«Στις 25 Ιουνίου δεν πάμε παραλία» είπε ο Μητσοτάκης στο TikTok
Το νέο βίντεο στο ΤikΤok
@kyriakosmitsotakis_ Πάμε απ’την αρχή #kyriakosmitsotakis #ekloges2023 ♬ original sound - Kyriakos Mitsotakis
@kyriakosmitsotakis_ Πάμε απ’την αρχή #kyriakosmitsotakis #ekloges2023 ♬ original sound - Kyriakos Mitsotakis
Στη θεματική «Τοπική Ιστορία» το σχολείο μας συμμετείχε με το Αποτύπωμα του 1821 στα Τρίκαλα, που αποτελεί και τον ομώνυμο τίτλο της εργασίας. Οι μαθητές/μαθήτριες ερεύνησαν και παρουσίασαν το έργο των Τρικαλινών αγωνιστών μέσα από ιστορικές πηγές, ενώ συνομίλησαν με εξέχοντες ιστορικούς των Τρικάλων όπως τον κ. Θεόδωρο Νημά και τον κ. Σπυρίδωνα Βλιώρα, οι οποίοι έχουν κάνει ενδελεχή έρευνα για τα γεγονότα της συγκεκριμένης περιόδου. Έτσι, αναδείχθηκαν οι αγωνιστές Χριστόδουλος Χατζηπέτρος, Νικολός Στορνάρης, Γρηγόρης Λιακατάς, Νάσος Μάνταλος, Αριστείδης Παππάς. Τελικό αποτέλεσμα της εργασίας αποτέλεσε μία ταινία τεκμηρίωσης, μικρό απόσπασμα της οποίας (από τη ζωή του Νικολού Στορνάρη) μπορείτε να δείτε εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=2SjExoWHqd0
Συμμετέχοντες/χουσες μαθητές/μαθήτριες: Γαλάνης Χάρης, Γάλλου Βασιλική, Γκόζκου Έλλη, Δερέκα Μαρία, Δημητριάδης Θωμάς, Ευθυμίου Ευτυχία, Κάβρα Ανθή, Κωτούλας Θωμάς, Κοτρώτσιου Μαριάννα, Τσιόβολου Μαριάνθη, Παπαγιαννούλη Κωνσταντίνα, Πόνε Ελφρίδα. . Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Βάγγου Ευφροσύνη, ΠΕ02, Αποστόλου Μαριάννα, ΠΕ05 Μπαλαμώτη Ελένη, ΠΕ02
Στη θεματική «Τοπική Λογοτεχνία» το σχολείο μας συμμετείχε με δύο εργασίες. Η πρώτη, με τίτλο «Το σκηνικό των Τρικάλων ως οργανικό μέρος σε επιλεγμένα λογοτεχνικά κείμενα» εστίασε στην ανάδειξη του σκηνικού και την οργανική σύνδεσή του με την πλοκή σε επιλεγμένα λογοτεχνικά έργα – κυρίως διηγήματα, για παράδειγμα του βραβευμένου Τρικαλινού Ηλία Κεφάλα και του γνωστού Τρικαλινού Αλέξανδρου Βαναργιώτη, αλλά και ποιήματα, όπως αυτά του Νίκου Παππά – των οποίων οι ιστορίες εκτυλίσσονται στην πόλη των Τρικάλων ή στην ευρύτερη περιοχή. Σε αυτό το πλαίσιο αναδείχτηκε και το διαχρονικό ερώτημα αν η διαδικασία της λογοτεχνικής ανάγνωσης μπορεί να εκκινήσει το ιστορικό και κοινωνικό ενδιαφέρον για έναν τόπο. Η ερευνητική αυτή εργασία υλοποιήθηκε και παρουσιάστηκε από τις μαθήτριες Πανταζή Δανάη, Φέκα Κυριακή, Κουβαρά Βασιλική και Πόνε Ελφρίδα, με υπεύθυνους/ες εκπαιδευτικούς τους/τις Ζήση Στεργιανή, ΠΕ 02, Πουλιάνα Λουίζα, ΠΕ 06, Κουφογιάννη Ευθύμιο, ΠΕ 02, Μιχαηλίδου Στέλλα, ΠΕ 02.
Η δεύτερη εργασία της ίδιας θεματικής με τίτλο «Ξαναγράφοντας τις ιστορίες: η δημιουργική γραφή μέσα από λογοτεχνικά έργα σχετικά με τα Τρίκαλα» αποτέλεσε ένα εγχείρημα πάνω στη δημιουργική γραφή με αφόρμηση λογοτεχνικές ιστορίες με φόντο την περιοχή των Τρικάλων. Βασικός άξονας των δημιουργιών ήταν η άμεση ή έμμεση επίδραση των παραπάνω ιστοριών στην προσωπική έκφραση: άμεση μέσα από τον μετασχηματισμό μιας ιστορίας, έμμεση με την εκκίνηση μιας διαφορετικής ιστορίας. Ως γλωσσικό εργαλείο στις δημιουργίες των μαθητών/μαθητριών χρησιμοποιήθηκε τόσο η ελληνική όσο και η αγγλική γλώσσα, σε μια προσπάθεια μεταφοράς της αναγνωστικής ανταπόκρισης σε μία γλώσσα πέρα από τη μητρική, με κύριο στόχο την ανάδειξη της αυθεντικότητας στην έκφραση μιας δεύτερης ξένης γλώσσας. Συμμετέχοντες μαθητές/μαθήτριες: Αυγέρη Ειρήνη, Γαλάνης Λάμπρος, Γεωργούλας Νικόλαος, Γκιολέ Μελίνα, Κουβαρά Βασιλική, Λύτρα Μαρία-Ζωή, Πανταζή Δανάη, Πόνε Ελφρίδα, Σπανιά Θεοφανία, Φέκα Κυριακή. Υπεύθυνοι/ες εκπαιδευτικοί: Πουλιάνα Λουίζα, ΠΕ 06, Ζήση Στεργιανή, ΠΕ 02, , Κουφογιάννης Ευθύμιος, ΠΕ 02, Μιχαηλίδου Στέλλα, ΠΕ 02.
Οι παρουσιάσεις των εργασιών είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα του σχολείου μας. Η παραπάνω δράση υλοποιήθηκε με τη στήριξη της Διευθύντριας του σχολείου κας Μαριάννας Αποστόλου, καθώς και του Συλλόγου Διδασκόντων. Θερμές ευχαριστίες στον διοργανωτή του συνεδρίου κο Ευάγγελο Κυριακουλόπουλο για τη συμβολή του στην άψογη διεξαγωγή του συνεδρίου και τα επαινετικά του σχόλια για την ποιότητα και τον τρόπο παρουσίασης των εργασιών των μαθητών/μαθητριών μας. Ευχόμαστε, δε, στους μαθητές/μαθήτριές μας να συνεχίσουν την έρευνα και τη δημιουργία!
Η Διευθύντρια του σχολείου
Μαριάννα Αποστόλου, ΠΕ05,
Πολιτισμολόγος, MSc, M,A
«Το αποτέλεσμα των εκλογών αποτελεί μια τεράστια νίκη της Νέας Δημοκρατίας και προσωπικά του Κυριάκου Μητσοτάκη. Είναι ένα αποτέλεσμα πρωτοφανές στη σύγχρονη πολιτική μας ιστορία, που γεμίζει την παράταξή μας ευθύνη.
Σε αυτές τις εκλογές, αναμετρήθηκαν δυο πολιτικές σχολές: Από τη μία πλευρά, η σχολή της υπευθυνότητας, του προγράμματος και των έργων. Απέναντι στη σχολή του λαϊκισμού, της εχθροπάθειας και της δημαγωγίας.
Οι πολίτες με ωριμότητα επέλεξαν την πολιτική της ευθύνης και των αποτελεσμάτων. Επέλεξαν σταθερότητα και συνέχεια. Έδωσαν εντολή στη Νέα Δημοκρατία να συνεχίσει τη σκληρή προσπάθεια και να σχεδιάσει την επόμενη ημέρα της χώρας. Να κρατήσει με ασφάλεια το τιμόνι της πατρίδας, όπως αυτή η παράταξη έχει μάθει να κάνει στις πιο κρίσιμες περιόδους για τον τόπο.
Τούτη την ώρα όμως, πέρα από τη μεγάλη χαρά για την ιστορική νίκη της παράταξης, δεν μπορώ να κρύψω και τη βαθιά μου συγκίνηση για την ηχηρή απάντηση που έδωσαν οι Σερραίες και οι Σερραίοι, στις χωρίς μέτρο προσωπικές επιθέσεις που δέχτηκα.
Για πρώτη φορά, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης ήρθε στις Σέρρες για να αναμετρηθεί προσωπικά με έναν υποψήφιο βουλευτή. Συνετρίβη από έναν ολόκληρο Νομό, που του γύρισε την πλάτη.
Γιατί οι Σέρρες απέδειξαν ότι πράγματι είναι ένα Κάστρο της Δημοκρατίας. Και τα Κάστρα δεν πέφτουν με δημαγωγία και κυνικές λαϊκίστικες πρακτικές. Τα Κάστρα μένουν όρθια διότι υπάρχουν οι Πολίτες που ξεχωρίζουν κι αναδεικνύουν την αλήθεια και τιμωρούν τον πολιτικό τυχοδιωκτισμό.
Ευχαριστώ τους συμπολίτες μου για τη στήριξή τους. Και τους υπόσχομαι ότι το σύνθημά μου: “Μαζί συνεχίζουμε”, είναι δέσμευση. Μαζί προχωράμε μπροστά, για τις Σέρρες, για τη νέα Ελλάδα.
Κι αυτή η προσπάθεια ξεκινάει από σήμερα. Πάντα με μέτρο, σοβαρότητα και πολιτικό πολιτισμό, προχωράμε όλοι μαζί για τη μεγάλη νίκη και στις επόμενες εκλογές, που θα εκλέξουν την ισχυρή, αυτοδύναμη κυβέρνηση που χρειάζεται ο τόπος».
Στο βίντεο δύο διαρρήκτες με μάσκες προστασίας άνετοι ανοίγουν με κατσαβίδι είσοδο ισόγειας κατοικίας στο Χαλάνδρι το πρωί της Τετάρτης. Η κάμερα ασφαλείας του καταγράφει, και ο ένας βάζει τον αγκώνα μπροστά.
στην Εθνική Ομάδα Νέων Πληροφορικής για το έτος 2023. Μετά από μία επίπονη διαδικασία
τριών διαγωνιστικών φάσεων, κλήθηκε στο camp του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, στη σχολή
Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, για μαθήματα και, έπειτα από δύο νέους διαγωνισμούς, επιλέχθηκε να
εκπροσωπήσει την Ελλάδα σε διεθνείς αγώνες Πληροφορικής.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του 35 ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Πληροφορικής, ο
Ιάσονας προκρίθηκε για να εκπροσωπήσει τη χώρα μας στη Διεθνή Βαλκανική Ολυμπιάδα
Πληροφορικής Νέων (Junior Balkan Olympiad Informatics –JBOI) και στη Διεθνή Ευρωπαϊκή
Ολυμπιάδα Πληροφορικής Νέων (European Olympiad Informatics – EJOI):
Να σημειωθεί ότι ο Ιάσονας είναι εντελώς αυτοδίδακτος και διακρίθηκε χωρίς τη βοήθεια
προγυμναστή στον τομέα των αλγορίθμων και των γλωσσών του προγραμματισμού.
Ιάσονα, σου ευχόμαστε υγεία, πρόοδο και κάθε επιτυχία στο δύσκολο δρόμο σου!
Πάντα να στοχεύεις ψηλά και να μην εγκαταλείπεις ποτέ τα όνειρά σου!
Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων/Διδασκουσών του 7 ου Πειραματικού Γυμνασίου
Τρικάλων
Μεγάλο βάρος δίνεται στη διασκέδαση και τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών. Γι’ αυτό και όλες τις ημέρες της Γιορτής, ξυλοπόδαροι και μάγοι, θα προσφέρουν στιγμές χαράς, ενώ οι μπαλονοκατασκευές και η ζωγραφική προσώπου θα εντυπωσιάσουν τους μικρούς επισκέπτες.
Επίσης, θα υπάρχουν πολλά χορευτικά δρώμενα από ομίλους, όπως ο Χορευτικός Όμιλος Τρικάλων, αλλά και από σχολές χορού, όλες τις ημέρες.
Την Παρασκευή θα μας διασκεδάσει το γνωστό μας συγκρότημα The Teaser’s, ενώ το Σάββατο οι Manitarock θα μας κρατήσουν συντροφιά μέχρι αργά το βράδυ με τις μελωδίες τους.
Πολλή διασκέδαση και χορός, λοιπόν, μαζί με πλούσια τρουφομανιταροεδέσματα, αλλά και γνώσεις, θα προσφέρουν ένα αξέχαστο τετραήμερο.
Ιάσονας που ερωτεύεται την κόρη του Κρέοντα. Το έργο αποτελείται από δύο μέρη.
Στο 1 ο μέρος παρουσιάζεται η Μήδεια η οποία έχει αποφασίσει αμετάκλητα να πάρει
εκδίκηση. Η απέλασή της από τον Κρέοντα εμποδίζει τα σχέδια της. Ένας αγώνας
λόγων Μήδειας-Ιάσονα με σοφιστική δεξιοτεχνία επικαλούνται όλα τα επιχειρήματα
(Lesky, A 1989). Η Μήδεια ο χορός και η τροφός καταγγέλλουν τον προδότη. Η
Μήδεια, τυφλωμένη από ζήλεια, ένα πληγωμένο θηρίο, προετοιμάζει την εκδίκηση
της (Χουρμούζιος, Α.1961). Ακριβώς στο κέντρο του δράματος εμφανίζεται ο Αιγέας
για να δώσει λύση στο αδιέξοδο της Μήδειας, χωρίς να υπάρξει αλλαγή στα σχέδια
της εκδίκησης της. Στην συγκεκριμένη εργασία: θα αναλύσουμε τους δραματικούς
λόγους για τους οποίους παραμένει η Μήδεια στο σκηνικό χώρο.
Ανασκόπηση της τραγωδίας «Μήδεια»
Στη σκηνή βγαίνει η παραμάνα από το σπίτι της Μήδειας η οποία προοικονομεί
τη δράση. Αναφέρει ότι η Μήδεια μισεί τα παιδιά της, η ίδια φοβάται μην τα
σκοτώσει. Μετά μπαίνει ο Παιδαγωγός με τα παιδιά και φέρνει άσχημα νέα για την
απέλαση της Μήδειας και για το μέλλον των παιδιών που θα απελαθούν μακριά. Πριν
εμφανιστεί η Μήδεια ακούγονται κραυγές και κατάρες, πρέπει να βιαστούν και να
βοηθήσουν τα παιδιά να φύγουν (Στεφανόπουλος, Θ. Κ., 2012) .
Όταν φεύγει ο Παιδαγωγός με τα παιδιά στη σκηνή παραμένει η Παραμάνα. Η
οποία εγκωμιάζει την αξία του μέτρου σαν μια ανώτερη επιλογή. Η Παραμάνα
συνδιαλέγεται με τον χορό και τη Μήδεια, η οποία επικαλείται τη Θέμιδα και την
Άρτεμη. Όμως τα τραγούδια μόνο στη χαρά προσφέρουν δυστυχώς δεν μπορούν να
γλυκάνουν τον πόνο. Όταν η Μήδεια εισέρχεται στη σκηνή ζητάει τη συμπαράσταση
των γυναικών του χορού, εμμένει στην επιθυμία της να εκδικηθεί γιατί
δολοφονικότερη πράξη από την αδικία στο κρεβάτι δεν υπάρχει (Στεφανόπουλος, Θ.
Κ., 2012 ) . Ο χορός υπόσχεται να βοηθήσει.
Ο Κρέοντας επιτίθεται στη Μήδεια και θέλει να την απελάσει. Εκείνη ρωτά γιατί
με διώχνεις και εκείνος της απαντά ευθέως γιατί σε φοβάμαι: είσαι σοφή, πληγωμένη
και απειλείς να εκδικηθείς. Όταν εμφανίζεται ο Ιάσονας ως ευεργέτης, η Μήδεια
2
επιχειρηματολογεί και τον κατηγορεί: είσαι αναίσχυντος, αθέτησες τους όρκους,
απαριθμεί όσα έπραξε για κείνον, ο Ιάσονας επιχειρηματολογεί: είσαι κερδισμένη,
γνώρισες τη δικαιοσύνη, απέκτησες όνομα και επιμένει ότι θα βοηθήσει τα παιδιά
(Στεφανόπουλος, Θ. Κ., 2012 ).
Η θέση της γυναίκας σε μια δημοκρατική κοινωνία
Ο Ευριπίδης θέτει έναν κοινωνικό προβληματισμό που απασχολεί και άλλους
Αθηναίους. Στην Αθήνα, σε μια δημοκρατική κοινωνία (Κατούντα, Σ., 2007) ποια είναι
η θέση της γυναίκας; Η Μήδεια είναι δυναμική και καταστρώνει το εχθρικό σχέδιό
της, ενώ ο χορός τη συμβουλεύει μη σκοτώσεις τα παιδιά. Όταν παρουσιάζεται ο
Ιάσονας η Μήδεια υποκρίνεται τη μετανιωμένη, του ζητά συγγνώμη και τον πείθει να
πάνε τα παιδιά τα δηλητηριασμένα δώρα. Ο χορός θρηνεί με απελπισία. Η Μήδεια
κλαίει, φωνάζει πιο δυνατό … το μένος της ψυχής. Η αγάπη της μάνας για τα παιδιά
την παρασύρει, την κάνει να λυγίσει. Τα παιδιά εισέρχονται στο σπίτι και μπαίνει ο
Άγγελος που αναφέρει το κακό που έπαθε η κόρη κι ο πατέρας της ο Κρέων. Η
Μήδεια μονολογεί, να σκοτώσω τα παιδιά αλλά ο θυμός κερδίζει.
Έρχεται ο Ιάσονας και πληροφορείται από την κορυφαία του χορού για τη
φόνισσα των παιδιών. Ο Ιάσονας τη βρίζει, την εκλιπαρεί να δει τα παιδιά του, να τα
φιλήσει, να τα θάψει. Αυτή φεύγει για την Αθήνα, όπου θα την φιλοξενήσει ο Αιγέας.
Ενώ οι γυναίκες του χορού εκλιπαρούν τη Γη και τον Ήλιο να προσέξουν την
καταραμένη γυναίκα, να την εμποδίσουν, ο Ήλιος στέλνει ένα άρμα να σώσει την
φόνισσα. Ο Ευριπίδης με τον από μηχανής θεό εμφανίζει τη Μήδεια πάνω σε
φτερωτό άρμα να φεύγει με τα νεκρά παιδιά ως δαιμονικό. Τότε ο Ιάσονας βλέπει τη
Μήδεια πάνω στο άρμα με τα σκοτωμένα παιδιά τους. Εν κατακλείδι η καινοτομία
στην τραγωδία αυτή είναι ότι η εκδίκηση που πηγάζει από την ψυχή του ανθρώπου
αντί να τιμωρηθεί οδηγείται σε δαιμονική απόδραση.
Ανάλυση της τραγωδίας «Μήδεια»
Ο Ευριπίδης στην τραγωδία παρουσιάζει τα κίνητρα της Μήδειας: α) επιθυμία
για εκδίκηση, β)αγάπη για τα παιδιά, επίγνωση για την επερχόμενη καταστροφή, γ)
επίγνωση για τις συνέπειες των πράξεων. Όλα τα κίνητρα προέρχονται από
σύγκρουση ανάμεσα στο πάθος, τη ζήλεια, τον πόθο για εκδίκηση και τα βουλεύματα
(συναίσθημα από τη μία, λογική από την άλλη). Στη Μήδεια υπάρχει άμετρος έρωτας,
3
που γίνεται άμετρο μίσος για τον προδότη Ιάσονα, ο οποίος δεν κράτησε τους όρκους,
είναι επίορκος. Η μητρική αγάπη συγκρούεται με την παιδοκτονία. Οι αντιθέσεις
αυτές είναι η αιτία όλων των κακών. Η παραμονή της στη σκηνή δείχνει την
προσπάθεια του Ευριπίδη να ανιχνεύσει τις αντίπαλες δυνάμεις, ώσπου να
αναφωνήσει η Μήδεια «ό πόνος είναι κέρδος, όταν δεν θριαμβεύεις εσύ». Μας
βοηθά να καταλάβουμε πως η αγάπη έγινε μίσος και πως μετατρέπεται η χαρά σε
πόνο, πως η τρυφερότητα γίνεται εκδίκηση και το κακό αναζητεί άλλο κακό. Όλα αυτά
είναι ανθρώπινα και φυσικά χωρίς να είναι ηθικά, είναι η κορύφωση της
υποκειμενικής τραγικής αντίληψης του Ευριπίδη (Kitto, H.D.F., 1968).
Η πιο τραγική στιγμή είναι η μεγάλη πάλη που γίνεται στην ψυχή της Μήδειας.
Η μητρική στοργή από τη μια και η ζήλεια και το μίσος της προδομένης γυναίκας.
Αγκαλιάζει και φιλάει τα παιδιά της. Καθώς την κοιτάζουν στα μάτια λυγίζει. Όχι θα τα
πάρω μαζί μου και θα φύγω. Μα έτσι δεν θα τιμωρηθεί ο Ιάσονας. Τα στέλνει μέσα
για να μπει να τα σκοτώσει. Η Μήδεια τα ξαναφωνάζει τα δίνει το τελευταίο φιλί και
τα ξαναστέλνει μέσα. Μια μεγάλη τρικυμία επικρατεί μέσα της. Πιο δυνατό από τη
λογική είναι το μένος της ψυχής και τούτο ευθύνεται για όλα τα μεγάλα δεινά
(Στεφανόπουλος, Θ. Κ., 2012 ).
Επίλογος
Στην Αθηναϊκή κοινωνία του «χρυσού αιώνα» η θέση της γυναίκας είναι στον
γυναικωνίτη, αδύναμη να αντιδράσει. Μέχρι τότε οι Αθηναίοι ήταν συνηθισμένοι να
βλέπουν στη σκηνή μόνο τις αρετές των γυναικών Βερναρδάκης, Δ., (1984). Οι
γυναίκες του Ευριπίδη, όταν αδικούνται αντιδρούν με εκδίκηση. Η Μήδεια είναι ένας
υπαινιγμός για το που οδηγεί η εκδίκηση. Με την τραγωδία αυτή ο Ευριπίδης
προσπάθησε να προκαλέσει την αντίδραση των Αθηναίων, οι οποίοι ήταν
ξεσηκωμένοι για πόλεμο. Το μόνο που ζητάει ο Ευριπίδης από μας είναι να
κατανοήσουμε την αντίδραση της Μήδειας και όχι να την αγαπήσουμε.
Βιβλιογραφικές αναφορές
Αδριανού, Ε. & Ξιφαρά, Π., (2001). Ο Δραματικός Λόγος από τον Αισχύλο ως τον
Μένανδρο, εκδ. ΕΑΠ, Πάτρα 2001.
Βερναρδάκης, Δ., (1984). Ευριπίδου Δράματα, τ. Β΄, Εκάβη, Ιππόλυτος, Μήδεια,
Εκδ. Περρή, Αθήνα: 1984.
4
Κατούντα, Σ., (2007). Από τη Μητρική Αγάπη στην Παιδοκτονία,
Σύγκριση/Comparaison, τεύχος 18, 2007, ανακτήθηκε στις 20 - 02 - 2020 από:
http://gcla.phil.uoa.gr/newfiles/syngrisi18/18.katounta.pdf
Kitto, H.D.F., (1968). Η αρχαία Ελληνική Τραγωδία, μετ. Λ. Ζενάκος, Αθήνα 1968.
Lesky, A., (1989). Η τραγική ποίηση των αρχαίων Ελλήνων, τ. Β΄, μτφρ Ν. Χ.
Χουρμουζιάδης, Αθήνα 1989
Page, P. L., (1990). Εισαγωγή στο: Ευριπίδη Μήδεια, μτφρ, Γ. Γιατρομανωλάκης,
εκδ. Καρδαμίτσα, Αθήνα 1990.
Στεφανόπουλος, Θ.Κ., (2012). Ευριπίδης, Μήδεια, εκδ. Κίχλη, Α΄ Έκδοση, Αθήνα
2012.
Χουρμούζιος, Α., (1961). Το ερωτικό στοιχείο στην αρχαία τραγωδία, ανακτήθηκε
στις 25-2-2020 από:
https://eclass.gunet.gr/modules/document/file.php/TELEGU316/to%20erotik
o%20stixio%20stin%20arxaia%20tragodia.pdf
Ψηφιακή Βιβλιοθήκη της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας: http://www.greek-
language.gr/digitalResources/ancient_greek/library/browse.html?text_id=10&page=8