Post Top Ad

Παρασκευή, Μαρτίου 27, 2015

Παρασκευή, Μαρτίου 27, 2015

Κωμωδία... θεϊκή από την κοντινή μας Κροατία στην Κινηματογραφική Λέσχη Τρικάλων

Αστείρευτο γέλιο, έξυπνη σάτιρα, έντονη κριτική, στοιχεία της ζωής κλειστών κοινωνιών, ξεπροβάλλουν στην περυσινή κροατική ταινία «Θεϊκό Κόλπο» που προβάλλεται τη Δευτέρα 30 Μαρτίου από την Κινηματογραφική Λέσχη Τρικάλων.

ΥΠΟΘΕΣΗ

Ο πατήρ Φαμπιάν αναλαμβάνει τα καθήκοντά του σ' ένα μικρό νησί των Δαλματικών ακτών που μαστίζεται από υπογεννητικότητα. Υπό την απειλή να μειωθεί το καθολικό ποίμνιο του, συλλαμβάνει ένα ιδιόμορφο σχέδιο...

Με τη βοήθεια του περιπτερά του χωριού τρυπάνε όλα τα προφυλακτικά που είναι προς πώληση, ενώ αργότερα συμμετέχει στο πρωτοφανές σχέδιο και ο φαρμακοποιός του χωριού, ο οποίος αντικαθιστά τα αντισυλληπτικά χάπια με βιταμίνες! Σύντομα, μία σειρά από ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες θα προκαλέσουν το απόλυτο χάος και το αφελές σχέδιο θα φανερώσει σταδιακά όλες τις τραγικές αδυναμίες του.

ΚΡΙΤΙΚΗ

Η νέα μεγάλου μήκους ταινία του Κροάτη σκηνοθέτη Βίνκο Μπρέσαν είναι μία έξυπνη καυστική σάτιρα την οποία είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε στο 54ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης. «Το γεγονός ότι οι Κροάτες είναι ως επί το πλείστον καθολικοί και το ότι η καθολική εκκλησία είναι ένας κυρίαρχος θεσμός, δεν μου άφησε κανένα περιθώριο ως σκηνοθέτη παρά να κάνω μια ταινία για το θέμα αυτό. Η πρωτοβουλία του πάπα Βενέδικτου ΙΣΤ' να επιτρέψει μόνο την κατά περίσταση χρήση των προφυλακτικών μου έβαλε την ιδέα, σε εμένα τον άμεμπτο, ότι η τοπική ιστορία που ήθελα να διηγηθώ έγινε ξαφνικά παγκόσμια.» Βίνκο Μπρέσαν (Vinko Bresan)

Το «Θεϊκό Κόλπο» είναι μια έξυπνη, αφοριστική κωμωδία που σατιρίζει τις τακτικές της καθολικής εκκλησίας, αλλά και τη ζωή στις μικρές κοινωνίες, εκεί όπου κυριαρχούν η ίντριγκα και τα πάθη. Με πολλές απολαυστικές σκηνές και έξυπνες ατάκες, αυτή η ταινία από την Κροατία είναι γεμάτη ιδιαίτερους χαρακτήρες, πανέμορφα τοπία και γερές δόσεις χιούμορ.

Το «Θεϊκό Κόλπο» καταφέρνει να προσεγγίσει με ένα παιχνιδιάρικο τρελούτσικο ύφος σοβαρά ζητήματα και προβλήματα που αφορούν στις σχέσεις των ανθρώπων, τις προσδοκίες, την επιθυμία ή άρνηση ενός παιδιού, σατιρίζοντας το συντηρητισμό, την υποκρισία και τον επιφανειακό «καθωσπρεπισμό» τόσο της Καθολικής Εκκλησίας όσο και των μικρών κοινωνιών. Δε λείπουν, μάλιστα, και οι αναφορές στην παιδοφιλία.

Οι μηχανορραφίες των τριών κεντρικών προσώπων τούς οδηγούν σε μια ενδελεχή παρατήρηση και της παραμικρής λεπτομέρειας των ανθρώπων που έχουν βάλει στόχο. Με αυτόν τον τρόπο, «βγαίνουν στη φόρα» καλά κρυμμένα μυστικά και ατοπήματα πολλών κατοίκων του νησιού, προβάλλοντας μια εικόνα που έρχεται σε αντίθεση-αντίφαση με το προσωπείο του ευσεβούς, καλού και σεμνού πολίτη που φορούν όταν οδεύουν προς την Εκκλησία.

Τα τραγικά γεγονότα δεν λείπουν και η δεξιοτεχνία του σκηνοθέτη αναγνωρίζεται στο γεγονός ότι έχει κατορθώσει να βρει τον ακριβή τόνο και ρυθμό παντρεύοντας το τραγικό με το κωμικό, δύο στοιχεία που αντιφάσκουν μεταξύ τους, κατάλληλα συνδυασμένα, όμως, καταφέρουν να αποδώσουν κινηματογραφικά τον κλαυσίγελο.

Πηγή Clickafe.gr, clickatlife.gr

Tips

Βραβείο κοινού στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, ενότητα «Ματιές στα Βαλκάνια»

Info
«Θεϊκό Κόλπο» (Τα Παιδιά του Ιερέα / Svecenikova djeca / The Priest's Children)
Σκηνοθεσία: Βίνκο Μπρεσάν
Σενάριο: Βίνκο Μπρεσάν, Μάτε Μάτισιτς
Παίζουν: Κρέσιμιρ Μίκιτς, Νίκσα Μπουτιγιέρ, Μαρίζα Σκάρισιτς, Λαζάρ Ριστόβσκι Έτος: 2013
Χώρα: Κροατία
Γλώσσα: Σερβοκροάτικα
Διάρκεια: 93 λεπτά

ΠΟΥ, ΠΟΤΕ, ΠΟΣΟ

Δευτέρα 30 Μαρτίου 2015, στον δημοτικό κινηματογράφο, μύλος Ματσόπουλου.
Ωρα έναρξης 21.45
Εισιτήρια: Κάρτα μέλους 20 ευρώ (10 ευρώ για άνεργους/φοιτητές) συν 2 ευρώ ανά ταινία. Μη μέλη 5 ευρώ.

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας:
Παρασκευή, Μαρτίου 27, 2015

Η ενίσχυση της φιλαναγνωσίας πρωτεύον στόχος της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Τρικάλων

Η θεσμοθετημένη εδώ και δεκαετίες επιβράβευση των τακτικότερων αναγνωστών-μαθητών της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Τρικάλων σε ετήσια βάση πραγματοποιείται συνήθως στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου.

Η βράβευση των τακτικότερων αναγνωστών είναι επιβράβευση, επιδοκιμασία της φιλαναγνωσίας των μαθητών-μελών της και λειτουργεί και ως έμμεσο και παράπλευρο κίνητρο για την ενίσχυση και ανάπτυξη της αναγνωστικής συμπεριφοράς του παιδιού και του εφήβου.

Η Δημοτική Βιβλιοθήκη Τρικάλων με το καλά οργανωμένο παιδικό της τμήμα με τους 5.000 περίπου τίτλους βιβλίων και τις πολλές και ποιοτικές δράσεις της για τα παιδιά έχει ως στόχο την άμεση εξοικείωση των μικρών μαθητών με το βιβλίο και την ανάγνωση, και ειδικότερα την σταδιακή εδραίωση μιας φιλικής σχέσης με το βιβλίο.

Σκοπός της φιλαναγνωσίας είναι η εξοικείωση του μικρού μαθητή με το βιβλίο και την ανάγνωση και η σταδιακή εδραίωση μιας φιλικής σχέσης του με το λογοτεχνικό βιβλίο. Αυτή η σχέση θα το βοηθήσει να αναπτύξει την κριτική και δημιουργική του σκέψη, να δραστηριοποιήσει τη φαντασία του και την εφευρετικότητά του, να εμπλουτίσει την αισθητική του καλλιέργεια, να δοκιμάσει τα συναισθήματά του αναπτύσσοντας έτσι τη συναισθηματική του νοημοσύνη, να καλλιεργήσει τη γλωσσική του έκφραση με έμμεσο και βιωματικό τρόπο, και εν κατακλείδι να συγκροτήσει ολόπλευρα την προσωπικότητά του.

Ωστόσο, η αγάπη για το βιβλίο δε μεταδίδεται κληρονομικά ούτε αποτελεί μια έμφυτη λειτουργία. Αντίθετα, αποκτάται μέσω μιας μακροχρόνιας και συστηματικής παιδείας που δεν έχει καταναγκαστικό και υποχρεωτικό χαρακτήρα και καλλιεργείται από τη μικρή ηλικία, από τους πρώτους μήνες της ζωής ενός παιδιού κυρίως με το παράδειγμα των γονιών.

Είναι σημαντικό να είναι το παιδί μέλος της Δημοτικής Βιβλιοθήκης γιατί έτσι μετατρέπεται σε ενεργητικός αναγνώστης, αποκτά καλές συνήθειες ως προς τη χρήση και συντήρηση των βιβλίων και υπευθυνότητα όσον αφορά το δανεισμό και το σεβασμό για τα πράγματα που το περιβάλλουν. Η εγγραφή του παιδιού στη δανειστική βιβλιοθήκη επηρεάζει και διαμορφώνει τη σχέση του με το βιβλίο. Παιδιά που απέκτησαν τη συνήθεια να δανείζονται βιβλία από την προσχολική ηλικία, εξακολουθούν να κάνουν το ίδιο και στην εφηβεία (Γιαννικοπούλου, 1998). Ο χώρος της βιβλιοθήκης, ωστόσο, δεν πρέπει να είναι μόνο χώρος ανάγνωσης και δανεισμού. Μπορεί να μετατραπεί σε χώρο πολιτισμού, μια γωνιά ανάπτυξης πολλών δραστηριοτήτων.

Άλλοι παράγοντες που βοηθούν στην προσέγγιση του παιδιού με το λογοτεχνικό βιβλίο είναι το σχολείο, ο δάσκαλος, οι παιδικές και σχολικές βιβλιοθήκες οι εκθέσεις λογοτεχνικών βιβλίων, οι εφημερίδες και τα περιοδικά, οι λογοτεχνικές ημερίδες, οι επισκέψεις λογοτεχνών στο σχολείο, οι ετήσιες εορταστικές εκδηλώσεις για το παιδικό βιβλίο, οι καλλιτεχνικές εκδηλώσεις-παραστάσεις, οι δημιουργικές εργασίες των μαθητών κ. α.

Τα παιδιά παράλληλα με την απόλαυση που προσφέρει η αφήγηση ή η ακρόαση ενός βιβλίου μπορούν να ασχοληθούν και με άλλες δραστηριότητες που ασκούν τη γλώσσα, τη φαντασία, τη δημιουργική σκέψη, την εφευρετικότητα, κεντρίζουν το ενδιαφέρον τους, δίνουν ευκαιρίες για πρωτοβουλίες, ανάπτυξη της κοινωνικότητας και υπευθυνότητας, διεύρυνση των πνευματικών οριζόντων, μετάδοση γνώσεων, εξωτερίκευση συναισθημάτων. Η οργάνωση μεταφηγηματικών δραστηριοτήτων, ζωγραφική, χειροτεχνία, κουκλοθέατρο, δραματοποίηση, δημιουργία αυτοσχέδιων παραμυθιών ή παιχνιδιών προσφέρει, εκτός από την ψυχαγωγία, διέξοδο στη δημιουργική έκφραση και τον αυθορμητισμό των παιδιών μέσα σε κλίμα συνοχής και συντροφικότητας Η πραγματοποίηση εβδομήντα και πλέον δράσεων για τα παιδιά το 2014 στη Δημοτική Βιβλιοθήκη αυτούς τους στόχους είχε.

Η στόχευση της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Τρικάλων για την τρέχουσα χρονιά είναι να διευρυνθεί το κανάλι επικοινωνίας μεταξύ βιβλίου, παιδιού και δημιουργικότητας για να μετατραπεί η πρωτογενή επαφή παιδιού- βιβλίου σε μόνιμη και δημιουργική σχέση και συγχρόνως αναντικατάστατη πηγή γνώσης, αισθητικής, φαντασίας, δημιουργικότητας και γλωσσικής καλλιέργειας.

Τα ακολουθούμενα στατιστικά στοιχεία επιπρόσθετα καταδεικνύουν το μέγεθος της ευθύνης όλων μας (Πολιτείας, Δημοτικής αρχής και εργαζομένων) απέναντι στην τεράστια ανάγκη διαρκούς και ποικιλόμορφης οικονομικής, θεσμικής και οργανωτικής στήριξης της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Τρικάλων.



ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΡΙΚΑΛΩΝ



ΕΤΟΥΣ 2014

Δανεισμός μελών
19.677
Επισκέψεις αναγνωστηρίου
9.565
Επισκέψεις σχολείων
1.961
Συμμετέχοντες σε δράσεις
3.586
Χρήση Η/Υ
8.305
Δανεισθέντα βιβλία
39.582
Σύνολο χρηστών
43.094
Νέοι τίτλοι από αγορά
336
Νέοι τίτλοι από δωρεά
1.490
Σύνολο νέων τίτλων
1.826
Νέα μέλη
909
Παρασκευή, Μαρτίου 27, 2015

Πέθανε η Τρικαλινή Χρυσούλα Λάνταβου

Πέθανε σε ηλικία 87 ετών, έφυγε από την ζωή η Χρυσούλα Λάνταβου και κηδεύεται σήμερα στις 5 το απόγευμα από τον Ιερό Ναό Γεννήσεως Θεοτόκου Δενδροχωρίου Τρικάλων.
Η γιαγιά αφήνει πίσω τα παιδιά της Γιώργο, Αλεξάνδρα και Βασιλική, και εγγόνια και δισέγγονα.
Παρασκευή, Μαρτίου 27, 2015

Πέθανε η Τρικαλινή Βάϊα Μπουζούρα

Πέθανε σε ηλικία 89 ετών, έφυγε από την ζωή και κηδεύεται σήμερα στις 3.30 το μεσημέρι, από τον Ιερό Ναό Παναγίας Επισκέψεως Τρικάλων.
Η γιαγιά, αφήνει πίσω τα παιδιά της Χαρίλαο, την Ασημίνα, και 5 εγγόνια.

Πέμπτη, Μαρτίου 26, 2015

Πέμπτη, Μαρτίου 26, 2015

Βιωματικό Εργαστήριο Συμβουλευτικής σε θέματα Σταδιοδρομίας και Ανάπτυξης στη Δημοτική Βιβλιοθήκη

Το Σάββατο 28 Μαρτίου και ώρα 12.30 έως 14.30 στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Τρικάλων θα γίνει η δεύτερη συνεδρία του Βιωματικού Εργαστηρίου Συμβουλευτικής σε θέματα Σταδιοδρομίας και Ανάπτυξης με θέμα «Η τρέλα των εξετάσεων. Δεξιότητες επιβίωσης. Πώς να υποστηρίξετε τον εαυτό σας στις εξετάσεις» με εμψυχώτρια την Ιουλία Κούρτη, εκπαιδευτικό, σύμβουλο ψυχικής υγείας και απασχόλησης.

Το βιωματικό εργαστήρι (workshop) απευθύνεται σε εφήβους/μαθητές Γ΄ Λυκείου που αισθάνονται ότι δυσκολεύονται να διαχειριστούν δύσκολες καταστάσεις και αρνητικά συναισθήματα και φοβούνται ότι δε θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν, παρόλη την καλή τους προετοιμασία.

Ως στόχο έχει να βοηθήσει τους εφήβους/μαθητές
να οργανώνονται έτσι ώστε να αισθάνονται πλαισιωμένοι στις προσπάθειες επίτευξης των στόχων τους και τις δυνητικές δυσκολίες τους,
να ανακαλύψουν θετικούς τρόπους αντιμετώπισης των δυσκολιών μάθησης, προκειμένου να ενισχυθεί η αυτοεκτίμησή τους
να αναπτύξουν δεξιότητες για μια αποτελεσματική επικοινωνία των επιθυμιών και των αναγκών τους, αναγνωρίζοντας συμπεριφορές και αρνητικά συναισθήματα που σχετίζονται με την αγωνία των εξετάσεων
να μάθουν να ανταποκρίνονται σε μελλοντικές απαιτήσεις και να προσαρμόζονται σε δύσκολες καταστάσεις περιορίζοντας έτσι τις αρνητικές επιπτώσεις που συνδέονται με αυτές και
να διερευνήσουν τρόπους για μια αποτελεσματική διαχείριση της αλλαγής ώστε να έχουν την καλύτερη δυνατή επίδοση στις εξετάσεις τους.

Το εργαστήριο θα είναι βιωματικό και προϋποθέτει ενεργή συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών, προκειμένου να εξοικειωθούν ατομικά ή/και σε μικρές ομάδες -μέσα από διάφορες εναλλακτικές τεχνικές και παρεμβάσεις, ασκήσεις έκφρασης και επικοινωνίας και βασικές τεχνικές συγκέντρωσης και χαλάρωσης.



(Απαιτούνται άνετα ρούχα)
Πέμπτη, Μαρτίου 26, 2015

Τιμητική ημερίδα - εκδήλωση με τίτλο «Η Θεσσαλή αγρότισσα στον χώρο και το χρόνο»

Τιμητική ημερίδα-εκδήλωση με τον χαρακτηριστικό τίτλο ««Η Θεσσαλή αγρότισσα στον χώρο και το χρόνο» διοργανώνει η Ένωση Θεσσαλικών Σωματείων Αττικής «Η ΠΑΝΘΕΣΣΑΛΙΚΗ ΣΤΕΓΗ», στις 28 Μαρτίου, στο Θέατρο ΜΕΤΑΞΟΥΡΓΕΙΟ (Ακαδήμου 14, Αθήνα), ώρα: 19:00.

Η εκδήλωση αποτελεί συμβολική τιμή και ύμνο στην Θεσσαλή αγρότισσα, στις γυναίκες της Θεσσαλικής υπαίθρου.

Για την Θεσσαλή αγρότισσα θα ομιλήσουν: Μαίρη Μπλάνη, Κοινωνιολόγος

«Η συμβολή της Θεσσαλής αγρότισσας στην οικονομία, τη κοινωνία, τον πολιτισμό». Δρ Αικατερίνη Πολυμέρου-Καμηλάκη, τ. Διευθύντρια, επιστ. συνεργάτις Κέντρου Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών, "Τοπικότητα (Locality) και αγροτική ανάπτυξη. Γυναικεία επιχειρηματικότητα στη Θεσσαλία». Μαρούλα Κλιάφα, Συγγραφέας «Από το όργωμα στην συγκομιδή»/Προβολή φωτογραφιών-Σχολιασμός. Σωτήριος Ρουσιάκης, Φιλόλογος-Γλωσσολόγος «Γλωσσική συμπεριφορά γυναικών στη Θεσσαλική ύπαιθρο-Επισημάνσεις».

Θα συμμετάσχουν οι: Βασιλική Καρακώστα, η οποία θα αποδώσει παραδοσιακά τραγούδια (a cappella) («Τώρα τα πουλιά», «Πέρα στον πέρα Μαχαλά», «Καραγκούνα») και Έφη Ασλάνη, Ελευθερία Παπαδοπούλου, οι οποίες θα αναγνώσουν από το βιβλίο: «Γυναίκες της Γης» της Μαρούλας Κλιάφα.

Θα υπάρξει παράλληλη προβολή φωτογραφιών από τη ζωή των γυναικών της Θεσσαλικής υπαίθρου σε επιμέλεια της Μαρούλας Κλιάφα, με τον τίτλο "Στιγμιότυπα από τη ζωή της Θεσσαλής αγρότισσας"

Θα βραβευτούν για την συμβολή τους στη διάσωση, προβολή και προώθηση του Θεσσαλικού πολιτισμού οι: Ραχμάνη Αλεξάνδρα (Αγρότισσα-Βιοκαλλιεργήτρια), Μαρούλα Κλιάφα (Συγγραφέας), Βάσα Σολωμού-Ξανθάκη (Συγγραφέας), Άννα Βαγενά (Ηθοποιός).

Χαιρετισμό θα απευθύνει ο Δρ. Στέφανος Κούτρας (Πρόεδρος Πανθεσσαλικής Στέγης).

Θα ακολουθήσει η θεατρική παράσταση «Ο ΓΑΜΟΣ» της Βάσας Σολωμού-Ξανθάκη, με την Άννα Βαγενά.

Τον συντονισμό της εκδήλωσης και την παρουσίαση έχει η κ. Θεοδώρα Τσιτσιπά, Οικονομολόγος-Δημοσιογράφος, Μέλος Δ.Σ. Πανθεσσαλικής Στέγης-Υπ/νη Γραφείου Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων.

Η είσοδος στην εκδήλωση είναι ελεύθερη ενώ για την παρακολούθηση της παράστασης θα απαιτηθεί εισιτήριο (8,00 €) και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας γι αυτό είναι απαραίτητη η εκδήλωση ενδιαφέροντος και η επιβεβαίωση.



Για το Δ.Σ. της Πανθεσσαλικής Στέγης

Θεοδώρα Τσιτσιπά

Μέλος Δ.Σ., Έφορος Μελετών και Προγραμματισμού

Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων και Γραφείου Τύπου

Τηλέφωνα: 210 9570591, 6972 26 14 08



E-mail: panthessalikistegi.press@gmail.com, tsitsipa@gmail.com
Πέμπτη, Μαρτίου 26, 2015

Πρόβες της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων σε σχολεία

Η Διοικούσα Επιτροπή της ΣΟΝ στα πλαίσια της προσπάθειας για διάχυση του έργου της Ορχήστρας αλλά και του τρόπου λειτουργίας της, αποφάσισε κάποιες πρόβες να εκτελούνται σε σχολεία της πόλης έτσι ώστε τα μέλη της ερχόμενα σε επαφή με την μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα να διαφημίζουν το έργο της Ορχήστρας και να προσελκύουν νέα μέλη στους κόλπους της.

Σε πρώτη φάση αυτή η δράση θα γίνει πιλοτικά σε επιλεγμένα σχολεία και εφόσον στεφθεί με επιτυχία από την επόμενη Β΄ Περίοδο της ΣΟΝ αυτή θα λάβει μόνιμο χαρακτήρα.

Η πρώτη έξοδος της ΣΟΝ θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Κυριακή στα "Εκπαιδευτήρια ΑΘΗΝΑ" με ώρα έναρξης της πρόβας 18.30. Η πρόβα θα είναι ανοικτή στους γονείς και κηδεμόνες των μελών της ΣΟΝ, τους μαθητές και γονείς του Γυμνασίου και Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων αλλά και σε όποιον ενδιαφέρεται να παρακολουθήσει την πρόβα μιας συμφωνικής ορχήστρας νέων.



Για την Δ.Ε.
Ι.Κ.Γεωργιάδης
Πέμπτη, Μαρτίου 26, 2015

Το θερινό ωράριο λειτουργίας των Εμπορικών καταστημάτων των Τρικάλων

Ο Εμπορικός Σύλλογος Τρικάλων ανακοίνωσε το θερινό ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων που θα ισχύσει από την ερχόμενη Δευτέρα και μετά την εφαρμογή της αλλαγής της ώρας που θα ισχύει από τις 3 τα ξημερώματα της ίδιας μέρας.
Όπως αποκαλύπτει το trikalazoom
το ωράριο έχει ως εξής:

ΔΕΥΤΕΡΑ- ΤΕΤΑΡΤΗ και ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ από τις 8.50 το πρωί μέχρι τις 2 το μεσημέρι από τις 6 το απόγευμα έως τις 9 το βράδυ.

ΤΡΙΤΗ-ΠΕΜΠΤΗ-ΣΑΒΒΑΤΟ από τις 8.50 το πρωί μέχρι τις 2 το μεσημέρι

ΚΥΡΙΑΚΗ κλειστά.
Πέμπτη, Μαρτίου 26, 2015

Πεθανε ο Καλαμπακιώτης Ηλίας Ζιώγας

Πέθανε ηλικία 73 ετών έφυγε από την ζωή ο Ηλίας Ζιώγας και κηδεύεται αύριο στις 11 το πρωί από τον Ιερό Ναό Αγίου Αθανασίου Αύρας Καλαμπάκας.
Ο παππούς αφήνει πίσω τα παιδιά του Ευαγγελία και Ιωάννη και 4 εγγόνια.
Πέμπτη, Μαρτίου 26, 2015

Συνελήφθησαν τέσσερις ημεδαποί στην ευρύτερη περιοχή των Τρικάλων για κλοπή χάλκινων σωληνώσεων από βιομηχανία

Συνελήφθησαν, χθες (25-03-2015) το απόγευμα στην ευρύτερη περιοχή των Τρικάλων, από αστυνομικούς της Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής Εγκλήματος (Ο.Π.Κ.Ε.) Τρικάλων σε συνεργασία με αστυνομικούς του Τμήματος Ασφάλειας Τρικάλων της Διεύθυνσης Αστυνομίας Τρικάλων, τέσσερις ημεδαποί, ηλικίας 23, 19, 17 και 14 ετών, σε βάρος των οποίων σχηματίστηκε δικογραφία για κλοπή.

Επιπλέον, αναζητούνται για να συλληφθούν στο πλαίσιο της αυτόφωρης διαδικασίας οι έχοντες την επιμέλεια των ανηλίκων.

Ειδικότερα, οι τέσσερις ημεδαποί εισήλθαν σε προαύλειο χώρο βιομηχανίας και αφαίρεσαν χάλκινες σωληνώσεις συνολικού μήκους (110) μέτρων, τις οποίες στη συνέχεια φόρτωσαν σε Ι.Χ. φορτηγό αυτοκίνητο.

Οι αφαιρεθείσες σωληνώσεις και το παραπάνω όχημα κατασχέθηκαν.

Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Τρικάλων, ενώ την προανάκριση διενεργεί το Τμήμα Ασφάλειας Τρικάλων.
Πέμπτη, Μαρτίου 26, 2015

Πρόκριση του 1ου ΕΠΑΛ Τρικάλων στην επόμενη φάση του Πανελλήνιου σχολικού πρωταθλήματος πετοσφαίρισης

Σημαντική διάκριση για το 1ο ΕΠΑΛ Τρικάλων αποτελεί η χθεσινή εκτός έδρας νίκη του επί του 2ου ΓΕΛ Καρδίτσας, στον τελικό του Πανθεσσαλικού πρωταθλήματος πετοσφαίρισης. Η ομάδα βόλεϊ αγοριών του 1ου ΕΠΑΛ επικράτησε των γηπεδούχων στο τάι μπρέικ, σε έναν συναρπαστικό αγώνα. Με εντυπωσιακή εμφάνιση στο 1ο σετ, κέρδισε με 25-19, ενώ ηττήθηκε στο δεύτερο με 20-25, ύστερα από τον τραυματισμό των Σ. Βήτα, Γ. Βήτα και Δ. Γάκη, οι οποίοι όμως συνέχισαν να αγωνίζονται. Με ψυχραιμία, ομοψυχία και πάθος, η ομάδα του 1ου ΕΠΑΛ κατόρθωσε να κερδίσει το τάι μπρέικ και να εξασφαλίσει την πρόκριση στην επόμενη φάση του Πανελλήνιου σχολικού πρωταθλήματος, στην Πρέβεζα την 1η Απριλίου.

Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους παίκτες της ομάδας για την προσπάθεια, το ήθος και το πείσμα τους κόντρα στα προγνωστικά, που ήθελαν την Καρδίτσα να στέφεται και πάλι πρωταθλήτρια Θεσσαλίας.

Συγχαρητήρια, τέλος, και στις δύο ομάδες για το όμορφο θέαμα που προσέφεραν. Την ομάδα του 1ου ΕΠΑΛ αποτελούν οι: Σοφοκλής Βήτας, Ιωάννης Βήτας, Δημήτριος Γάκης, Σ. Αρδάνης, Π. Μπαρτζιώκας, Α. Παπαποστόλου, Β. Γεωργόπουλος, Π. Ντάντος, Γ. Καλκαντέρας, Δ. Νταβάρας, Χ. Παππάς και Β. Βράντζας. Την ομάδα συνόδευε η εκπαιδευτικός Δώρα Φαλαγκάρα με τον Πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου ΕΠΑΛ Τρικάλων κ. Κωνσταντίνο Βήτα.

Πέμπτη, Μαρτίου 26, 2015

Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών Τρικάλων: "Να μη θεωρήσουμε δεδομένη τη φτώχεια και τη μιζέρια"



Κάθε μέρα, ακόμα και ο πιο δύσπιστος βλέπει την εκμετάλλευση και την εξάρτησή μας από τους ιμπεριαλιστές να επηρεάζει την ζωή όλων μας. Κάθε κατάκτηση, κάθε δικαίωμά μας μπαίνει για άλλη μια φορά στο κρεβάτι του Προκρούστη και άλλη μια κυβέρνηση, «αριστερή» αυτή την φορά, διαπραγματεύεται τις ζωές μας, αποδεχόμενη ουσιαστικά όλο το πλαίσιο υποταγής που έχει θεσπιστεί από την Τρόικα, ή τους Θεσμούς αν προτιμάτε.

Το ίδιο συμβαίνει και στην εκπαίδευση: Σίγουρα ο εκπαιδευτικός κόσμος θεώρησε σωστή κίνηση την κατάργηση της τράπεζας θεμάτων, όσο και την αναμενόμενη επιστροφή των συναδέλφων μας σε διαθεσιμότητα στις θέσεις τους, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε και τους αγώνες που δόθηκαν τα τελευταία χρόνια και έθεταν τα ζητήματα στην επικαιρότητα.

Από εκεί και πέρα όμως;

Η αξιολόγηση πάγωσε, αλλά δεν καταργείται. Μπορεί αυτό το πάγωμα να έδωσε μια ανάσα στους συναδέλφους, οι οποίοι ασφυκτιούσαν στο σκληρό αυταρχικό σύστημα που διαμορφωνόταν, όμως δεν πρέπει να ονειρευόμαστε μια «καλή» αξιολόγηση, η οποία δεν θα έχει καθόλου συνέπειες. Το πραγματικό ζήτημα της αξιολόγησης πρέπει να τίθεται ως εξής: ποιος αξιολογεί, ποιον και γιατί. Αν αυτό συνδυαστεί με την δέσμευση της κυβέρνησης για σύνδεση μισθού-παραγωγικότητας, μπορούμε πολύ εύκολα να καταλάβουμε τι μας περιμένει.

Το μνημονιακό δίωρο του 2013 παραμένει. Στο όνομα του ρεαλισμού, ένα από τα πιο σκληρά μέτρα ενάντια στο εργασιακό καθεστώς μας τα τελευταία χρόνια, παγιώνεται και μάλιστα δεν ακούγεται καν κάποια φωνή διαμαρτυρίας για την κατάργησή του.

Καμία κουβέντα για αυξήσεις των μισθών μας. Κι εδώ υπάρχει υποταγή στον ρεαλισμό. Το γνωστό «παραλάβαμε καμένη γη» ακούστηκε για άλλη μια φορά, αφήνοντάς μας στο κουτσουρεμένο μισθολόγιο πείνας επ' αόριστο. Αν σε αυτό προστεθεί η σχεδόν ανύπαρκτη ασφάλισή μας, η ομηρία συναδέλφων που θέλουν να βγουν στην σύνταξη και δεν ξέρουν τι θα γίνει με εφάπαξ και τα ταμεία, η πραγματικότητα που βιώνουμε παραμένει άσχημη.

Θα μπορούσαμε να προσθέσουμε πολλά ακόμα στον κατάλογο όσων μας ταλανίζουν, όπως οι ταξικοί φραγμοί στην εκπαίδευση, οι αναπληρώσεις, όπως κι αν βαφτίζονται, το κυνήγι της συμπλήρωσης ωραρίου και των αναθέσεων, τα σχολεία που έκλεισαν δεν πρόκειται να ξανανοίξουν, τα σεμινάρια που γίνονται σχεδόν εκβιαστικά και υποχρεωτικά...

Όμως το ζήτημα δεν είναι να περιγράψουμε την κατάσταση, αλλά να την αλλάξουμε! Και αυτό μπορεί να γίνει μόνο από εμάς!

Έχει γίνει πολύς λόγος για την αδράνεια της ΕΛΜΕΤ. Δήθεν οφείλεται στην έλλειψη προεδρείου. Και πέρυσι που υπήρχε προεδρείο, πόσο δίπλα του αισθάνθηκαν το σωματείο οι συνάδελφοι; Και η ΟΛΜΕ όμως που έχει προεδρείο, σε τι έχει βοηθήσει τον κλάδο; Δεν έχει στείλει ούτε μια εισήγηση, πόσο μάλλον να προτείνει κινητοποιήσεις ενάντια στην πολιτική που συνεχίζεται, να διεκδικήσει καλύτερες συνθήκες δουλειάς, αλλά και την ίδια μας την ζωή. Και φυσικά, ειδικά στα Τρίκαλα, έχει ξεχαστεί ο ρόλος του συνδέσμου σχολείων-ΕΛΜΕ, επιτροπών ενημέρωσης, ανά σχολικές μονάδες ή συγκροτήματα και άλλες μορφές αυτοοργάνωσης. Το ζήτημα κατά την γνώμη μας δεν είναι «τεχνικό», αλλά βρίσκεται στην έλλειψη πολιτικής βούλησης για σύγκρουση με την κυβερνητική πολιτική, την ιμπεριαλιστική εξάρτηση από ΕΕ, ΝΑΤΟ, ΔΝΤ. Ανατροπή αυτής της πολιτικής σημαίνει άρνηση της υποταγής, πάλη για ανάκτηση όσων μας έχουν αφαιρεθεί, αλλά και παρεμπόδιση των νέων μέτρων που μας περιμένουν, μέσα από τις «μεταρρυθμίσεις» οι οποίες έχουν ήδη συμφωνηθεί.

Το συνδικαλιστικό μας κίνημα δεν πρέπει να αυτοπεριορίσει τις διεκδικήσεις του αλλά αντίθετα να προβάλλει ένα πρόγραμμα μάχης και αγώνα για την πραγματική ανακοπή μέσα στους αγώνες και από τους αγώνες της αντιδραστικής επίθεσης. Σήμερα είναι αναγκαίο να παλέψουμε για:
Επιστροφή στις θέσεις τους με επανασύσταση των ειδικοτήτων και με τα ίδια εργασιακά δικαιώματα, όλων των εκπαιδευτικών που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα ή έχουν απολυθεί.
Επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων που έκλεισαν.
Οριστική κατάργηση και όχι το πάγωμα όλων των νόμων της κακόφημης αξιολόγησης και του πειθαρχικού πλαισίου αλλά και κάθε νέου πλαισίου που θα έρθει να τους διαδεχτεί.,
Μισθούς στο κόστος της ζωής, σε αντίθεση με τα παλιά και τα νέα μισθολόγια πείνας, μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, δωρεάν περίθαλψη και πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας, για να σταματήσει κάθε νέα απόπειρα φαλκίδευσης των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων και συντάξεις στο κόστος της ζωής. Για κατάργηση των νόμων για το νέο Λύκειο και ότι άλλο τις συνοδεύει (ΚΥΑ για τις μετακινήσεις, πολλαπλές εξετάσεις κλπ).

Ο δρόμος του αγώνα είναι ο μόνος δρόμος που μπορεί να αποδειχτεί νικηφόρος. Έχει αποδειχτεί ότι η υποταγή ποτέ δεν κατάφερε να κάνει καλύτερες τις ζωές μας. Μόνο η συσπείρωση, η συλλογικότητα και η άρνηση των δήθεν ατομικών λύσεων μπορεί να δώσει λύσεις στα προβλήματα και τις αγωνίες που βιώνουμε όλοι μας.

Με βάση αυτό, η Αγωνιστική Κίνηση θα ζητήσει την σύγκληση γενικής συνέλευσης, προκειμένου να συζητηθούν όλα όσα μας απασχολούν, θα συνεχίσει τις επισκέψεις στα σχολεία, ενώ θα προτείνει και την οργάνωση εκδηλώσεων για να αναλυθούν ειδικότερα θέματα, όπως η αξιολόγηση, τα εργασιακά και άλλα.



ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
Πέμπτη, Μαρτίου 26, 2015

Οι «ΛΑΖΑΡΙΝΕΣ 2015» στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Τρικκαίων

Την Πέμπτη 2 Απριλίου στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Τρικκαίων 9 π.μ. - 12.30 μ.μ θα πραγματοποιηθεί. η καθιερωμένη εκδήλωση - διαγωνισμός «ΛΑΖΑΡΙΝΕΣ 2015». Διοργανώνεται από τη Δ/νση Παιδείας και Πολιτισμού του Δήμου Τρικκαίων σε συνεργασία με το Σύλλογο Φίλων Λαογραφικού Μουσείου Τρικάλων.

Μπορούν να συμμετέχουν παιδιά των σχολείων του Δήμου Τρικκαίων.

Πληροφορίες - δηλώσεις συμμετοχής: Τμήμα Πολιτισμού και Αθλητισμού της Δ/νσης Παιδείας και Πολιτισμού του Δήμου Τρικκαίων, τηλ. 24313 53569.

Σκοπός της εκδήλωσης είναι να συνεχίσει και να διαδοθεί το έθιμο της Λαζαρίνας στις νεώτερες γενιές μέσα από τη βιωματική συμμετοχή των παιδιών όπου ενεργοποιούνται να στραφούν στις παλιότερες γενιές για να μάθουν τόσο το στόλισμα του καλαθιού, όσο και τα τοπικά παραδοσιακά κάλαντα και τα παινέματα.

Τα παιδιά που συμμετέχουν πρέπει να έχουν καλάθια από φυσικά υλικά (ψάθα, καλάμι), και στολισμένα με φυσικά λουλούδια, όπως ακριβώς επιτάσσει η τοπική παράδοση, και να ερμηνεύσουν ένα τραγουδάκι από τα παραδοσιακά κάλαντα της εορτής του <<Λαζάρου>> στον τόπο μας. Σε όλα τα παιδιά προσφέρονται παραδοσιακά λαζαρινά φιλέματα και ενθύμια συμμετοχής. Θα βραβευτούν τα τρία καλύτερα καλάθια, τα τρία καλύτερα τραγούδια και οι τρεις καλύτερες ομαδικές παρουσίες (καλάθι και τραγούδι).

Σε ανάμνηση της έγερση του Λαζάρου οι νοικοκυρές ζυμώνουν ειδικές κουλούρες που ονομάζονται Λαζαράκια, Λαζόνια, Λάζαροι κλπ. Έχουν σχήμα ανθρώπου σπαργανωμένου όπως παριστάνεται ο Λάζαρος στην αγιογραφία και προσφέρονται στα παιδιά που καλαντίζουν εκείνη την ημέρα. Μέσα στη ζύμη έχουν σταφίδες, καρύδια , μύγδαλα και άλλους καρπούς.

Στη Θεσσαλία, όπως και στη Στερεά Ελλάδα, στη Μακεδονία, και στη Θράκη τα κάλαντα του Λαζάρου τα τραγουδούν μόνο κορίτσια , οι «λαζαρίνες». Στολισμένες με ωραίες φορεσιές και κρατώντας καλάθια στολισμένα με λογής λογής ανοιξιάτικα λουλούδια γυρίζουν όλα τα σπίτια. Καθώς τελείται μέσα την καρδιά της Άνοιξης πέρα από τα θρησκευτικά μηνύματα που μεταδίδει , συμβολίζει και την αναγέννηση της φύσης. Οι λαζαρίνες επίσης συμβολίζουν την αναγέννηση και συνέχιση της ίδιας της παραδοσιακής κοινωνίας, είναι οι κοπέλες - μελλοντικές νύφες που θα αναλάβουν μέσα από το γάμο και την απόκτηση παιδιών να ανανεώσουν και να συνεχίσουν την παραδοσιακή κοινωνία.

Περνώντας από την εκκλησία του χωριού οι λαζαρίνες τραγουδούν

«Εκκλησίτσα φουντωτή,

φουντωτή, καμαρωτή,

στην κορφή έχει σταυρό

και στη ρίζα κρυό νερό.

Το 'μαθαν και οι πέρδικες,

πήγαιναν και το 'πιναν

Κι τις μάλωσε ο Χριστός

-Μην του πίν'τε , μην το παίρν'τε.

Τόχει ο αφέντης μ' μετρημένου

και η κυρά λογαριασμένο.»