Λάρισα
Ιουνίου 11, 2018
Post Top Ad
Δευτέρα, Ιουνίου 11, 2018
Τοπικά
Ιουνίου 11, 2018
Το ρωσικό Sputnik στα Τρίκαλα
Σε ένα από τα μεγαλύτερα παγκοσμίως ειδησεογραφικά πρακτορεία, το ρωσικό Sputnik, παραχώρησε συνέντευξη Τύπου ο Δήμαρχος Τρικκαίων κ. Δημήτρης Παπαστεργίου,. Το γραφείο του πρακτορείου στην Ελλάδα μόλις άνοιξε, με ιστοσελίδα και ειδησεογραφική κάλυψη και ένα εκ των πρώτων θεμάτων που παρουσιάστηκαν, ήταν ο Δήμος Τρικκαίων και τα επιτεύγματά του. Η συνέντευξη στον δημοσιογράφο κ. Ματθαίο Παπαοικονόμου – Σιδέρη παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και αποκαλύπτει δείγματα της αλλαγμένης νοοτροπίας στον Δήμο:
Ο «πωρωμένος» δήμαρχος της πιο ευρωπαϊκής πόλης στην Ελλάδα εξηγεί πώς τα κατάφερε
Ματθαίος Παπαοικονόμου-Σιδέρης
Ο δήμαρχος Δημήτρης Παπαστεργίου περιγράφει στο Sputnik τι απέγιναν τα λεωφορεία χωρίς οδηγό και πώς έδωσε αέρα Ευρώπης στα Τρίκαλα επιτυγχάνοντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό και εφαρμόζοντας την απαγόρευση του καπνίσματος και τον σεβασμό σε πεζούς και ποδήλατα.
Η «πιο ευρωπαϊκή πόλη της Ελλάδας» είναι ένας χαρακτηρισμός που έχει δοθεί —κι όχι άδικα- στα Τρίκαλα. Η πόλη της δυτικής Θεσσαλίας έχει καταφέρει τα τελευταία χρόνια να προσελκύσει το ελληνικό αλλά και διεθνές ενδιαφέρον με τα καινοτόμα σχέδια που υλοποιεί, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα το περίφημο λεωφορείο χωρίς οδηγό. Το αυτόνομο όχημα που έφτασε στην πόλη χάρη στο πιλοτικό πρόγραμμα CityMobil2, εντυπωσίασε με τη λειτουργία του, ταξίδεψε τα Τρίκαλα στα πέρατα του κόσμου μέσω των διεθνών ΜΜΕ και έκανε το τελευταίο του δρομολόγιο αφήνοντας πίσω χρήσιμες υποδομές και αξιοζήλευτη τεχνογνωσία. Η πόλη όμως δεν σπεύδει να αποχαιρετήσει την αυτόνομη οδήγηση, καθώς σύντομα νέα οχήματα χωρίς οδηγό θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους της πόλης κι αυτή τη φορά δεν θα είναι για… περιορισμένες εμφανίσεις.
Μιλήσαμε με τον δήμαρχο Τρικκαίων, Δημήτρη Παπαστεργίου, για να μάθουμε τι ετοιμάζει για το όχι και τόσο μακρινό μέλλον.
«Θέλουμε αυτή τη φορά να φέρουμε λεωφορεία που θα συνδέσουν μόνιμα την πόλη με το πανεπιστημιακό campus των Τρικάλων. Το νέο πρόγραμμα για αυτοματοποιημένη οδήγηση ξεκινά σε επίπεδο στησίματος τον Σεπτέμβριο, αλλά το πρώτο λεωφορείο θα τεθεί σε λειτουργία μετά από περίπου 6 μήνες», εξηγεί ο δήμαρχος. Ο ίδιος δεν γνωρίζει ακόμη πόσα αυτόνομα λεωφορεία θα δούμε μιας θα εξαρτηθεί από τις εταιρείες που θα συμβάλουν στη χρηματοδότηση, με κάποιες συμφωνίες να έχουν ήδη κλείσει.
© ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ/ΔΗΜΟΣ ΤΡΙΚΚΑΙΩΝ
Λεωφορείο χωρίς οδηγό στα Τρίκαλα
Η νέα λεωφορειακή γραμμή θα συνοδεύεται μάλιστα και από άλλη μία τεχνολογική πρωτοπορία για τα Τρίκαλα: την εγκατάσταση δικτύου νέας γενιάς 5G, προϋπόθεση για τη λειτουργία του λεωφορείου, που ο δήμαρχος εκτιμά ότι θα υλοποιηθεί προς το τέλος του έτους.Πέραν των νέων αυτόνομων λεωφορείων, στην τελική ευθεία βρίσκεται το πιλοτικό πρόγραμμα ELVITEN στο πλαίσιο του οποίου θα διατεθούν με κλήρωση, όπως εξηγεί ο δήμαρχος, μικρά ηλεκτροκίνητα οχήματα (5 τετράκυκλα και 5 τρίκυκλα), σε εταιρείες και οργανισμούς που υποχρεώνονται σε συχνές μετακινήσεις στην πόλη, όπως διανομείς, κούριερ και δημοτικές υπηρεσίες που έχουν επιφορτιστεί με το… delivery πιστοποιητικών — μια ακόμη καινοτομία του δήμου.
Ήταν άραγε το λεωφορείο χωρίς οδηγό που τα ξεκίνησε όλα;
«Χωρίς το CityMobil2 δεν θα είχαμε μπει στον κόσμο της αυτοματοποιημένης οδήγησης», παραδέχεται ο κ. Παπαστεργίου και εξηγεί τι άλλο έχει αφήσει στα Τρίκαλα το πρωτοποριακό όχημα. «Έχουν μείνει οι υποδομές, το δίκτυο οπτικών ινών, αλλά και η νομοθεσία που γράφτηκε στην Ελλάδα ειδικά για τα Τρίκαλα», σημειώνει και προσθέτει την προβολή που κέρδισε ο δήμος, καθώς και το γεγονός ότι «δείξαμε σε πολλούς φορείς στην Ε.Ε. και σε εταιρείες ότι υπάρχει ένας μικρός δήμος στο κέντρο της Ελλάδας ο οποίος μπορεί να διεκπεραιώσει τόσο απαιτητικά projects. Γιατί ήταν με διαφορά το πιο δύσκολο απ’ όσα έχουμε υλοποιήσει».
Επιπλέον, πάνω στο δίκτυο του λεωφορείου στήθηκαν κόμβοι για επέκταση και βελτίωση του ασύρματου δωρεάν ίντερνετ. Τα Τρίκαλα, άλλωστε, ήταν η πρώτη πόλη που προσέφερε δωρεάν ίντερνετ στους δημότες από το μακρινό 2004!
Όσο για την υποδοχή που επεφύλαξαν οι κάτοικοι στο αυτόνομο όχημα, ο δήμαρχος επισημαίνει το «μεγάλο ενδιαφέρον της συντριπτικής πλειοψηφίας των κατοίκων», κάνοντας όμως ειδική μνεία στους μικρούς Τρικαλινούς. «Δώσαμε έμπνευση στα παιδιά. Ήταν συγκινητικές στιγμές, ειδικά τις πρώτες μέρες, που έτρεχαν από πίσω με τα ποδήλατα».
«Υπήρξαν βέβαια και αντιδράσεις ανθρώπων», παραδέχεται, οι οποίοι «ήθελαν να σταματήσουν τη λειτουργία του, θεωρώντας πως έτσι θα χαθούν θέσεις εργασίας, πως η τεχνολογία και οι μηχανές θα νικήσουν τον άνθρωπο. Μπορώ να τα καταλάβω μέχρι ενός σημείου, αλλά όταν αυτές οι αντιρρήσεις ερχόντουσαν με email, μου έδιναν το δικαίωμα να πω ότι και το email στέρησε τη δουλειά των ταχυδρόμων. Κανείς δεν μπορεί να τα βάλει με την εξέλιξη, το θέμα είναι να προσαρμοζόμαστε στις αλλαγές και να αλλάζουμε τις δεξιότητες μας προκειμένου να δημιουργούμε τις ίδιες ή περισσότερες θέσεις εργασίας».
Η λωρίδα κυκλοφορίας του λεωφορείου έχει πλέον μετατραπεί σε ποδηλατόδρομο. Διόλου περίεργη επιλογή για μια πόλη που διαθέτει 35.000 ποδήλατα σε πληθυσμό 61.500 κατοίκων! Οι ποδηλατόδρομοι μάλιστα πρόκειται να πολλαπλασιαστούν καθώς ο δήμος έχει ήδη καταθέσει τον φάκελο για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης με έργα κόστους 9,7 εκατ. ευρώ. Το μεγαλύτερο ποσό θα κατευθυνθεί σε αναπλάσεις με την κατασκευή 4-5 χιλιομέτρων δρόμου για ποδήλατα που θα ενώσει υφιστάμενα τμήματα «προκειμένου να οδηγούμε τους ποδηλάτες των Τρικάλων με ασφαλή τρόπο σε προορισμούς όπως σχολεία, πάρκα, παιδικές χαρές».
Δίκυκλα χρησιμοποιεί εδώ και έναν χρόνο η δημοτική αστυνομία για περιπολίες, ενώ μόλις πριν λίγες ημέρες τέθηκε σε εφαρμογή και ανάλογο σχέδιο της ΕΛ.ΑΣ. «Είναι σημαντικό να καθοδηγούμε τους πολίτες με το παράδειγμά μας. Δεν μπορούμε να ζητάμε από τους πολίτες να κυκλοφορούν με ποδήλατο και εμείς να κυκλοφορούμε με αυτοκίνητο. Νομίζω πως στο ίδιο μήκος κύματος είναι και η αστυνόμευση με ποδήλατα. Είναι σημαντική η εικόνα που περνάει προς τα έξω και ταυτόχρονα η αστυνόμευση είναι πιο αποτελεσματική ειδικά στο κέντρο που τα περιπολικά δεν μπαίνουν», υπογραμμίζει ο κ. Παπαστεργίου.
Τα στοιχεία που δίνουν… αέρα Ευρώπης στα Τρίκαλα δεν τελειώνουν όμως εδώ. Οδηγοί από άλλες πόλεις θα πρέπει να προσέξουν μην τρακάρουν προπορευόμενο αυτοκίνητο όταν αυτό φρενάρει για λόγο κατά τα φαινόμενα «ανεξήγητο». Τι θα χει συμβεί; Πιθανότατα να έχει σταματήσει σε διάβαση πεζών. Ζητήσαμε από τον δήμαρχο να μας εξηγήσει πώς προέκυψε αυτή η… σπάνια στους ελληνικούς δρόμους συνήθεια. «Υπάλληλοι είχαν την επιμονή να διαγραμμίζουν τις διαβάσεις κι αυτό βοήθησε», απαντά και υπενθυμίζει παλιότερα σποτ που είχαν κυκλοφορήσει στα κοινωνικά δίκτυα και σατίριζαν τη συνήθεια με προφανή στόχο να την ενισχύσουν.
Σημαντική είναι βέβαια και η παιδεία. «Επειδή έχει αλλάξει η νομοθεσία, δεν μπορούσαμε να χωρίσουμε τον ποδηλατόδρομο από τον κεντρικό δρόμο με τεχνητά μέσα, όπως κολωνάκια ή κράσπεδα. Τελικά διαχωρίσαμε τις 2 λωρίδες με μία λευκή γραμμή. Το πραγματικό διαχωριστικό είναι λοιπόν η παιδεία, το πώς δημιουργείς παιδεία και το πώς βάζεις τους πολίτες να σέβονται τη νομοθεσία και κυρίως να σέβονται την ύπαρξη των ποδηλάτων».
Μιλώντας για παιδεία, στην ίδια πόλη «τρέχει» και η πρωτοβουλία «Τα Τρίκαλα κόβουν το κάπνισμα» με δράσεις για την εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου και τη δημοσίευση λίστας με «άκαπνα» μαγαζιά.
© ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ
Ο δήμαρχος Τρικκαίων, Δημήτρης Παπαστεργίου
Όταν ρωτήσαμε τον δήμαρχο «πώς αποφάσισε να ξεκινήσει την καμπάνια», η απάντηση ήρθε συνοδευόμενη από γέλιο: «Αυτό είναι το κακό. Όλοι μας ρωτάμε πώς αποφασίσαμε να εφαρμόσουμε τον νόμο. Είναι αυτονόητο ότι έπρεπε να γίνει, κακώς κι εμείς δεν το κάναμε νωρίτερα και ακόμη χειρότερα δεν το κάνουν και πολλοί άλλοι δήμοι». Από τα βέλη του δεν ξεφεύγει η κεντρική εξουσία, το κράτος, που όπως λέει «σφυρίζει αδιάφορα». «Πώς να μη σφυρίζει αδιάφορα όταν καπνίζουν στη Βουλή, στα υπουργεία, όταν δεν έχουν αντιληφθεί τη σοβαρότητα του θέματος;»Παραδέχεται ότι ούτε στα Τρίκαλα ήταν εύκολη η εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου, δεν ξεκίνησε με τη σύμφωνη γνώμη των καταστηματαρχών, αλλά μόνο με την ανοχή τους. Όταν όμως διαπίστωσαν ότι οι θεριακλήδες που έφευγαν αναζητώντας άλλο μαγαζί για κάπνισμα, επέστρεφαν άπραγοι, σταδιακά αποδέχτηκαν το μέτρο.
Βοήθησαν άραγε τουριστικά την πόλη όλες αυτές οι παρεμβάσεις; «Εννοείται» απαντά ο δήμαρχος, αν και όπως λέει η πρώτη πρωτοβουλία που έδωσε ώθηση ήταν το χριστουγεννιάτικο πάρκο «Μύλος των Ξωτικών». «Όλες, όμως, βοήθησαν να βγάλουμε τα Τρίκαλα από την αφάνεια, δημιουργώντας για την πόλη ένα brand, ισχυρό, σύγχρονο, που αρέσει. Το πιο σημαντικό είναι ότι πέρασαν ένα ισχυρό μήνυμα προς τα έξω ότι ακόμη και σε αυτή τη ζοφερή πραγματικότητα, υπάρχουν κοινωνίες που μπορούν να αλλάξουν τα πράγματα, που μπορούν να τα καταφέρουν».
Έχουμε και λέμε λοιπόν: Σεβασμός στις διαβάσεις πεζών, ποδηλατόδρομοι, εφαρμογή αντικαπνιστικού νόμου, δωρεάν ασύρματο ίντερνετ. Τι μένει;
© ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ
Το e-ΚΕΠ ή αλλιώς «ATM πιστοποιητικών»
«Πέρυσι αναπτύξαμε το πρώτο “ATM πιστοποιητικών“, την πρώτη αυτόματη μηχανή παράδοσης πιστοποιητικών που προσομοιώνει τη λειτουργία των τραπεζικών ATM», επισημαίνει ο κ. Παπαστεργίου, αν και όπως λέει δεν έλαβε απάντηση από το κράτος όταν ζήτησε να εξεταστεί σαν μέθοδος διευκόλυνσης των πολιτών και να τροποποιηθεί ο νόμος ώστε τα χαρτιά να είναι νόμιμα. Βέβαια στον δήμο Τρικκαίων έχουν απευθυνθεί χώρες του εξωτερικού όπως η Εσθονία που ζήτησε και έλαβε μεταφρασμένο τον νόμο για την αυτοματοποιημένη οδήγηση και η Ιαπωνία που έστειλε ομάδα από το Τόκιο για να δει το λεωφορείο χωρίς οδηγό και τον τρόπο που δουλεύει.Είναι, λοιπόν, τα Τρίκαλα η πιο ευρωπαϊκή πόλη της Ελλάδας; «Αν το να θεωρήσουμε ευρωπαϊκή μία πόλη που είναι σύγχρονη, η οποία προσπαθεί να δημιουργήσει καλύτερες συνθήκες διαβίωσης, τότε ναι. Τι βλέπουμε σε μεγάλες πόλεις του εξωτερικού; Βλέπουμε σεβασμό στον συμπολίτη, στους νόμους και στο περιβάλλον. Αυτές τις συνθήκες προσπαθούμε να δημιουργήσουμε. Έχουμε πολύ δρόμο ακόμη και μακριά από εμάς ότι έχουμε το “μαγικό αυτοδιοικητικό ραβδάκι” που αλλάζει τα πάντα», απαντά ο Δημήτρης Παπαστεργίου και δηλώνει ότι θα διεκδικήσει και δεύτερη θητεία στον δήμο.
«Η αυτοδιοίκηση μάς πωρώνει και το εννοώ γιατί πάρα τις δυσκολίες, τις αλλαγές των νόμων, παρότι μονίμως κάτι περιμένουμε στην αυτοδιοίκηση —έναν νέο νόμο, μια νέα κυβέρνηση- παρά το δύσκολο περιβάλλον, συνεχίζουμε να παλεύουμε και να κρατάμε τις κοινωνίες μας όρθιες».
Η συνέντευξη από εδώ
Ο «πωρωμένος» δήμαρχος της πιο ευρωπαϊκής πόλης στην Ελλάδα εξηγεί πώς τα κατάφερε
Ματθαίος Παπαοικονόμου-Σιδέρης
Ο δήμαρχος Δημήτρης Παπαστεργίου περιγράφει στο Sputnik τι απέγιναν τα λεωφορεία χωρίς οδηγό και πώς έδωσε αέρα Ευρώπης στα Τρίκαλα επιτυγχάνοντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό και εφαρμόζοντας την απαγόρευση του καπνίσματος και τον σεβασμό σε πεζούς και ποδήλατα.
Η «πιο ευρωπαϊκή πόλη της Ελλάδας» είναι ένας χαρακτηρισμός που έχει δοθεί —κι όχι άδικα- στα Τρίκαλα. Η πόλη της δυτικής Θεσσαλίας έχει καταφέρει τα τελευταία χρόνια να προσελκύσει το ελληνικό αλλά και διεθνές ενδιαφέρον με τα καινοτόμα σχέδια που υλοποιεί, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα το περίφημο λεωφορείο χωρίς οδηγό. Το αυτόνομο όχημα που έφτασε στην πόλη χάρη στο πιλοτικό πρόγραμμα CityMobil2, εντυπωσίασε με τη λειτουργία του, ταξίδεψε τα Τρίκαλα στα πέρατα του κόσμου μέσω των διεθνών ΜΜΕ και έκανε το τελευταίο του δρομολόγιο αφήνοντας πίσω χρήσιμες υποδομές και αξιοζήλευτη τεχνογνωσία. Η πόλη όμως δεν σπεύδει να αποχαιρετήσει την αυτόνομη οδήγηση, καθώς σύντομα νέα οχήματα χωρίς οδηγό θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους της πόλης κι αυτή τη φορά δεν θα είναι για… περιορισμένες εμφανίσεις.
Μιλήσαμε με τον δήμαρχο Τρικκαίων, Δημήτρη Παπαστεργίου, για να μάθουμε τι ετοιμάζει για το όχι και τόσο μακρινό μέλλον.
«Θέλουμε αυτή τη φορά να φέρουμε λεωφορεία που θα συνδέσουν μόνιμα την πόλη με το πανεπιστημιακό campus των Τρικάλων. Το νέο πρόγραμμα για αυτοματοποιημένη οδήγηση ξεκινά σε επίπεδο στησίματος τον Σεπτέμβριο, αλλά το πρώτο λεωφορείο θα τεθεί σε λειτουργία μετά από περίπου 6 μήνες», εξηγεί ο δήμαρχος. Ο ίδιος δεν γνωρίζει ακόμη πόσα αυτόνομα λεωφορεία θα δούμε μιας θα εξαρτηθεί από τις εταιρείες που θα συμβάλουν στη χρηματοδότηση, με κάποιες συμφωνίες να έχουν ήδη κλείσει.
© ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ/ΔΗΜΟΣ ΤΡΙΚΚΑΙΩΝ
Λεωφορείο χωρίς οδηγό στα Τρίκαλα
Η νέα λεωφορειακή γραμμή θα συνοδεύεται μάλιστα και από άλλη μία τεχνολογική πρωτοπορία για τα Τρίκαλα: την εγκατάσταση δικτύου νέας γενιάς 5G, προϋπόθεση για τη λειτουργία του λεωφορείου, που ο δήμαρχος εκτιμά ότι θα υλοποιηθεί προς το τέλος του έτους.Πέραν των νέων αυτόνομων λεωφορείων, στην τελική ευθεία βρίσκεται το πιλοτικό πρόγραμμα ELVITEN στο πλαίσιο του οποίου θα διατεθούν με κλήρωση, όπως εξηγεί ο δήμαρχος, μικρά ηλεκτροκίνητα οχήματα (5 τετράκυκλα και 5 τρίκυκλα), σε εταιρείες και οργανισμούς που υποχρεώνονται σε συχνές μετακινήσεις στην πόλη, όπως διανομείς, κούριερ και δημοτικές υπηρεσίες που έχουν επιφορτιστεί με το… delivery πιστοποιητικών — μια ακόμη καινοτομία του δήμου.
Ήταν άραγε το λεωφορείο χωρίς οδηγό που τα ξεκίνησε όλα;
«Χωρίς το CityMobil2 δεν θα είχαμε μπει στον κόσμο της αυτοματοποιημένης οδήγησης», παραδέχεται ο κ. Παπαστεργίου και εξηγεί τι άλλο έχει αφήσει στα Τρίκαλα το πρωτοποριακό όχημα. «Έχουν μείνει οι υποδομές, το δίκτυο οπτικών ινών, αλλά και η νομοθεσία που γράφτηκε στην Ελλάδα ειδικά για τα Τρίκαλα», σημειώνει και προσθέτει την προβολή που κέρδισε ο δήμος, καθώς και το γεγονός ότι «δείξαμε σε πολλούς φορείς στην Ε.Ε. και σε εταιρείες ότι υπάρχει ένας μικρός δήμος στο κέντρο της Ελλάδας ο οποίος μπορεί να διεκπεραιώσει τόσο απαιτητικά projects. Γιατί ήταν με διαφορά το πιο δύσκολο απ’ όσα έχουμε υλοποιήσει».
Επιπλέον, πάνω στο δίκτυο του λεωφορείου στήθηκαν κόμβοι για επέκταση και βελτίωση του ασύρματου δωρεάν ίντερνετ. Τα Τρίκαλα, άλλωστε, ήταν η πρώτη πόλη που προσέφερε δωρεάν ίντερνετ στους δημότες από το μακρινό 2004!
Όσο για την υποδοχή που επεφύλαξαν οι κάτοικοι στο αυτόνομο όχημα, ο δήμαρχος επισημαίνει το «μεγάλο ενδιαφέρον της συντριπτικής πλειοψηφίας των κατοίκων», κάνοντας όμως ειδική μνεία στους μικρούς Τρικαλινούς. «Δώσαμε έμπνευση στα παιδιά. Ήταν συγκινητικές στιγμές, ειδικά τις πρώτες μέρες, που έτρεχαν από πίσω με τα ποδήλατα».
«Υπήρξαν βέβαια και αντιδράσεις ανθρώπων», παραδέχεται, οι οποίοι «ήθελαν να σταματήσουν τη λειτουργία του, θεωρώντας πως έτσι θα χαθούν θέσεις εργασίας, πως η τεχνολογία και οι μηχανές θα νικήσουν τον άνθρωπο. Μπορώ να τα καταλάβω μέχρι ενός σημείου, αλλά όταν αυτές οι αντιρρήσεις ερχόντουσαν με email, μου έδιναν το δικαίωμα να πω ότι και το email στέρησε τη δουλειά των ταχυδρόμων. Κανείς δεν μπορεί να τα βάλει με την εξέλιξη, το θέμα είναι να προσαρμοζόμαστε στις αλλαγές και να αλλάζουμε τις δεξιότητες μας προκειμένου να δημιουργούμε τις ίδιες ή περισσότερες θέσεις εργασίας».
Η λωρίδα κυκλοφορίας του λεωφορείου έχει πλέον μετατραπεί σε ποδηλατόδρομο. Διόλου περίεργη επιλογή για μια πόλη που διαθέτει 35.000 ποδήλατα σε πληθυσμό 61.500 κατοίκων! Οι ποδηλατόδρομοι μάλιστα πρόκειται να πολλαπλασιαστούν καθώς ο δήμος έχει ήδη καταθέσει τον φάκελο για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης με έργα κόστους 9,7 εκατ. ευρώ. Το μεγαλύτερο ποσό θα κατευθυνθεί σε αναπλάσεις με την κατασκευή 4-5 χιλιομέτρων δρόμου για ποδήλατα που θα ενώσει υφιστάμενα τμήματα «προκειμένου να οδηγούμε τους ποδηλάτες των Τρικάλων με ασφαλή τρόπο σε προορισμούς όπως σχολεία, πάρκα, παιδικές χαρές».
Δίκυκλα χρησιμοποιεί εδώ και έναν χρόνο η δημοτική αστυνομία για περιπολίες, ενώ μόλις πριν λίγες ημέρες τέθηκε σε εφαρμογή και ανάλογο σχέδιο της ΕΛ.ΑΣ. «Είναι σημαντικό να καθοδηγούμε τους πολίτες με το παράδειγμά μας. Δεν μπορούμε να ζητάμε από τους πολίτες να κυκλοφορούν με ποδήλατο και εμείς να κυκλοφορούμε με αυτοκίνητο. Νομίζω πως στο ίδιο μήκος κύματος είναι και η αστυνόμευση με ποδήλατα. Είναι σημαντική η εικόνα που περνάει προς τα έξω και ταυτόχρονα η αστυνόμευση είναι πιο αποτελεσματική ειδικά στο κέντρο που τα περιπολικά δεν μπαίνουν», υπογραμμίζει ο κ. Παπαστεργίου.
Τα στοιχεία που δίνουν… αέρα Ευρώπης στα Τρίκαλα δεν τελειώνουν όμως εδώ. Οδηγοί από άλλες πόλεις θα πρέπει να προσέξουν μην τρακάρουν προπορευόμενο αυτοκίνητο όταν αυτό φρενάρει για λόγο κατά τα φαινόμενα «ανεξήγητο». Τι θα χει συμβεί; Πιθανότατα να έχει σταματήσει σε διάβαση πεζών. Ζητήσαμε από τον δήμαρχο να μας εξηγήσει πώς προέκυψε αυτή η… σπάνια στους ελληνικούς δρόμους συνήθεια. «Υπάλληλοι είχαν την επιμονή να διαγραμμίζουν τις διαβάσεις κι αυτό βοήθησε», απαντά και υπενθυμίζει παλιότερα σποτ που είχαν κυκλοφορήσει στα κοινωνικά δίκτυα και σατίριζαν τη συνήθεια με προφανή στόχο να την ενισχύσουν.
Σημαντική είναι βέβαια και η παιδεία. «Επειδή έχει αλλάξει η νομοθεσία, δεν μπορούσαμε να χωρίσουμε τον ποδηλατόδρομο από τον κεντρικό δρόμο με τεχνητά μέσα, όπως κολωνάκια ή κράσπεδα. Τελικά διαχωρίσαμε τις 2 λωρίδες με μία λευκή γραμμή. Το πραγματικό διαχωριστικό είναι λοιπόν η παιδεία, το πώς δημιουργείς παιδεία και το πώς βάζεις τους πολίτες να σέβονται τη νομοθεσία και κυρίως να σέβονται την ύπαρξη των ποδηλάτων».
Μιλώντας για παιδεία, στην ίδια πόλη «τρέχει» και η πρωτοβουλία «Τα Τρίκαλα κόβουν το κάπνισμα» με δράσεις για την εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου και τη δημοσίευση λίστας με «άκαπνα» μαγαζιά.
© ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ
Ο δήμαρχος Τρικκαίων, Δημήτρης Παπαστεργίου
Όταν ρωτήσαμε τον δήμαρχο «πώς αποφάσισε να ξεκινήσει την καμπάνια», η απάντηση ήρθε συνοδευόμενη από γέλιο: «Αυτό είναι το κακό. Όλοι μας ρωτάμε πώς αποφασίσαμε να εφαρμόσουμε τον νόμο. Είναι αυτονόητο ότι έπρεπε να γίνει, κακώς κι εμείς δεν το κάναμε νωρίτερα και ακόμη χειρότερα δεν το κάνουν και πολλοί άλλοι δήμοι». Από τα βέλη του δεν ξεφεύγει η κεντρική εξουσία, το κράτος, που όπως λέει «σφυρίζει αδιάφορα». «Πώς να μη σφυρίζει αδιάφορα όταν καπνίζουν στη Βουλή, στα υπουργεία, όταν δεν έχουν αντιληφθεί τη σοβαρότητα του θέματος;»Παραδέχεται ότι ούτε στα Τρίκαλα ήταν εύκολη η εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου, δεν ξεκίνησε με τη σύμφωνη γνώμη των καταστηματαρχών, αλλά μόνο με την ανοχή τους. Όταν όμως διαπίστωσαν ότι οι θεριακλήδες που έφευγαν αναζητώντας άλλο μαγαζί για κάπνισμα, επέστρεφαν άπραγοι, σταδιακά αποδέχτηκαν το μέτρο.
Βοήθησαν άραγε τουριστικά την πόλη όλες αυτές οι παρεμβάσεις; «Εννοείται» απαντά ο δήμαρχος, αν και όπως λέει η πρώτη πρωτοβουλία που έδωσε ώθηση ήταν το χριστουγεννιάτικο πάρκο «Μύλος των Ξωτικών». «Όλες, όμως, βοήθησαν να βγάλουμε τα Τρίκαλα από την αφάνεια, δημιουργώντας για την πόλη ένα brand, ισχυρό, σύγχρονο, που αρέσει. Το πιο σημαντικό είναι ότι πέρασαν ένα ισχυρό μήνυμα προς τα έξω ότι ακόμη και σε αυτή τη ζοφερή πραγματικότητα, υπάρχουν κοινωνίες που μπορούν να αλλάξουν τα πράγματα, που μπορούν να τα καταφέρουν».
Έχουμε και λέμε λοιπόν: Σεβασμός στις διαβάσεις πεζών, ποδηλατόδρομοι, εφαρμογή αντικαπνιστικού νόμου, δωρεάν ασύρματο ίντερνετ. Τι μένει;
© ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ
Το e-ΚΕΠ ή αλλιώς «ATM πιστοποιητικών»
«Πέρυσι αναπτύξαμε το πρώτο “ATM πιστοποιητικών“, την πρώτη αυτόματη μηχανή παράδοσης πιστοποιητικών που προσομοιώνει τη λειτουργία των τραπεζικών ATM», επισημαίνει ο κ. Παπαστεργίου, αν και όπως λέει δεν έλαβε απάντηση από το κράτος όταν ζήτησε να εξεταστεί σαν μέθοδος διευκόλυνσης των πολιτών και να τροποποιηθεί ο νόμος ώστε τα χαρτιά να είναι νόμιμα. Βέβαια στον δήμο Τρικκαίων έχουν απευθυνθεί χώρες του εξωτερικού όπως η Εσθονία που ζήτησε και έλαβε μεταφρασμένο τον νόμο για την αυτοματοποιημένη οδήγηση και η Ιαπωνία που έστειλε ομάδα από το Τόκιο για να δει το λεωφορείο χωρίς οδηγό και τον τρόπο που δουλεύει.Είναι, λοιπόν, τα Τρίκαλα η πιο ευρωπαϊκή πόλη της Ελλάδας; «Αν το να θεωρήσουμε ευρωπαϊκή μία πόλη που είναι σύγχρονη, η οποία προσπαθεί να δημιουργήσει καλύτερες συνθήκες διαβίωσης, τότε ναι. Τι βλέπουμε σε μεγάλες πόλεις του εξωτερικού; Βλέπουμε σεβασμό στον συμπολίτη, στους νόμους και στο περιβάλλον. Αυτές τις συνθήκες προσπαθούμε να δημιουργήσουμε. Έχουμε πολύ δρόμο ακόμη και μακριά από εμάς ότι έχουμε το “μαγικό αυτοδιοικητικό ραβδάκι” που αλλάζει τα πάντα», απαντά ο Δημήτρης Παπαστεργίου και δηλώνει ότι θα διεκδικήσει και δεύτερη θητεία στον δήμο.
«Η αυτοδιοίκηση μάς πωρώνει και το εννοώ γιατί πάρα τις δυσκολίες, τις αλλαγές των νόμων, παρότι μονίμως κάτι περιμένουμε στην αυτοδιοίκηση —έναν νέο νόμο, μια νέα κυβέρνηση- παρά το δύσκολο περιβάλλον, συνεχίζουμε να παλεύουμε και να κρατάμε τις κοινωνίες μας όρθιες».
Η συνέντευξη από εδώ
Τρίκαλα
Ιουνίου 11, 2018
«Τίγκα» τα σκουπίδια στα Τρίκαλα. (ΦΩΤΟ)
Σάββατο, Ιουνίου 09, 2018
Ρεπορτάζ
Ιουνίου 09, 2018
Καταργείται η προπληρωμή για τα γυαλιά οράσεως –Πώς θα τα παίρνετε
Μέτρα ώστε οι ασφαλισμένοι να μην πληρώνουν από την τσέπη τους για οπτικά είδη και υπηρεσίες ειδικής αγωγής, λαμβάνει το υπουργείο Υγείας. Στο Πολυνομοσχέδιο προβλέπεται η αποζημίωση των παρόχων για οπτικά και υπηρεσίες ειδικής αγωγής να γίνεται μέσω voucher που θα χορηγείται στους πολίτες από τους γιατρούς, ώστε οι ασφαλισμένοι να μην προπληρώνουν γι αυτές τις υπηρεσίες.
Αναφέρεται ότι, τα οπτικά – γυαλιά οράσεως που χορηγούνται από μη συμβεβλημένο ιδιώτη πάροχο και αποζημιώνονται σύμφωνα με τον Ενιαίο Κανονισμό Παροχών Υπηρεσιών Υγείας (ΕΚΠΥ) του ΕΟΠΥΥ, παρέχονται κατόπιν προηγούμενης γνωμάτευσης πιστοποιημένου ιατρού-οφθαλμιάτρου και κατόπιν ιατρικού ελέγχου από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Οργανισμού. Στην περίπτωση του δικαιούχου παροχής εκδίδεται βεβαίωση ως παράρτημα της γνωμάτευσης, με μοναδικό αριθμό, η οποία προσδιορίζει το προς αποζημίωση δικαιούμενο ποσό σύμφωνα με τις διατάξεις του ΕΚΠΥ. Αυτή υπογράφεται ηλεκτρονικά από το αρμόδιο διοικητικό όργανο του ΕΟΠΥΥ και παραδίδεται στον δικαιούχο περίθαλψης, προκειμένου να την υπογράψει και στη συνέχεια να την καταθέσει σε κατάστημα οπτικών, που λειτουργεί νόμιμα, και να λάβει την παροχή που δικαιούται. Το ποσό που αναγράφεται στη βεβαίωση αποζημιώνεται απευθείας από τον οργανισμό στον πάροχο οπτικών ειδών κατόπιν προσκόμισης από τον τελευταίο της ιατρικής γνωμάτευσης, της ηλεκτρονικής βεβαίωσης και του παραστατικού πώλησης. Σε περίπτωση που το παραστατικό πώλησης των χορηγούμενων ειδών είναι μικρότερης αξίας από το βεβαιούμενο ποσό, καταβάλλεται στον πάροχο οπτικών το αντίτιμο της πραγματικής τιμής πώλησης της παροχής.
Η παρούσα διάταξη κρίνεται αναγκαία, καθώς αφορά τις εναπομείνασες περιπτώσεις μη συμβασιοποιημένων ιδιωτών παρόχων με τον ΕΟΠΥΥ και προβλέπεται η διαδικασία σχετικά με την καταβολή της προβλεπόμενης δαπάνης, η οποία στο εξής διενεργείται χωρίς τη διαμεσολάβηση του δικαιούχου περίθαλψης, ώστε να διασφαλίζεται η αποτελεσματική παροχή του είδους ή της υπηρεσίας υγείας. Επιπροσθέτως, οι εν λόγω δαπάνες εντάσσονται στον κλειστό προϋπολογισμό του ΕΟΠΥΥ, με σκοπό την ενιαία αντιμετώπισής τους και την ορθότερη λειτουργία και αποτελεσματικότητα της διαδικασίας. Με την παρούσα ρύθμιση δίνεται η δυνατότητα στους παρόχους που υπέβαλαν αρχικά άρνηση, αλλά κρίνουν ότι δεν συντρέχουν πλέον οι λόγοι αυτής, να την ανακαλέσουν.
http://www.aftodioikisi.gr
http://www.newsnowgr.com/
Ρεπορτάζ
Ιουνίου 09, 2018
Πολυνομοσχέδιο: Φέρνει τα… πάνω – κάτω στον Νόμο Κατσέλη
Κατατέθηκε το πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα για το κλείσιμο της τέταρτης αξιολόγησης...
- Είναι ένα πολυνομοσχέδιο... μαμούθ, που αποτελείται από 120 άρθρα σε 120 σελίδες- Φέρνει αλλαγές για τον εξωδικαστικό μηχανισμό και τον νόμο Κατσέλη
- Τι προβλέπει για καθυστερήσεις πληρωμών, προστασία πρώτης κατοικίας και... αιώνιες υποθέσεις
- Αλλαγές και στην υπαγωγή επιχειρήσεων στον εξωδικαστικό μηχανισμό για ρύθμιση οφειλών
- Το πολυνομοσχέδιο πρέπει να έχει ψηφιστεί τις επόμενες έξι μέρες ενόψει του κρίσιμου -για την καθαρή έξοδο- Eurogroup
Aρση του τραπεζικού απορρήτου, σε βάθος πενταετίας, για τους δανειολήπτες που αιτούνται την υπαγωγή τους στον νόμο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, υπαγωγή στον εξωδικαστικό μηχανισμό και των επιχειρηματικών οφειλών που δημιουργήθηκαν πριν τις 31 Δεκεμβρίου του 2017 αλλά και εξώδικη πρόσκληση για ρύθμιση χρεών σε οφειλέτες πριν αυτές μεταβιβαστούν σε funds, προβλέπει το πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης.
Με τις αλλαγές που προωθούνται στον νόμο Κατσέλη θα επιταχυνθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες και το πλαίσιο θα λειτουργήσει αποτρεπτικά για τους στρατηγικούς κακοπληρωτές.
Το πολυνομοσχέδιο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά
Ειδικότερα το νέο πλαίσιο στις διατάξεις του για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά προβλέπει επίσης:
-Ότι αν ο οφειλέτης καθυστερεί την πληρωμή τουλάχιστον τριών μηνιαίων δόσεων που ορίστηκαν για το διάστημα από την κατάθεση της αίτησης μέχρι την έκδοση οριστικής απόφασης, τότε αυτομάτως θα παύει να ισχύει η αναστολή των καταδιωκτικών μέτρων, υπό την προϋπόθεση ο πιστωτής να έχει στείλει εξώδικη όχληση στον οφειλέτη.
-Οι πιστωτές ( τράπεζες) θα μπορούν να αναλαμβάνουν για λογαριασμό των δικαιούχων οφειλετών που έχουν ενταχθεί στον νόμο Κατσέλη να καταθέτουν αίτηση είσπραξης του ποσού που επιδοτεί το ελληνικό δημόσιο για την αποπληρωμή των μηνιαίων δόσεων
-Παρέχεται δικαίωμα στους εγγυητές που εκπλήρωσαν την υποχρέωσή τους, όπως προκύπτει από την εγγύηση, να υποκαταστήσουν τον πιστωτή στο σχέδιο αποπληρωμής.
-Μειώνεται η υποχρέωση παροχής εγγράφων από τους οφειλέτες, με παράλληλη υποχρέωση των τραπεζών, των δημόσιων αρχών και κάθε άλλου εμπλεκόμενου φορέα να τα προσκομίζουν στο δικαστήριο.
– Η προστασία της πρώτης κατοικίας θα γίνεται βάσει της εμπορικής της αξίας (και όχι της αντικειμενικής), εφόσον υφίσταται έκθεση ανεξάρτητου εκτιμητή ακινήτων που είναι εγγεγραμμένος στο οικείο μητρώο του υπουργείου Οικονομικών.
-Αποτρέπεται το ενδεχόμενο διαιώνισης υποθέσεων μέσω ματαίωσης της συζήτησης χωρίς επαναπροσδιορισμό τους.
– Καθιερώνεται ένας πρώτος έλεγχος της εγκυρότητας των στοιχείων που υποβάλει ο δανειολήπτης από τη γραμματεία του Ειρηνοδικείου η οποία παρουσιάζει σχετική έκθεση που θα λαμβάνει υπόψη του ο δικαστής για την απόφαση του.
Εξωδικαστικός μηχανισμός
Αλλαγές όμως προβλέπονται και για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης των επιχειρηματικών οφειλών. Ειδικότερα προβλέπονται τα εξής:
– Υπαγωγή στον εξωδικαστικό προς ρύθμιση και των οφειλών που γεννήθηκαν και βεβαιώθηκαν έως και 31.12.2017. Περαιτέρω, εισάγεται διαφοροποίηση ως προς τον ορισμό των οφειλών προς το Δημόσιο και υπέρ τρίτων σε σχέση με τις οφειλές προς Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης. Ενώ για τις δύο πρώτες κατηγορίες κρίσιμος παραμένει ο χρόνος της βεβαίωσης, για την τελευταία κατηγορία, κρίσιμος καθίσταται ο χρόνος γέννησης της οφειλής. Σκοπός της ρύθμισης αναφορικά με τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, είναι να μη χάνει ο διοικούμενος το δικαίωμα ρύθμισης των εισφορών του 2017 μόνο και μόνο για το λόγο ότι αυτές βεβαιώθηκαν το 2018.
– Ενημέρωση της ΕΓΔΙΧ (Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους) αναφορικά με την επίτευξη συμφωνίας ή όχι στη διμερή διαπραγμάτευση και μετά την πάροδο των 3 μηνών (σε περίπτωση που επεκταθεί η διαπραγμάτευση και πέραν του χρονικού αυτού διαστήματος).
– Αντιμετώπιση μικροπιστωτών όταν έχουν ακριβώς ισόποση απαίτηση και οι απαιτήσεις αυτές, αθροιζόμενες με τις μικρότερες απαιτήσεις, υπερβαίνουν το 15% της συνολικής οφειλής. Η λύση που προκρίθηκε είναι η συμμετοχή όλων των μικροπιστωτών με ίσες απαιτήσεις στη διαδικασία και δέσμευσή τους από τη σύμβαση αναδιάρθρωσης.
Οι ομόρρυθμες εταιρείες και οι αμφισβητήσεις οφειλών
– Δυνατότητα ομόρρυθμων εταίρων να υποβάλλουν και οι ίδιοι αίτηση για τη ρύθμιση των δικών τους οφειλών, εφόσον αυτές είναι κατά νόμο επιλέξιμες. Συγκεκριμένα όταν εταίροι ζητούν τη ρύθμιση των δικών τους οφειλών, οι πιστωτές επιβάλλεται να έχουν πλήρη εικόνα των οικονομικών τους στοιχείων, σαν να υποβαλλόταν αυτοτελής αίτηση. Επίσης προβλέπεται πως δεν θα αποκλειστεί η ρύθμιση των οφειλών του εταίρου από το γεγονός ότι ο εταίρος έχει διακόψει ατομική επιχειρηματική του δραστηριότητα (περ. γ΄ της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 4469/2017), αρκεί να μην έχει λυθεί η ίδια η εταιρία.
Από την άλλη πλευρά, ο εταίρος μπορεί να ρυθμίσει τις δικές του οφειλές, εντάσσοντας και τις οφειλές που τον βαρύνουν ως ομόρρυθμο εταίρο, ακόμα και αν η εταιρία έχει λυθεί, εφόσον ο εταίρος διατηρεί δική του ατομική επιχείρηση σε λειτουργία. Αναφορικά με την επιλεξιμότητα (μία θετική χρήση στις τρεις τελευταίες), αυτή εκ των πραγμάτων δεν θα μπορεί να κριθεί στο πρόσωπο του εταίρου, αφού ο ίδιος δεν τηρεί λογιστικά βιβλία στο δικό του όνομα. Επομένως αναγκαστικά η επιλεξιμότητα θα πρέπει να κριθεί στο πρόσωπο της εταιρίας.
– Ρύθμιση ζητημάτων αναφορικά με την αμφισβήτηση του ύψους της οφειλής. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού προβλέπεται ότι ο οφειλέτης θα συμπληρώνει και το χρόνο, αναφορικά με τον οποίο προσδιορίζεται το ύψος της κάθε οφειλής, οπότε, αν μετά το χρόνο αυτό η οφειλή επιβαρύνθηκε, να μην θεωρείται καν ότι υφίσταται διαφωνία.
Πολυνομοσχέδιο: Η έδρα, η συμμετοχή του Δημοσίου και οι συνέπειες
– Ο συντονιστής μπορεί να εδρεύει οπουδήποτε στην Περιφέρεια του οφειλέτη, με απλή προτίμηση των συντονιστών που εδρεύουν στην ίδια Περιφερειακή Ενότητα, εφόσον φυσικά ο κατά προτίμηση διορισμός τους δεν παραβιάζει τον κανόνα της ισοκατανομής των υποθέσεων μεταξύ των συντονιστών της Περιφέρειας.
– Το πολυνομοσχέδιο προβλέπει ακόμη επιμήκυνση του χρονικού διαστήματος αυτοδίκαιης αναστολής της αναγκαστικής εκτέλεσης από εβδομήντα σε ενενήντα ημέρες. Η επιμήκυνση κρίθηκε αναγκαία, καθώς είναι αρκετές οι περιπτώσεις, κατά τις οποίες η διαδικασία δεν ολοκληρώνεται εντός εβδομήντα ημερών.
– Υποχρεωτική συμμετοχή Δημοσίου στις διαπραγματεύσεις και την ψηφοφορία για οφειλές έως 20.000 ευρώ όταν οι πιστωτές είναι μόνον προερχόμενοι από το δημόσιο τομέα.
– Περιορισμός των συνεπειών των κατασχέσεων που επιβλήθηκαν από το Δημόσιο με αποδέσμευση των μελλοντικών απαιτήσεων σε περίπτωση επίτευξης συμφωνίας αναδιάρθρωσης. Πλήρης ανατροπή της κατάσχεσης μπορεί να επιτευχθεί μόνο εφόσον η κατάσχεση επιβλήθηκε αποκλειστικά για οφειλές εντεταγμένες στη σύμβαση και μόνο εφόσον εξοφλήθηκε τουλάχιστον το 75% του ποσού που πρέπει να καταβληθεί στο Δημόσιο δυνάμει της σύμβασης.
– Επέκταση της αυτοδίκαιης αναστολής εκτέλεσης και στην περίπτωση της διαδικασίας διμερούς διαπραγμάτευσης με το Δημόσιο ή με Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης.
– Επέκταση της χρήσης της πλατφόρμας σε περιπτώσεις επιχειρήσεων που δεν υπάγονται στην κανονική διαδικασία του εξωδικαστικού μηχανισμού, ιδίως αγροτών ή ελεύθερων επαγγελματιών, που όμως επιθυμούν να ρυθμίσουν διμερώς τις οφειλές τους με τους χρηματοδοτικούς φορείς. Επίσης προβλέπεται άρση του τραπεζικού και του φορολογικού απορρήτου και σε αυτές τις περιπτώσεις.
Τι προβλέπει το πολυνομοσχέδιο για την πώληση των μη εξυπηρετούμενων επιχειρηματικών δανείων στα funds
Αίρεται η υποχρέωση των τραπεζών να ενημερώνουν μέσα σε 12 μήνες τους οφειλέτες και τους εγγυητές μη εξυπηρετούμενων επιχειρηματικών δανείων, πριν την πώλησή στα funds. Ταυτόχρονα αίρεται και η δυνατότητα που παρέχεται, από το ισχύον καθεστώς, στους οφειλέτες να διακανονίσουν τις οφειλές τους σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Δεοντολογίας. Το συγκεκριμένο μέτρο, δηλαδή πώληση του δανείου χωρίς πρότερη ενημέρωση, ίσχυε μόνο για τους μη συνεργάσιμους οφειλέτες. Πλέον το μέτρο επεκτείνεται και στα μη εξυπηρετούμενα επιχειρηματικά δάνεια, ενώ εκτός του μέτρου μένουν τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια των φυσικών προσώπων.
Επίσης το πολυνομοσχέδιο προβλέπει πως οι εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις οι οποίες λαμβάνουν ειδική άδεια από την Τράπεζα της Ελλάδος και εποπτεύονται από την ΤτΕ, δεν είναι απαραίτητο να εδρεύουν στην Ελλάδα. Κάτι που εφαρμόζεται και σε εταιρείες, που έλαβαν άδεια πριν τεθεί σε ισχύ το πολυνομοσχέδιο. Επίσης η ενημέρωση των οφειλετών και των εγγυητών μπορεί να γίνει και με email πιθανότατα και με sms. Όπως αναφέρεται σε σχετικό άρθρο του πολυνομοσχεδίου: «Αναγγελία της καταχώρισης γίνεται ατύπως προς τους οφειλέτες και τους εγγυητές με κάθε πρόσφορο μέσο, συμπεριλαμβανομένων και των μέσων ηλεκτρονικής επικοινωνίας».
http://tro-ma-ktiko.blogspot.com
Κοινωνικά
Ιουνίου 09, 2018
Με τη στήριξη της Περιφέρειας Αττικής και φέτος το Athens Pride
Για μία ακόμη χρονιά η Περιφέρεια Αττικής στηρίζει τη διεξαγωγή του Athens Pride, ενός θεσμού που συμβάλλει στην καταπολέμηση των διακρίσεων, λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού και
ταυτότητας ή χαρακτηριστικών φύλου.
Συγκεκριμένα, στο κεντρικό κτίριο της Περιφέρειας Αττικής έχει αναρτηθεί ένα τεράστιο πανό που μεταφέρει το μήνυμα του φετινού Athens Pride, ενώ στα χρώματα του Φεστιβάλ Υπηρηφάνειας θα βαφτούν όλες οι διαβάσεις περιμετρικά της πλατείας Συντάγματος προκειμένου να υποδεχθούν τη διοργάνωση. Στις 17 Μαΐου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Ομοφοβίας, Λεσβοφοβίας, Αμφιφοβίας και Τρανσφοβίας, το σώμα εθελοντισμού του Athens Pride βρέθηκε στο Πεδίο του Άρεως για να γιορτάσει ανοίγοντας την πελώρια rainbow flag της παρέλασης.
Το Athens Pride θα πραγματοποιηθεί υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Αττικής το Σάββατο 9 Ιουνίου 2018 στην πλατεία Συντάγματος, με σύνθημα “Παρούσα”.
Η Περιφέρεια Αττικής εφαρμόζει πλήρως την πολιτική της απαγόρευσης διακρίσεων λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού και ταυτότητας ή χαρακτηριστικών φύλου. Με τη θέσπιση της Χάρτας Δικαιωμάτων & Υποχρεώσεων Πολιτών το έτος 2016, η Περιφέρεια κατοχύρωσε το δικαίωμα της απαγόρευσης τέτοιων διακρίσεων από τις υπηρεσίες της και τις πολιτικές που εφαρμόζει.
Δεν αρκεί όμως μόνο η μη διάκριση, για έναν δημόσιο οργανισμό που επιδιώκει τη συμπερίληψη και την αποδοχή όλων των πολιτών. Για τον λόγο αυτόν η Περιφέρεια Αττικής, σταθερά από το έτος 2015, συμμετέχει με τις προαναφερθείσες συμβολικές δράσεις υποστήριξης, θέτοντας ως πρώτη προτεραιότητα τον σεβασμό των ανθρώπινων δικαιωμάτων σύμφωνα με τις σχετικές δεσμεύσεις της Χώρας και τις καλές πρακτικές που εφαρμόζονται σε ευρωπαϊκό επίπεδο από τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης.
http://www.bloko.gr
Παρασκευή, Ιουνίου 08, 2018
Τρίκαλα
Ιουνίου 08, 2018
ΣΟΚ - Ληστές δολοφόνησαν 82χρονο στην Ζηλευτή Τρικάλων.(ΒΙΝΤΕΟ)
Νεκρός εντοπίστηκε ο 82χρονος συνταξιούχος του ΟΓΑ Δημήτρης Νταμάγκας απο την οικιακή βοηθό σήμερα το πρωί στο χωριό Ζηλευτή Τρικάλων.
Ο άτυχος ηλικιωμένος δέχθηκε τα χτυπήματα των ληστών μέσα στο σπίτι του και έχασε τη ζωή του.
Μιλώντας οι φίλοι του ηλικιωμένου στην κάμερα του trikalazoom.gr αποκαλύπτουν, πως ο 82χρονος δεν ήταν πλούσιος αλλά φτωχός, έπαιρνε μια μικρή σύνταξη του ΟΓΑ, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, ο ηλικιωμένος άνδρας έμενε μόνος στο σπίτι το βράδυ του άγριου φονικού.
Η δολοφονία του 82χρονου έχει φοβίσει τους ηλικιωμένους κάτοικους του χωριού και κλειδώνονται απο νωρίς στα σπίτια τους.
Ο άτυχος ηλικιωμένος δέχθηκε τα χτυπήματα των ληστών μέσα στο σπίτι του και έχασε τη ζωή του.
Μιλώντας οι φίλοι του ηλικιωμένου στην κάμερα του trikalazoom.gr αποκαλύπτουν, πως ο 82χρονος δεν ήταν πλούσιος αλλά φτωχός, έπαιρνε μια μικρή σύνταξη του ΟΓΑ, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, ο ηλικιωμένος άνδρας έμενε μόνος στο σπίτι το βράδυ του άγριου φονικού.
Η δολοφονία του 82χρονου έχει φοβίσει τους ηλικιωμένους κάτοικους του χωριού και κλειδώνονται απο νωρίς στα σπίτια τους.
Ρεπορτάζ
Ιουνίου 08, 2018
Τέλος τα παλιά ρολόγια της ΔΕΗ - Μετρητές εξ αποστάσεως
Σε αλλαγές προχωράει η ΔΕΗ, καθώς μέσα στο καλοκαίρι αναμένονται οι αποφάσεις για την προμήθεια και εγκατάσταση έξυπνων μετρητών κατανάλωσης ρεύματος.
Οι έξυπνοι μετρητές, οι οποίοι θα αντικαταστήσουν τα παλιά ρολόγια, θα παρέχουν, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα τηλεμέτρησης της κατανάλωσης ρεύματος, καθώς και διακοπής της παροχής, εφαρμογής διαφορετικών τιμολογίων στη διάρκεια του εικοσιτετραώρου κ.α.
Αυτομάτως αυτές οι δυνατότητες που θα έχουν οι νέοι μετρητές θα οδηγήσουν σε μείωση του κόστους καταμέτρησης και αποκοπών για τον διαχειριστή του δικτύου, θα βοηθήσουν στην αντιμετώπιση των αιχμών ζήτησης ρεύματος, καθώς και των ληξιπροθέσμων οφειλών.
Ο ΔΕΔΔΗΕ έχει προκηρύξει διαγωνισμό για την εγκατάσταση 170.000 έξυπνων μετρητών, πιλοτικά σε 5 περιοχές της χώρας (Ξάνθη, Λέσβος, Λευκάδα, Αττική και Θεσσαλονίκη)ωστόσο ο διαγωνισμός έχει σταματήσει ύστερα από προσφυγή του δεύτερου μειοδότη στο Συμβούλιο της Επικρατείας και απόφαση της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων.
http://www.iefimerida.gr/
Οι έξυπνοι μετρητές, οι οποίοι θα αντικαταστήσουν τα παλιά ρολόγια, θα παρέχουν, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα τηλεμέτρησης της κατανάλωσης ρεύματος, καθώς και διακοπής της παροχής, εφαρμογής διαφορετικών τιμολογίων στη διάρκεια του εικοσιτετραώρου κ.α.
Αυτομάτως αυτές οι δυνατότητες που θα έχουν οι νέοι μετρητές θα οδηγήσουν σε μείωση του κόστους καταμέτρησης και αποκοπών για τον διαχειριστή του δικτύου, θα βοηθήσουν στην αντιμετώπιση των αιχμών ζήτησης ρεύματος, καθώς και των ληξιπροθέσμων οφειλών.
Ο ΔΕΔΔΗΕ έχει προκηρύξει διαγωνισμό για την εγκατάσταση 170.000 έξυπνων μετρητών, πιλοτικά σε 5 περιοχές της χώρας (Ξάνθη, Λέσβος, Λευκάδα, Αττική και Θεσσαλονίκη)ωστόσο ο διαγωνισμός έχει σταματήσει ύστερα από προσφυγή του δεύτερου μειοδότη στο Συμβούλιο της Επικρατείας και απόφαση της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων.
http://www.iefimerida.gr/
Τρίκαλα
Ιουνίου 08, 2018
Κλειδώνονται στα σπίτια οι ηλικιωμένοι στην Ζηλευτή. (ΒΙΝΤΕΟ)
Κοινωνικά
Ιουνίου 08, 2018
Θλίψη - Πέθανε γνωστός Έλληνας ηθοποιός [photo]
Στα 64 του χρόνια, άφησε την τελευταία του πνοή ο ηθοποιός...
Νίκος Χύτας. Ο αγαπητός ηθοποιός πάλευε τα τελευταία χρόνια με τον καρκίνο, από τον οποίο νικήθηκε σκορπίζοντας τη θλίψη στους οικείους του και στον καλλιτεχνικό κόσμο.
Είχε συμμετάσχει σε πολλές παραγωγές μεταξύ των οποίων: «Μήδεια, Κρείσσων των Εμών Βουλευμάτων», «Το τρίτο στεφάνι», «Μαργαρίτα», «Σύνορα αγάπης», «Ο φάκελος Πολκ στον αέρα», «Τα μυστικά της Εδέμ».
Νίκος Χύτας. Ο αγαπητός ηθοποιός πάλευε τα τελευταία χρόνια με τον καρκίνο, από τον οποίο νικήθηκε σκορπίζοντας τη θλίψη στους οικείους του και στον καλλιτεχνικό κόσμο.
Είχε συμμετάσχει σε πολλές παραγωγές μεταξύ των οποίων: «Μήδεια, Κρείσσων των Εμών Βουλευμάτων», «Το τρίτο στεφάνι», «Μαργαρίτα», «Σύνορα αγάπης», «Ο φάκελος Πολκ στον αέρα», «Τα μυστικά της Εδέμ».
http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/
Κοινωνικά
Ιουνίου 08, 2018
Ιερά Λιτάνευση της Ιεράς Εικόνος της Παναγίας «Ελευθερώτριας»
Κοινωνικά
Ιουνίου 08, 2018
Ιερά Λιτανεία του Ιερού Λειψάνου του Αγίου Λουκά του Ιατρού
Αυτο-Μότο
Ιουνίου 08, 2018
Αυξήσεις φωτιά έως και 150% στα διόδια από αρχές του 2019
Αυξήσεις φωτιά έως και 150% στα ΙΧ που θα χρησιμοποιούν από τις αρχές του 2019, την Εγνατία Οδό φέρνει η τροποποίηση της τιμολογιακής πολιτικής για τον αυτοκινητόδρομο ενόψει του διαγωνισμού για την ανάθεση του έργου σε ιδιώτες με σύμβαση παραχώρησης που διενεργεί το ΤΑΙΠΕΔ.
Παράλληλα καταργείται από 1 Ιανουαρίου του 2019 κάθε απαλλαγή διοδίων που εφαρμόζεται σήμερα πλην της κατηγορίας των ανέργων, οι οποίοι θα πρέπει να επιδεικνύουν στους σταθμούς διοδίων της κάρτα ανεργίας τους.Με βάση την κοινή υπουργική απόφαση που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ και υπογράφουν οι υπουργοί Οικονομικών και Υποδομών κ.κ. Ευκλείδης Τσακαλώτος και Χρίστος Σπίρτζης, αναπροσαρμόζεται ο τρόπος υπολογισμού της χρέωσης από 0,03 ευρώ σε 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο για τα ΙΧ, ο οποίος θα επιβάλλεται για όλο το μήκος χρέωσης κάθε σταθμού διοδίων, όπως αυτός καθορίζεται με βάση την απόφαση. Για παράδειγμα στον σταθμό των Μαλγάρων, λίγο πριν την Θεσσαλονίκη που είναι ένα από τους πιο εμπορικούς σταθμούς, η ζώνη χρέωσης αφορά 59,7 χιλιόμετρα, με το ύψος του κομίστρου να εκτινάσσεται από το 1,20 ευρώ σε 2,98 ευρώ σημειώνοντας αύξηση 150%! Aντίθετα στην Θεσσαλονίκη που αποτελεί ένα σταθμό που δεν έχει ανοίξει ακόμη, η χρέωση θα είναι 0,69 ευρώ.
Παράλληλα προβλέπεται η δημιουργία 43 συνολικά πλευρικών διοδίων κατά μήκος του οδικού έργου και των κάθετων αξόνων.
Οι σταθμοί και οι χρεώσεις
Ας δούμε αναλυτικά όλους τους σταθμούς των διοδίων αλλά και εκείνους που πρόκειται να λειτουργήσουν το επόμενο διάστημα με όλες τις νέες χρεώσεις.
Για το σταθμό διοδίων της Τύριας στο οδικό τμήμα Νεοχωρίου-Σελλών –Τύριας, η περιοχή χρέωσης καθορίζεται σε 68,4 χιλιόμετρα (μεταξύ Ηγουμενίτσας –Ιωαννίνων), διαμορφώνοντας την τιμή του διοδίου σε 3,42 ευρώ από 2,10 ευρώ. Η αύξηση ανέρχεται σε 67%.
Αντίστοιχα για την Παμβώτιδα, το μήκος καθορίζεται σε 39,7 χιλιόμετρα με χρέωση 1,98 ευρώ (από 1,20 ευρώ), για το Μαλακάσι σε 48,1 χιλιόμετρα με χρέωση 2,40 ευρώ (από 2,10), για την Σιάτιστα σε 48,6 χλμ. με χρέωση 2,40, για τον Πολύμυλο σε 48,2 χλμ. με 2,41 ευρώ (από 2,40), στα Μάλγαρα για μήκος 59,7 χλμ με 2,98 ευρώ (από 1,20 ευρώ), στη Θεσσαλονίκη για μήκος χρέωσης 13,8 χλμ σε 0,69 ευρώ, στην Ανάληψη για 58,8 χλμ σε 2,94 ευρώ (από 2,40 ευρώ), στην Ασπροβάλτα για 28,5 χλμ. το κόστος ανέρχεται σε 1,42 ευρώ, στη Μουσθένη με μήκος χρέωσης 54,3χλμ. η χρέωση γίνεται 2,71 ευρώ (από 2,40 ευρώ), στην Καβάλα με 47,2 χλμ 2,36 ευρώ, στον Ίασμο για 46,2 χλμ η χρέωση διαμορφώνεται σε 2,31 ευρώ (από 1,90 ευρώ), στη Μέστη με 55,7 χλμ σε 2,78 ευρώ (από 1,70 ευρώ) και στο Αρδάνιο για 40,5 χλμ σε 2,02 ευρώ.
Σε ότι αφορά τους κάθετους άξονες στην Ιεροπηγή το μήκος χρέωσης καθορίζεται σε 47,2 χλμ με χρέωση 2,36 ευρώ (από 2,10 ευρώ), στους Ευζώνους για 60 χλμ με κόστος 3 ευρώ (από 1,80 ευρώ), στον Προμαχώνα για 48 χλμ με χρέωση 2,4 ευρώ (από 2,40 ευρώ) και στο Στρυμονικό για 47,5 χλμ με κόστος 2,37 ευρώ.
Η νέα εμπορική πολιτική τίθεται σε ισχύ από 1/1/2019, υπό την προϋπόθεση ότι θα έχει προηγουμένως εγκριθεί για τον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού και τους κάθετους άξονες, από την Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών (DG -MOVE) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Όπως αναφέρεται σε περίπτωση που η απόφαση αυτή ορίζει διαφορετική χρέωση, το ύψος διοδίων τελών θα αναπροσαρμοστεί.
http://www.newsnowgr.com/article/1151911/egnatia-afxiseis-fotia-eos-kai-150-sta-diodia-apo-arxes-tou-2019.html
Ακολουθεί το ΦΕΚ
anatakti
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ