Post Top Ad

Τρίτη, Δεκεμβρίου 23, 2014

Δεκεμβρίου 23, 2014

"Το Πνεύμα των Χριστουγέννων" από το Δημοτικό Ωδείο Τρικάλων ενθουσίασε μικρούς και μεγάλους

Μια πρωτότυπη μουσικοαφηγηματική παράσταση παρουσίασε το βράδυ του περασμένου Σάββατου 20 Δεκεμβρίου 2014 στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Τρικκαίων το Δημοτικό Ωδείο Τρικάλων του τμήματος Πολιτισμού-Αθλητισμού της Δ/νσης Παιδείας - Πολιτισμού του Δήμου Τρικκαίων. Στην καθιερωμένη Χριστουγεννιάτικη εκδήλωσή του, παρουσίασε "Το Πνεύμα των Χριστουγέννων" σε μουσική Ανδρέα Τσέγα και στίχους Παρασκευή Αλέξη , παράσταση εμπνευσμένη από τη νουβέλα του Καρόλου Ντίκενς. Ο ενθουσιασμός μικρών και μεγάλων και το θερμό χειροκρότημά τους αποτέλεσε την καλύτερη επιβράβευση για τους συντελεστές.

Στο θέμα της παράστασης και τα μηνύματά του αναφέρθηκε στο χαιρετισμό του ο Δήμαρχος Τρικκαίων Δημήτρης Παστεργίου και συνάμα έδωσε τις δικές του ευχές για τις γιορτινές τούτες ημέρες.

Σε μια μαγευτική ατμόσφαιρα κι ένα υπέροχο χριστουγεννιάτικο σκηνικό, η Ορχήστρα Δωματίου και το φωνητικό σύνολο του Δημοτικού Ωδείου ερμήνευσαν την πρωτότυπη μουσική του κ. Ανδρέα Τσέγα, που συνέθεσε ειδικά για την παράσταση, σε στίχους της ποιήτριας κ. Παρασκευή Αλέξη. Η κ. Παρασκευή Αλέξη κατάγεται από τη Δεσκάτη Γρεβενών και τα τελευταία χρόνια ζει και εργάζεται στα Τρίκαλα. Η πρώτη της ποιητική συλλογή «Τάξη ονείρων» (Εκδόσεις Αστρολάβος) κυκλοφόρησε το 2012 ενώ ποιήματά της έχουν δημοσιευθεί στην επιστημονική επετηρίδα «Τρικαλινά» και στα λογοτεχνικά περιοδικά «Παρέμβαση» και «Κοράλλι».

Την ερμηνεία των τραγουδιών είχε κ. Θωμάς Σιώμος , ο οποίος γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Τρίκαλα. Ανέβηκε στη Θεσσαλονίκη για σπουδές και παρακολούθησε μαθήματα μουσικής (κιθάρα, τραγούδι, ανώτερα θεωρητικά). Έγραψε μουσική για θέατρο. Κυκλοφόρησε τρείς δισκογραφικές δουλειές «Καράβι αταξίδευτο» «Σκουριά στου έρωτα τη βρύση», «της νύχτας οι καθρέφτες ». Πτυχιούχος Μονωδίας από το Δημοτικό Ωδείο Τρικάλων. Είναι καθηγητής στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Στο ρόλο του Σκρούτζ ο ηθοποιός Παναγιώτης Ζαχαρόπουλος, συνομιλώντας επί σκηνής με τον ηθοποιό Σάκη Μπιλιάλη, στο ρόλο των φαντασμάτων, ενώ στο ρόλο της αφηγήτριας η κ. Βίκυ Ιακωβάκη.

Το έργο του Καρόλου Ντίκενς, αν και έχουν περάσει εκατόν εβδομήντα χρόνια από την ημερομηνία της πρώτης δημοσίευσής του το 1843 κρατά αναλλοίωτο το ενδιαφέρον μικρών και μεγάλων γιατί είναι ένας ύμνος προς τη ζωή και την αγάπη, ενθουσιάζοντας το κοινό, που ξέσπασε σε παρατεταμένα χειροκροτήματα.

Το Δημοτικό Ωδείο Τρικάλων ευχαριστεί θερμά :
την κ. Παρασκευή Αλέξη που εμπνεύστηκε από την ιστορία του Ντίκενς και την μετέτρεψε σε στίχους και αποτέλεσαν τη βάση της μουσικής αυτής παράστασης
τον κ. Θωμά Σιώμο που για μια ακόμη φορά συνεργάζεται μαζί μας για την δημιουργία της παράστασης

Τους ηθοποιούς Παναγιώτη Ζαχαρόπουλο, Σάκη Μπιλιάλη και Βίκυ Ιακωβάκη, για την υπέροχη ερμηνεία τους.

Την ορχήστρα Δωματίου του Δημοτικού Ωδείου Τρικάλων που αποτελούνταν από τους μουσικούς:

Βιολιά: Δημήτρης Μπέλλος

Κατερίνα Ζούζουλα

Πρόδρομος Κούκος

Φλάουτο: Χριστίνα Αλεξανδρή

Τρομπόνι : Γεώργιος Αγγελάκης

Μπάσο: Κώστας Λάμπας

Ντράμς: Σάκης Μακρής

Πιάνο: Ανδρέας Τσέγας

Τραγούδι : Θωμάς Σιώμος και

το Φωνητικό Σύνολο του Δημοτικού Ωδείου Τρικάλων που αποτελούνταν από σπουδαστές του Ωδείου:

Ελευθερία Στεφάνου, Σχορετσιανίτη Γεωργία, Αποστόλης Ηλιόπουλος, Έλενα Τζήμα, Νίκος Μουργελάς, Μελίνα Μπουτσιωλη, Χρυσοβαλάντια Δρούγκα, Αλεξάνδρα Καρκανιά, Διονυσία Σάρρη, Ελευθερία Κρανιά, Εύα Μακρή, Μαρίνα Σιακαβάρα, Βένια Μπουζούρα

Επίσης ευχαριστούμε το κατάστημα "σβούρα" κ. Ελένης Ποζιού και το παιδικό σταθμό "Ζουμερά Πορτοκαλάκια" για την ευγενική παραχώρηση των σκηνικών της παράστασης.
Δεκεμβρίου 23, 2014

Τα "άκουσε" από την ΚΝΕ ο Χρήστος Αναστασίου

Τα αγωνιστικά κάλαντα της ΚΝΕ άκουσε σήμερα το πρωί ο δημαρχεύων, Χρήστος Αναστασίου. Αντικαθιστώντας τον Δήμαρχο Τρικκαίων, οκ. Αναστασίου άκουσε την τροποποίηση των στίχων των καλάντων από τρία μέλη της ΤΟ Τρικάλων της ΚΝΕ.
Δεκεμβρίου 23, 2014

Καθαρίστριες για όλα τα σχολεία του Δήμου Τρικκαίων

Στην πλήρη κάλυψη των αναγκών της καθαριότητας των σχολείων του Δήμου, προχώρησε σήμερα ο Δήμος Τρικκαίων. Οι 35 καθαρίστριες υπέγραψαν τις συμβάσεις μίσθωσης έργου, μετά και την προκήρυξη που εξέδωσε ο Δήμος. Συμπληρώθηκαν, έτσι, οι κενές θέσεις που δημιουργήθηκαν λόγω συνταξιοδοτήσεων και οι αρμόδιες για την καθαριότητα των σχολείων θα εργαστούν μέχρι τις 30 Ιουνίου 2014.

Οι συμβάσεις υπογράφτηκαν σήμερα, με εκπρόσωπο του Δήμου, την πρόεδρο των Σχολικών Επιτροπών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κ. Ελένη Αυγέρου - Κογιάννη. Ταυτοχρόνως, έγινε και η αποπληρωμή των οφειλομένων για τους μήνες Σεπτέμβριο, Οκτώβριο και Νοέμβριο, θέτοντας έτσι τέλος και σε αυτό το ζήτημα.
Δεκεμβρίου 23, 2014

Οργισμένη επιστολή Παπαστεργίου στον ΟΣΕ για τις διαβάσεις

Οργισμένη επιστολή στον ΟΣΕ απέστειλε ο Δήμαρχος Τρικκαίων, με αφορμή το - ακόμη ένα - δυστύχημα σε διάβαση εντός των Τρικάλων. Απώτερος στόχος, όμως, είναι η διάβαση στο Κηπάκι, με τον κ. Παπαστεργίου να προειδοποιεί για τις σοβαρότατες πιθανότητες, παρόμοια περιστατικά να ξανασυμβούν. Σημειώνει, δε, την ανισορροπία στο σχετικό ψευτοδίλημμα «ανθρώπινη ζωή - κόστος», τασσόμενος υπέρ της υπεράσπισης της ανθρώπινης ζωής, με κάθε κόστος. Η επιστολή εστάλη στον κ. Δημήτρη Τζιβάρα, Προϊστάμενο Υπηρεσίας Συντήρησης Γραμμής Κεντρικής και Νότιας Ελλάδας, της Δ/νσης Συντήρησης Γραμμής του ΟΣΕ. Κοινοποιήθηκε, δε, στον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Παν. Θεοφανόπουλο και στον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κ. Αγοραστό. Το κείμενό της έχει ως εξής:

« Κύριε Τζιβάρα,

Σε συνέχεια της μέχρι τώρα αλληλογραφίας μας για τα ζητήματα των διαβάσεων του ΟΣΕ, με ιδιαίτερη λύπη και εξαιρετικά μεγάλη αγανάκτηση, σας μεταφέρω, ως εκπρόσωπος όλων των κατοίκων της πόλης των Τρικάλων, την είδηση για ακόμη έναν θάνατο στις ράγες της σιδηροδρομικής γραμμής εντός του πολεοδομικού ιστού χθες 22/12/2014.

Ανεξαρτήτως των αιτιών του συγκεκριμένου θλιβερότατου περιστατικού, οφείλω να επισημάνω με όλη τη δύναμη της φωνής των 80.000 κατοίκων του Δήμου μας, ότι τέτοια περιστατικά είναι απαράδεκτα και ανεπίτρεπτα για την περιοχή ευθύνης σας.

Η ανθρώπινη ζωή δεν μπαίνει σε καμία ζυγαριά.

Κι εν όσω διαβάζετε αυτές τις γραμμές, σας υπενθυμίζω ότι επιμένετε στην κατάργηση της διάβασης στον οικισμό του Κηπακίου, παρά τις τρεις ομόφωνες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Τρικκαίων για το αντίθετο.

Παρότι πολλές φορές σας έχω επισημάνει τους κινδύνους από αυτή την κίνηση, αφού θα συμβεί ό,τι ακριβώς και στα λοιπά σημεία της γραμμής (αυτοσχέδιες διαβάσεις), αδιαφορείτε πλήρως.

Παρότι έχω ήδη απευθύνει επιστολές, διαπιστώνω τεράστια αδιαφορία.

Με την τακτική αυτή δεν προσβάλλετε μόνο τον θεσμό του Δημάρχου, αλλά και τους κατοίκους του Δήμου μας.

Είστε, δυστυχώς, υπεύθυνοι για οτιδήποτε συμβεί μελλοντικά στο Κηπάκι, εάν επιμείνετε στην κατάργηση της διάβασης. Ειδικά όταν μοναδική σας ενασχόληση είναι το αν και πώς θα απομακρυνθούν οι υπάλληλοι με αρμοδιότητα τη φύλαξη της ισόπεδης διάβασης. Κάτι που φέρνει σε δύσκολη θέση την Περιφέρεια Θεσσαλίας και, κυρίως, δυσανασχετεί τους κατοίκους της περιοχής.

Υπενθυμίζω, επίσης, τη λύση που βρέθηκε και για την οποία τηλεφωνικώς σας ενημέρωσα ήδη. Να μην καταργηθεί, δηλαδή, η διάβαση, από τη στιγμή που η αρμόδια εταιρία, αδυνατεί μεν να κατασκευάσει νέο υλικό, μπορεί όμως να συνδέσει το υφιστάμενο υλικό, εάν ο ΟΣΕ το διαθέσει.

Ζητούμε ΑΜΕΣΑ την ανάκληση της απόφασή σας για αποξήλωση της διάβασης στο Κηπάκι, οποιοδήποτε κι αν είναι το κόστος που επικαλείστε.

Η ανθρώπινη ζωή είναι πάνω απ' όλα. Τουλάχιστον, μην προσβάλλετε τους συνδημότες μας.»
Δεκεμβρίου 23, 2014

Γιατί ο Αϊ Βασίλης είναι χονδρός;

Η αλήθεια είναι ότι ακόμα και ο Άγιος Βασίλης έχει πέσει θύμα των μεγάλων πολυεθνικών εταιριών, όπως η γνωστή αμερικάνικη εταιρεία αναψυκτικών για διαφημιστικούς λόγους την εικόνα του χοντρού γεράκου, ντυμένου με γούνα που κουβαλάει δώρα και πίνει το εν λόγω αναψυκτικό.
Στην πραγματικότητα, ο Αϊ-Βασίλης είναι ένας λεπτός, ολιγαρκής, ασθενικός σχεδόν μεσήλικας (που δεν πρόλαβε να γεράσει ποτέ, μιας και πέθανε στα 49 του χρόνια) οποίος είχε ασκητική φιγούρα. Καμία σχέση δηλαδή με τον συμπαθή και ευτραφέστατο γέρο, με την παρατεταμένη κοιλιά, τα ροδοκόκκινα μάγουλα και τα γαλανά πονηρά μάτια που προδίδουν τον πρόσωπο της καλοπέρασης!

Δευτέρα, Δεκεμβρίου 22, 2014

Δεκεμβρίου 22, 2014

Παγκόσμια πρωτιά για τα Τρίκαλα: Από τον Σεπτέμβριο τα λεωφορεία χωρίς οδηγό

Το διάστημα 1 και 2 Δεκεμβρίου 2014 πραγματοποιήθηκε στη Λωζάνη της Ελβετίας συνάντηση των εταίρων του ευρωπαϊκού προγράμματος CityMobil2 (http://www.citymobil2.eu/en/). Στο έργο συμμετέχει ως επίσημος εταίρος η e-Trikala AE, εκπροσωπώντας τον Δήμο Τρικκαίων.

Τη Δευτέρα, 1 Δεκεμβρίου 2014, δημοσιοποιήθηκαν οι σκοποί του έργου σε φορείς σχετικούς με την κίνηση αυτοματοποιημένων οχημάτων χωρίς οδηγό (εταιρείες, εκπρόσωποι πόλεων, τεχνικοί σύμβουλοι προς πόλεις, κατασκευαστές αυτόματων οχημάτων, εταίροι αντίστοιχων ευρωπαϊκών προγραμμάτων). Παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα, τα προβλήματα και ο θετικός αντίκτυπος από την πρώτη επίδειξη του έργου CityMobil2 στο Οριστάνο στη Σαρδηνία (Ιταλία). Εκεί το αυτοματοποιημένο όχημα κινήθηκε σε παραλιακό δρόμο για διάστημα δύο μηνών, διανύοντας συνολικά 1700 χιλιόμετρα και μεταφέροντας πάνω από 3000 επιβάτες.


Την Τρίτη, 2 Δεκεμβρίου 2014, πραγματοποιήθηκε αποκλειστική συνάντηση των εταίρων του CityMobil2. Συζητήθηκε η συνολική πρόοδος του έργου, ενώ επικυρώθηκε το σχέδιο επίδειξης για τις πόλεις πιλότους μέχρι το τέλος του έργου. Τα Τρίκαλα, λοιπόν, θα φιλοξενήσουν τον μεγαλύτερο και πολυπλοκότερο «πιλότο» πανευρωπαϊκά, ξεκινώντας από τον Σεπτέμβριο του 2015 έως το Φεβρουάριο του 2016, με συνολική διάρκεια δοκιμών τους 6 μήνες.


Η διαδρομή της επίδειξης στους δρόμους των Τρικάλων προέκυψε μετά από την εισήγηση του Πανεπιστημίου της Ρώμης, σε συνεννόηση με τον Δήμο Τρικκαίων. Αξιοσημείωτο γεγονός αποτελεί ότι τα Τρίκαλα είναι η μοναδική περίπτωση όπου αναμένεται να χρησιμοποιηθεί δοκιμαστικά η «κατά παραγγελία» (on demand) κίνηση του οχήματος!


Το συνολικό μήκος της διαδρομής αναμένεται να φτάσει τα 3,7 χιλιόμετρα, ενώ οι στάσεις μετεπιβίβασης θα είναι πάνω από 10. Στη συνάντηση συμμετείχε ο Πρόεδρος της e-Trikala AE κ. Χριστόφορος Ρόμπος και ο διαχειριστής ευρωπαϊκών προγραμμάτων κ. Αθανάσιος Μπαλλής. Στο περιθώριο της συνάντησης, όλοι οι σύνεδροι ανέβηκαν στο αυτόματο όχημα κι έγινε επίδειξη των δυνατοτήτων της νέας τεχνολογίας.


Το Φεβρουάριο του 2015 αναμένεται να επισκεφτεί την πόλη των Τρικάλων η διαχειριστική επιστημονική ομάδα του προγράμματος, ώστε να εξετάσει την προτεινόμενη διαδρομή, να εντοπίσει τις υφιστάμενες δυσκολίες και να προτείνει πρακτικές λύσεις.


Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως καθοριστικός παράγοντας στην επιλογή της Ελλάδος (ανάμεσα σε 11 χώρες) και συγκεκριμένα του Δήμου Τρικκαίων ως φορέα υλοποίησης του ερευνητικού προγράμματος που συγκεντρώνει το ενδιαφέρον τόσο της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας όσο και της βιομηχανίας, ήταν η πρωτοβουλία του αρμόδιου Υφυπουργού κου Μιχάλη Παπαδόπουλου. Ως αποτέλεσμα, το Ελληνικό Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων έχει πρωτοστατήσει σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, έχοντας ήδη καταθέσει Σχέδιο Νόμου στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, το οποίο προβλέπει την κίνηση αυτοματοποιημένων οχημάτων (χωρίς οδηγό) στους ελληνικούς δρόμους, ξεπερνώντας το υφιστάμενο ευρωπαϊκό κενό του νομικού πλαισίου.



Στην επίσημη παρουσίαση του προγράμματος που έγινε σήμερα στα Τρίκαλα μίλησαν οι εκπρόσωποι όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Αναλυτικά:


Crister Mattson, Σύμβουλος Ε.Ε. σε θέματα ευρυζωνικότητας (Acreo, Σουηδία)


«Όταν ήρθα στα Τρίκαλα - πρώτη φορά - το 2008 τότε η πόλη και η e-Trikala A.E. ξεκινούσε δειλά τα έργα ευρυζωνικότητας.


Ο σημερινός Δήμαρχος και τότε Αντιδήμαρχος είχε ξεκινήσει το πρώτο Ασύρματο Δίκτυο της πόλης με ΔΩΡΕΑΝ πρόσβαση στο διαδίκτυο.


Σήμερα μετά από τόσα χρόνια, βρίσκω την πόλη να καινοτομεί σε παγκόσμιο επίπεδο με την πιλοτική κυκλοφορία αυτοματοποιημένων οχημάτων μαζικής μεταφοράς χωρίς οδηγό.


Από την πλευρά μoυ, σαν σύμβουλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε θέματα ευρυζωνικότητας, σας προτρέπω να συνεχίσετε».


Γιάννης Καρασεϊτανίδης, ΕΠΙΣΕΥ

Εξήγησε τις τεχνικές λεπτομέρειες του προγράμματος και τη διαδικασία προετοιμασίας των υποδομών της πόλης για την υποδοχή του πιλότου.

Στόχος είναι την 1η Σεπτεμβρίου του 2015, 6 οχήματα να κυκλοφορούν στο κέντρο της πόλης των Τρικάλων.

Δημήτρης Παπαστεργίου, Δήμαρχος Τρικκαίων




«Τολμούμε με την καινοτομία και την έρευνα», είπε μεταξύ άλλων ο Δήμαρχος Τρικκαίων και «δεν διστάζουμε να εφαρμόζουμε νέες "πράσινες" οικολογικές λύσεις».


Σε ερώτηση για το πώς θα αντιμετωπίσουν οι κάτοικοι την παρουσία αυτοκινήτων χωρίς οδηγό, ανέφερε το πώς αντιμετωπίστηκε πριν από πολλά χρόνια η χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή αρχικά και του διαδικτύου αργότερα, αισιοδοξώντας ότι ο πιλότος που μας ανέθεσε η Ε.Ε. θα είναι επιτυχημένος.


Χριστόφορος Ρόμπος, Πρόεδρος της e-Trikala A.E.


Ο πρόεδρος της e-Trikala A.E. ανακοίνωσε την επιλογή της πόλης των Τρικάλων ως τον μεγάλο πιλότο του έργου, στη Λωζάνη προ 2 εβδομάδων, και ανάγνωσε την επιστολή που έστειλε ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κος Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο οποίος δεν κατέστη δυνατό να παραστεί στην εκδήλωση.


Ακολουθεί το κείμενο της επιστολής του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλη Παπαδόπουλου:


Κυρίες και κύριοι,

Σκοπός της συνάντησης μας είναι η ενημέρωση σας για τις εξελίξεις στη χώρα μας σε θέματα Ευφυών Μεταφορών και ειδικά αυτοματοποίησης των μεταφορών.



Σε διεθνές επίπεδο το ενδιαφέρον για την αυτόματη οδήγηση αλλά και τα αυτόματα Σύστηματα μεταφορών εν γένει αυξάνει με εντυπωσιακούς ρυθμούς προσελκύοντας την προσοχή Κυβερνήσεων, Διεθνών Οργανισμών, της βιομηχανίας αλλά και του κοινού.




Η εισαγωγή της αυτοματοποίησης στα σύγχρονα συστήματα μεταφορών αναμένεται να βελτιώσει δραματικά την ασφάλεια των μεταφορών, την αποδοτικότητα τους αλλά και να μειώσει τα οδικά ατυχήματα σε σημείο εκμηδενισμού τους αλλά και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των μεταφορών.




Το Υπουργείο μας από την πρώτη στιγμή παρακολούθησε από κοντά τις εξελίξεις στον τομέα αυτό και με την υποστήριξη καινοτόμων Φορέων όπως ο Δήμος Τρικκαίων αλλά και το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Υπολογιστών και Επικοινωνών (ΕΠΙΣΕΥ) του ΕΜΠ, προχώρησε σε παρεμβάσεις που προκάλεσαν το διεθνές ενδιαφέρον.




Με ιδιαίτερη χαρά θα ήθελα να θυμίσω ότι πρόσφατα η Ελληνική Βουλή ψήφισε το νομοθετικό πλαίσιο που επιτρέπει για πρώτη φορά σε παγκόσμιο επίπεδο την πραγματοποίηση δοκιμών με πλήρως αυτοματοποιημένα οχήματα, χωρίς την παρουσία οδηγού, σε ανοικτό αστικό περιβάλλον.




Πρόκειται για ιδιαίτερα σημαντική παρέμβαση, καινοτόμου σε παγκόσμιο επίπεδο, αποτέλεσμα επίπονης και περίπλοκης προεργασίας από τις Υπηρεσίες του Υπουργείου μας που έπρεπε να αντιμετωπίσουν τους περιορισμούς όχι μόνο της Εθνικής νομοθεσίας αλλά και Διεθνών Συνθηκών όπως η Συνθήκη της Βιέννης που προβλέπουν την παρουσία οδηγού κατά την κίνηση οχημάτων, αλλά και να διασφαλίσουν ότι οι δοκιμές αυτές θα γίνουν υπό απόλυτη ασφάλεια για τους Έλληνες πολίτες. Θα πρέπει να τονίσω εδώ την ανεκτίμητη βοήθεια των Ειδικών του ΕΠΙΣΕΥ/ΕΜΠ αλλά και της e-Trikala A.E. σε τεχνικό επίπεδο, με τους οποίους οι Υπηρεσίες του Υπουργείου μας είχαν και έχουν μια άψογη συνεργασία.




Είναι ιδιαίτερη χαρά μου να διαπιστώνω ότι σε περιόδους κρίσης σαν και αυτή που περνάει η χώρα μας, οι Έλληνες μπορούν να είναι περήφανοι μια και η χώρα μας βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της παγκόσμιων εξελίξεων τόσο σε νομικό επίπεδο με την ψήφιση του πρόσφατου νομοθετικού πλαισίου, όσο και σε τεχνικό επίπεδο με την συμμετοχή του Δήμου Τρικκαίων και του ΕΠΙΣΕΥ/ΕΜΠ στο Ευρωπαϊκό έργο CityMobil2 με σκοπό την πραγματοποίηση εκτεταμένων δοκιμών τελείως αυτόματων λεωφορείων στο Δήμο Τρικκαίων μέσα στην επόμενη χρονιά.




Να θυμίσω εδώ την ημερίδα που οργάνωσε το Υπουργείο μας με την υποστήριξη του Δήμου Τρικκαίων και του ΕΠΙΕΥ/ΕΜΠ τον περασμένο Μάιο με τη συμμετοχή 12 Ευρωπαϊκών Υπουργείων Μεταφορών, όπου συζητήθηκε το Εθνικό και Διεθνές κανονιστικό και νομοθετικό πλαίσιο που σχετίζεται με την αυτοματοποιημένη οδήγηση.




Ως Υπουργείο, επιθυμούμε και προωθούμε τις νέες ιδέες και προτάσεις που βελτιώνουν τη ζωή των πολιτών. Τα θέματα αυτόματων μεταφορών είναι μόνο ένας από τους τομείς που το Υπουργείο παρεμβαίνει δυναμικά προς όφελος των Ελλήνων πολιτών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το eCall άλλο ένα σύστημα που αναμένεται να σώζει ζωές και που το Υπουργείο μας έχει δυναμική παρουσία σε όλες τις σχετικές Ευρωπαϊκές Πρωτοβουλίες (με την υποστήριξη του Τεχνικού μας Συμβούλου Δρ. Αγγελου Αμδίτη).




Άλλωστε είναι περιττό να αναφέρω ότι ως Υπουργείο και ως αρμόδιος Υφυπουργός πρεσβεύουμε ότι η ανάπτυξη των συστημάτων και των εφαρμογών ευφυών μεταφορών μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην προώθηση της Οδικής Ασφάλειας ενώ αποτελεί και καίριο μοχλό ανάπτυξης, δημιουργίας θέσεων εργασίας και εξοικονόμησης χρόνου, καυσίμων και οικονομικών πόρων.




Να θυμίσω εδώ ότι πρόσφατα το Υπουργείο μας δημιούργησε Ομάδες Εργασίες για την ανάπτυξη Εθνικής Στρατηγικής και Εθνικής Αρχιτεκτονικής σε θέματα Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών. Ήδη το κείμενο της Εθνικής Στρατηγικής βρίσκεται σε Δημόσια Διαβούλευση.




Τελειώνοντας θα ήθελα να διαβεβαιώσω για τη συνεχή και αυξανόμενη απασχόληση του Υπουργείου μας και εμένα προσωπικά με θέματα οδικής ασφάλειας και ανάπτυξης των Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών, προκειμένου να καταστούν οι Μεταφορές πυλώνας ανάπτυξης και βελτίωσης της ποιότητας ζωής των Ελλήνων Πολιτών.




Ευχαριστώ ιδιαίτερα το Δήμο Τρικκαίων που τα τελευταία χρόνια αποτελεί κόμβο καινοτομίας σε Εθνικό επίπεδο και το ΕΠΙΣΕΥ/ΕΜΠ που μαζί με άλλους φορείς μας κάνουν περήφανους για την τεχνολογική καινοτομία τους και την ανάδειξη της χώρας μας στην πρώτη γραμμή των ερευνητικών και επιστημονικών εξελίξεων.




Επιπλέον πληροφορίες για το έργο CityMobil2




To έργο CityMobil2, επικεντρώνεται σε αυτοματοποιημένα συστήματα μαζικής μεταφοράς, κάτι που διαφοροποιείται αισθητά από τα αυτοματοποιημένα επιβατικά αυτοκίνητα ιδίας χρήσης (όπως κάποια που κυκλοφορούν στην Αμερική).




Τέτοια συστήματα μεταφοράς, μπορούν να εξυπηρετήσουν ιστορικά κέντρα πόλεων, τα οποία μπορούν να αποσυμφορήσουν, να συνδυαστούν με υπάρχουσες δομές μεταφορών για να εξυπηρετήσουν καλύτερα τις μεταφορές γενικότερα, υπό το πρίσμα πάντα της Οδικής Ασφάλειας, το οποίο αποτελεί προτεραιότητα και μέριμνά μας.




Η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι πλέον ώριμη και έχει αποδείξει την εύρυθμη λειτουργία σε επίπεδο τεχνικών δοκιμών.




Πρέπει να σημειωθεί ότι, όλες οι περιοχές του ανεπτυγμένου κόσμου (Αμερική, Ασία-Ιαπωνία), επενδύουν στη βελτίωση και εφαρμογή αυτοματοποιημένων οχημάτων.




Σε αυτήν την κούρσα ταχύτητας, η Ευρώπη έχει τη δυνατότητα να παίξει πρωταρχικό ρόλο και να πρωτοπορήσει.




Στα πλαίσια του συγκεκριμένου έργου και δη στην πόλη των Τρικάλων - και είμαι ιδιαίτερα υπερήφανος για αυτήν την επιτυχία μιας περιφερειακής πόλης της Ελλάδας-θα είναι η πρώτη φορά σε παγκόσμιο επίπεδο που ένα τέτοιο σύστημα θα τεθεί σε κυκλοφορία σε καθαρά αστικό περιβάλλον σε συνθήκες πραγματικής κυκλοφορίας.
Δεκεμβρίου 22, 2014

Θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα στην ευρύτερη περιοχή της Λάρισας

Σήμερα (22-12-2014) τις πρωινές ώρες στην ευρύτερη περιοχή της Λάρισας, έλαβε χώρα τροχαίο ατύχημα, όταν Ι.Χ. επιβατικό αυτοκίνητο που οδηγούσε 58χρονος ημεδαπός, παρέσυρε και τραυμάτισε θανάσιμα 50χρονο ημεδαπό πεζό.
Προανάκριση για τα αίτια και τις συνθήκες του ατυχήματος διενεργεί το Τμήμα Τροχαίας Λάρισας της Διεύθυνσης Αστυνομίας Λάρισας.