Στη θεματική «Τοπική Ιστορία» το σχολείο μας συμμετείχε με το Αποτύπωμα του 1821 στα Τρίκαλα, που αποτελεί και τον ομώνυμο τίτλο της εργασίας. Οι μαθητές/μαθήτριες ερεύνησαν και παρουσίασαν το έργο των Τρικαλινών αγωνιστών μέσα από ιστορικές πηγές, ενώ συνομίλησαν με εξέχοντες ιστορικούς των Τρικάλων όπως τον κ. Θεόδωρο Νημά και τον κ. Σπυρίδωνα Βλιώρα, οι οποίοι έχουν κάνει ενδελεχή έρευνα για τα γεγονότα της συγκεκριμένης περιόδου. Έτσι, αναδείχθηκαν οι αγωνιστές Χριστόδουλος Χατζηπέτρος, Νικολός Στορνάρης, Γρηγόρης Λιακατάς, Νάσος Μάνταλος, Αριστείδης Παππάς. Τελικό αποτέλεσμα της εργασίας αποτέλεσε μία ταινία τεκμηρίωσης, μικρό απόσπασμα της οποίας (από τη ζωή του Νικολού Στορνάρη) μπορείτε να δείτε εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=2SjExoWHqd0
Συμμετέχοντες/χουσες μαθητές/μαθήτριες: Γαλάνης Χάρης, Γάλλου Βασιλική, Γκόζκου Έλλη, Δερέκα Μαρία, Δημητριάδης Θωμάς, Ευθυμίου Ευτυχία, Κάβρα Ανθή, Κωτούλας Θωμάς, Κοτρώτσιου Μαριάννα, Τσιόβολου Μαριάνθη, Παπαγιαννούλη Κωνσταντίνα, Πόνε Ελφρίδα. . Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Βάγγου Ευφροσύνη, ΠΕ02, Αποστόλου Μαριάννα, ΠΕ05 Μπαλαμώτη Ελένη, ΠΕ02
Στη θεματική «Τοπική Λογοτεχνία» το σχολείο μας συμμετείχε με δύο εργασίες. Η πρώτη, με τίτλο «Το σκηνικό των Τρικάλων ως οργανικό μέρος σε επιλεγμένα λογοτεχνικά κείμενα» εστίασε στην ανάδειξη του σκηνικού και την οργανική σύνδεσή του με την πλοκή σε επιλεγμένα λογοτεχνικά έργα – κυρίως διηγήματα, για παράδειγμα του βραβευμένου Τρικαλινού Ηλία Κεφάλα και του γνωστού Τρικαλινού Αλέξανδρου Βαναργιώτη, αλλά και ποιήματα, όπως αυτά του Νίκου Παππά – των οποίων οι ιστορίες εκτυλίσσονται στην πόλη των Τρικάλων ή στην ευρύτερη περιοχή. Σε αυτό το πλαίσιο αναδείχτηκε και το διαχρονικό ερώτημα αν η διαδικασία της λογοτεχνικής ανάγνωσης μπορεί να εκκινήσει το ιστορικό και κοινωνικό ενδιαφέρον για έναν τόπο. Η ερευνητική αυτή εργασία υλοποιήθηκε και παρουσιάστηκε από τις μαθήτριες Πανταζή Δανάη, Φέκα Κυριακή, Κουβαρά Βασιλική και Πόνε Ελφρίδα, με υπεύθυνους/ες εκπαιδευτικούς τους/τις Ζήση Στεργιανή, ΠΕ 02, Πουλιάνα Λουίζα, ΠΕ 06, Κουφογιάννη Ευθύμιο, ΠΕ 02, Μιχαηλίδου Στέλλα, ΠΕ 02.
Η δεύτερη εργασία της ίδιας θεματικής με τίτλο «Ξαναγράφοντας τις ιστορίες: η δημιουργική γραφή μέσα από λογοτεχνικά έργα σχετικά με τα Τρίκαλα» αποτέλεσε ένα εγχείρημα πάνω στη δημιουργική γραφή με αφόρμηση λογοτεχνικές ιστορίες με φόντο την περιοχή των Τρικάλων. Βασικός άξονας των δημιουργιών ήταν η άμεση ή έμμεση επίδραση των παραπάνω ιστοριών στην προσωπική έκφραση: άμεση μέσα από τον μετασχηματισμό μιας ιστορίας, έμμεση με την εκκίνηση μιας διαφορετικής ιστορίας. Ως γλωσσικό εργαλείο στις δημιουργίες των μαθητών/μαθητριών χρησιμοποιήθηκε τόσο η ελληνική όσο και η αγγλική γλώσσα, σε μια προσπάθεια μεταφοράς της αναγνωστικής ανταπόκρισης σε μία γλώσσα πέρα από τη μητρική, με κύριο στόχο την ανάδειξη της αυθεντικότητας στην έκφραση μιας δεύτερης ξένης γλώσσας. Συμμετέχοντες μαθητές/μαθήτριες: Αυγέρη Ειρήνη, Γαλάνης Λάμπρος, Γεωργούλας Νικόλαος, Γκιολέ Μελίνα, Κουβαρά Βασιλική, Λύτρα Μαρία-Ζωή, Πανταζή Δανάη, Πόνε Ελφρίδα, Σπανιά Θεοφανία, Φέκα Κυριακή. Υπεύθυνοι/ες εκπαιδευτικοί: Πουλιάνα Λουίζα, ΠΕ 06, Ζήση Στεργιανή, ΠΕ 02, , Κουφογιάννης Ευθύμιος, ΠΕ 02, Μιχαηλίδου Στέλλα, ΠΕ 02.
Οι παρουσιάσεις των εργασιών είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα του σχολείου μας. Η παραπάνω δράση υλοποιήθηκε με τη στήριξη της Διευθύντριας του σχολείου κας Μαριάννας Αποστόλου, καθώς και του Συλλόγου Διδασκόντων. Θερμές ευχαριστίες στον διοργανωτή του συνεδρίου κο Ευάγγελο Κυριακουλόπουλο για τη συμβολή του στην άψογη διεξαγωγή του συνεδρίου και τα επαινετικά του σχόλια για την ποιότητα και τον τρόπο παρουσίασης των εργασιών των μαθητών/μαθητριών μας. Ευχόμαστε, δε, στους μαθητές/μαθήτριές μας να συνεχίσουν την έρευνα και τη δημιουργία!
Η Διευθύντρια του σχολείου
Μαριάννα Αποστόλου, ΠΕ05,
Πολιτισμολόγος, MSc, M,A
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To trikalazoom.gr δίνει την δυνατότητα στους συμπολίτες μας να εκφράζονται ελεύθερα αλλά δεν υιοθετεί τα σχόλια κανενός.
Το περιεχόμενο διατίθεται ελεύθερα χωρίς περιορισμούς υπό τον όρο της παραπομπής στην αρχική του πηγή.
Ευχαριστούμε και καλή συνέχεια....