Post Top Ad

Παρασκευή, Φεβρουαρίου 18, 2022

Φεβρουαρίου 18, 2022

Ο καιρός την Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου στα Τρίκαλα

Τρίκαλα: Αίθριος θα είναι ο καιρός, και την θερμοκρασία στους 15 βαθμούς Κελσίου.
Την νύχτα της Παρασκευής θα έχουμε ξαστεριά, και την θερμοκρασία στους 6 βαθμούς Κελσίου.
Φεβρουαρίου 18, 2022

Δρομολόγια των Κινητών Αστυνομικών Μονάδων

Ανακοινώνεται ότι για το χρονικό διάστημα από 21 έως 27 Φεβρουαρίου 2022, τα δρομολόγια των Κινητών Αστυνομικών Μονάδων της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλίας θα είναι τα ακόλουθα:

ΝΟΜΟΣ ΤΡΙΚΑΛΩΝ:

1η ΚΙΝΗΤΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
Δευτέρα (21-02-2022) και ώρες 17:00 - 00:00: Καστανιά – Αμάραντος – Στεφάνι – Δολιανά – Κρανιά – Καλλιρόη – Πολυθέα – Μηλιά – Αγία Παρασκευή
Τρίτη (22-02-2022) και ώρες 08:00 - 15:00: Πύλη – Περτούλι - Νεραϊδοχώρι – Πύρρα – Δέση – Αγία Παρασκευή – Μηλιά - Κατάφυτο – Ανθούσα – Χαλίκι - Καλαμπάκα
Τετάρτη (23-02-2022) και ώρες 08:00 - 15:00: Αμπέλια – Κλεινός – Καλογριανή – Γλυκομηλιά – Παλιοχώρι – Αηδόνα – Χρυσομηλιά – Ελάτη – Πύλη
Πέμπτη (24-02-2022) και ώρες 08:00 - 15:00: Μηλότοπος – Ελάφι – Καλομοίρα – Ματωνέρι – Αμπελοχώρι – Καστανιά - Αμάραντος – Τριφύλια – Κρύα Βρύση
Σάββατο (26-02-2022) και ώρες 07:00 - 13:00: Μουργκάνι - Μεγ. Κερασιά – Ορθοβούνι – Τριγώνα – Ανάληψη – Πεύκη –Κορυδαλλός – Παναγία – Μαλακάσι
Κυριακή (27-02-2022) και ώρες 17:00 - 23:00: Μουργκάνι – Άγιος Δημήτριος – Ξηρόκαμπος – Οξύνεια – Αγναντιά – Σταγιάδες – Κακοπλεύρι - Αγιόφυλλο

2η ΚΙΝΗΤΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
Δευτέρα (21-02-2022) και ώρες 17:00 – 00:00: Ξυλοπάροικο – Πρόδρομος – Γοργογύρι – Κόρη - Γενέσι – Ανταλλάξιμα – Καλονέρι – Βυτουμάς – Αγία Παρασκευή – Κορομηλιά – Κρύα Βρύση
Τρίτη (22-02-2022) και ώρες 16:00 – 23:00 : Πύλη - Κοτρώνι – Βροντερό – Βλάχα – Περτούλι – Νεραϊδοχώρι – Πύρρα – Δέση - Αγ. Νικόλαος – Δροσοχώρι – Γαρδίκι – Αθαμανία
Τετάρτη (23-02-2022) και ώρες 08:00 – 15:00: Κονισκός - Φλαμπουρέσι – Γερακάρι – Λογγά – Αχελινάδα – Μαυρέλι – Φωτεινό
Πέμπτη (24-02-2022) και ώρες 08:00 – 15:00: Ρίζωμα – Πλάτανος – Αρδάνι - Λαγκαδιά – Ελληνόκαστρο – Λιόπρασο – Κουμαριά – Αγριελιά – Διάσελο – Αχλαδοχώρι
Παρασκευή (25-02-2022) και ώρες 08:00 – 15:00: Πύλη – Στουρναρέικα – Βαθύρεμα – Λιβαδοχώρι – Ν. Πεύκη – Μοσχόφυτο – Βαλκάνο – Πολυνέρι – Μεσοχώρα – Αρματωλικό – Αετός – Παχτούρι – Λαφίνα – Κορυφή - Νεράιδα
Κυριακή (27-02-2022) και ώρες 18:00 – 00:00: Καλαμπάκα – Σκεπάρι – Γάβρος – Θεοτόκος – Αχλαδέα – Ασπροκκλησιά – Ψήλωμα – Κερασούλα – Αγ. Τριάδα

ΝΟΜΟΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ :
Δευτέρα (21-02-2022) και ώρες 17:00-00:00 : Μελισσοχώρι – Δασοχώρι – Φίλια – Άμπελος – Κέδρος - Θραψίμι
Τρίτη (22-02-2022) και ώρες 08:00-15:00 : Κανάλια – Φανάρι – Άγιος Ακάκιος – Ελληνόπυργος – Ανθοχώρι – Ελληνόκαστρο – Αμυγδαλή - Κρυοπηγή
Τετάρτη (23-02-2022) και ώρες 08:00-15:00 : Λουτρό – Κέδρος – Θραψίμι – Βαθύλακος – Αηδονοχώρι - Ρεντίνα
Πέμπτη (24-02-2022) και ώρες 08:00-15:00 : Πορτή – Τρυγώνα –Βατσουνιά – Δρακότρυπα – Οξυά – Αργιθέα
Παρασκευή (25-02-2022) και ώρες 08:00-15:00 : Μοσχάτο – Λαμπερό – Άγιος Αθανάσιος – Καρίτσα – Καρβασαράς - Μπελοκομύτης
Σάββατο (26-02-2022) και ώρες 08:00-13:00: Ανάβρα – Αχλαδιά – Λεοντάρι – Ασημοχώρι - Κτιμένη
Φεβρουαρίου 18, 2022

Η πανσέληνος του χιονιού στα Τρίκαλα. (ΦΩΤΟΣ)

Οι φωτογραφίες από την πανσέληνο του χιονιού τραβήχτηκαν την Τρίτη 15 Φεβρουαρίου. Την Τετάρτη και την Πέμπτη ο καιρός δεν επέτρεπε να βγουν καθαρές φωτογραφίες λόγω βροχής και σύννεφων στα Τρίκαλα. 






Φεβρουαρίου 18, 2022

Παγώνη: «Θα κάνουμε Πάσχα στο χωριό με μάσκες»

Τι είπε η κ. Ματίνα Παγώνη στο κανάλι του MEGA για τις μάσκες και για το Πάσχα στο χωριό;

«Η κάθε χώρα έχει πάρει τις δικές της αποφάσεις. Η Δανία πέταξε τις μάσκες, αλλά έχει 90% εμβολιασμένους, και σε ποσοστό 85% οι άνω των 60 έχουν κάνει την 3η δόση. Εμείς αυτά τα ποσοστά δεν τα έχουμε, άρα δεν μπορούμε να βγάλουμε τις μάσκες. Δεν έχουμε φτάσει τα απαραίτητα ποσοστά».
Σχετικά με το Πάσχα η κ. Παγώνη είπε «Με τα μέχρι τώρα δεδομένα, πιστεύω ότι το Πάσχα θα είναι πολύ καλό, στο χωριό αλλά με μάσκες, και προς το καλοκαίρι αν όλα πάνε καλά, μπορούν να βγουν και οι μάσκες».
Φεβρουαρίου 18, 2022

Θα την πάρει την πρόκριση Ολυμπιακός με την Αταλάντα;

Ο Ολυμπιακός έδειξε ένα διαφορετικό «πρόσωπο» στο πρώτο ημίχρονο στο χθεσινό παιχνίδι με την Αταλάντα για τα πλέι οφ του Europa League. Με όμορφο γκολ απο τον Τικίνιο στο 16ο λεπτό του αγώνα, και ο Ολυμπιακός πήγε με 0-1 στα αποδυτήρια. Στο δεύτερο ημίχρονο του αγώνα, η Αταλάντα πίεζε για γκολ, και τελικά το πέτυχε στο 61ο λεπτό, με σκόρερ Τζιμσίτι. Μετά από δύο λεπτά η ομάδα του Πειραιά δέχθηκε και άλλο γκολ από τον Τζιμσίτι στο 63. Το παιχνίδι έληξε 2-1 υπέρ της Αταλάντα, αλλά είναι σκορ που δίνει πολλές ελπίδες πρόκρισης στον Ολυμπιακό.
Και εδώ που τα λέμε, δεν είναι και κανένα «μεγαθήριο» η Αταλάντα του Ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου. 

Πέμπτη, Φεβρουαρίου 17, 2022

Φεβρουαρίου 17, 2022

Παρασκευή και Σάββατο άνοδο της θερμοκρασίας στα Τρίκαλα

Ο χειμώνας φεύγει σε λίγες ημέρες, και μόνο χιόνια δεν είδαμε φέτος στα Τρίκαλα.

Ο καιρός την Παρασκευή αλλά το Σάββατο θα είναι πολύ καλός για μήνα Φεβρουάριο. Πιο αναλυτικά, την Παρασκευή θα έχουμε αίθριο καιρό, και την θερμοκρασία να «σκαρφαλώνει» το μεσημέρι στους 17 βαθμούς Κελσίου. Το Σάββατο ο καιρός θα είναι καρμπόν με την Παρασκευή, με ηλιοφάνεια, και την θερμοκρασία στους 17 βαθμούς Κελσίου.
Φεβρουαρίου 17, 2022

Παγκράτι: Έκρηξη τη νύχτα σε πολυκατοικία που μένουν αστυνομικοί

Εμπρηστικός μηχανισμός τοποθετήθηκε σε πολυκατοικία που μένουν 4 αστυνομικοί στο Παγκράτι. Από την έκρηξη του εμπρηστικού μηχανισμού, προκάλεσε μικρές υλικές ζημιές στην πολυκατοικία. Την υπόθεση της εμπρηστικής επίθεσης ανέλαβε η κρατική ασφάλεια Αθηνών. 

Φεβρουαρίου 17, 2022

Τι καιρό θα κάνει σήμερα Πέμπτη στα Τρίκαλα;

Την Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2021, ο καιρός θα είναι με ηλιοφάνεια, και την θερμοκρασία να αγγίζει τους 14 βαθμούς Κελσίου. Την νύχτα της Πέμπτης θα έχουμε στα Τρίκαλα ξαστεριά, και την θερμοκρασία να πέφτει στους 6 βαθμούς Κελσίου

Φεβρουαρίου 17, 2022

«Μουσειοπαιδαγωγική και Επαυξημένη πραγματικότητα» στο 5ο Γυμνάσιο Τρικάλων

Το πρόγραμμα «Μουσειοπαιδαγωγική και Επαυξημένη πραγματικότητα,

Αναγνωρίζοντας τα μουσεία ως εκπαιδευτικούς χώρους MonA», πραγματοποιήθηκε στο

5 ο Γυμνάσιο Τρικάλων. Το πρόγραμμα διευθύνει το «Μουσείο Τσιτσάνη» και αποτελεί μια

Ευρωπαϊκή συνεργασία μουσείων και άλλων οργανισμών για την εκπαίδευση. Η

παρουσίαση πραγματοποιήθηκε από τον κ. Σωτήριο Μαγειρία ο οποίος κλήθηκε στο

σχολείο από τον Σύλλογο Διδασκόντων του 5 ου Γυμνασίου.

Η δράση υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων και ενός πολιτιστικού

προγράμματος που εκπονεί το σχολείο. Οι μαθητές/τριες μέσω μιας εικονικής περιήγησης

και ενός παιχνιδιού είχαν την χαρά να εξοικειωθούν με χώρους μουσείων, να

ανακαλύψουν τα εκθέματα και να μάθουν την ιστορία των συλλογών παίζοντας. Οι

μαθητές/τριες έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και η συμμετοχή τους στο πρόγραμμα ήταν

μια εμπειρία μοναδική!

Το 5 ο Γυμνάσιο ευχαριστεί τον κ. Σωτήριο Μαγειρία, ο οποίος ανέλαβε αυτό το

βιωματικό εργαστήριο για τους μαθητές/τριες μας, την κ. Στουκογεώργου Αναστασία για τη

διοργάνωση της δράσης καθώς και τους εκπαιδευτικούς κ. Βακουφτσή, κ. Βράντζα, και κ.

Γραδούλα οι οποίοι συνέβαλαν στην επιτυχία της εκδήλωσης.







Φεβρουαρίου 17, 2022

Ενήλικες και προγράμματα δια βίου εκπαίδευσης

Το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΚΑΝΕΠ) της ΓΣΕΕ, παρουσίασε την πρόσφατη

έρευνά του με τίτλο «Ενήλικες και προγράμματα δια βίου εκπαίδευσης στην περίοδο της

πανδημίας: Η πρόκληση των ψηφιακών δεξιοτήτων. Βασικά μεγέθη, εμπειρικά στοιχεία,

συγκριτικές αναφορές», στο πλαίσιο διαδικτυακής εκδήλωσης που προέβλεπε και τη

διεξαγωγή στρογγυλής τράπεζας με τη συμμετοχή Πανεπιστημιακών Καθηγητών.


 Βασικά ευρήματα «Μέρους Ι. Το ευρωπαϊκό πλαίσιο αναφοράς – Η θέση της

Ελλάδας στην ΕΕ»:


1 η Ενότητα: Δια βίου Εκπαίδευση, Ανισότητες και Συμμετοχή


 Νέου τύπου ανισότητες προστίθενται ή διευρύνονται οι υπάρχουσες, ως προς την

πρόσβαση και την συμμετοχή σε δραστηριότητες εκπαίδευσης και κατάρτισης με την

μέθοδο του (e-learning). Στην Ελλάδα οι παράγοντες που διαφοροποιούν την πρόσβαση και

την συμμετοχή σχετίζονται άμεσα με:

α) το επίπεδο εκπαίδευσης. Όσο υψηλότερο το επίπεδο εκπαίδευσης, τόσο υψηλότερο το

επίπεδο πρόσβασης και το ποσοστό συμμετοχής σε on line εκπαιδευτικές δραστηριότητες,

β) το επίπεδο ψηφιακών δεξιοτήτων. Όσο υψηλότερο το επίπεδο ψηφιακών δεξιοτήτων,

τόσο υψηλότερο το επίπεδο πρόσβασης και το ποσοστό συμμετοχής,


γ) την κατάσταση απασχόλησης. Όσο πιο ευέλικτη και ανασφαλής η εργασία τόσο πιο μικρή

η πρόσβαση και η συμμετοχή. Οι άνεργοι, οι μη οικονομικά ενεργοί και οι ευέλικτα εργαζόμενοι


εμφανίζουν την μικρότερη πρόσβαση και συμμετοχή σε προγράμματα εκπαίδευσης και

κατάρτισης e-learning και παράλληλα διαθέτουν χαμηλού επιπέδου ή καθόλου ψηφιακές

δεξιότητες,

δ) το εισόδημα. Όσο υψηλότερο το εισόδημα, τόσο υψηλότερη η πρόσβαση και το ποσοστό

συμμετοχής σε on line εκπαιδευτικές δραστηριότητες και αντίστροφα. Παράλληλα, τόσο

υψηλότερο το επίπεδο των ψηφιακών δεξιοτήτων,

ε) τον τόπο διαμονής. Τα άτομα που διαμένουν σε αστικές περιοχές εμφανίζουν υψηλότερα

ποσοστά συμμετοχής σε on line εκπαιδευτικές δραστηριότητες και αντίστοιχα διαθέτουν

επίπεδο ψηφιακών δεξιοτήτων, σε σχέση με αυτούς που διαμένουν σε αγροτικές και ημιαστικές

περιοχές.

στ) την ηλικία. Όσο μεγαλύτερη η ηλικιακή ομάδα, τόσο μικρότερο το ποσοστό συμμετοχής σε

on line εκπαιδευτικές δραστηριότητες και χαμηλότερο το επίπεδο ψηφιακών δεξιοτήτων τους

ζ) το επάγγελμα. Οι μη χειρωνακτικά εργαζόμενοι κατέχουν βασικές τουλάχιστον ψηφιακές

δεξιότητες σε ποσοστό 82%, σε αντιδιαστολή με το 31% των χειρωνακτικά εργαζόμενων.

 Η εξ αποστάσεως δια βίου μάθηση στην Ελλάδα και την ΕΕ: Στην Ελλάδα, από το 2015

έως και το 2019, το ποσοστό των ενηλίκων που πραγματοποίησαν κάποια δραστηριότητα

εκμάθησης μέσω διαδικτύου κυμαινόταν σε σταθερά περίπου επίπεδα γύρω στο 8%, ενώ το

2020 κατέγραψε αύξηση κατά 50% και διαμορφώθηκε στο 12%. Στην ΕΕ-27 η τάση του

συγκεκριμένου δείκτη είναι αυξητική από το 2017 κι έπειτα, ενώ το 2020 το ποσοστό

συμμετοχής διαμορφώνεται στο 25%, διπλάσιο δηλαδή του αντίστοιχου της Ελλάδας.

 Ποσοστό συμμετοχής των ενηλίκων σε προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης στην

Ελλάδα και την ΕΕ: Στην Ελλάδα, με βάση τον επίσημο δείκτη παρακολούθησης 1 , το ποσοστό

συμμετοχής τη δεκαετία 2010-20 κυμαίνεται περίπου στο 4%, τιμή που απέχει κατά πολύ από

τον τιθέμενο στόχο (15%) της ευρωπαϊκής ατζέντας (2010), αλλά και από τον ευρωπαϊκό μέσο

όρο ο οποίος το 2020 έχει διαμορφωθεί στο 9,2%. Η χώρα μας το 2020 σημειώνει ποσοστό

συμμετοχής 4,1%, καταλαμβάνοντας μια από τις χαμηλότερες θέσεις στη σειρά κατάταξης (22η)

μεταξύ των 27 κρατών-μελών.

 Διαφορές μεταξύ των δύο φύλων ως προς τη συμμετοχή τους σε προγράμματα

εκπαίδευσης και κατάρτισης στην Ελλάδα και την ΕΕ: Στην Ελλάδα φαίνεται πως η

πανδημία έπληξε σε μεγαλύτερο βαθμό τις γυναίκες συγκριτικά με τους άντρες, σε αντίθεση με

την ΕΕ όπου οι επιπτώσεις της πανδημίας στα ποσοστά συμμετοχής δεν διαφοροποιούνται

μεταξύ των δύο φύλων.

 Επίπεδο ψηφιακών δεξιοτήτων των ενηλίκων στην Ελλάδα και την ΕΕ: Σύμφωνα με τον

δείκτη ψηφιακών δεξιοτήτων της Eurostat (DSI), μόλις το 52% του ενήλικου πληθυσμού (25-64

ετών) της χώρας αποτιμάται ότι κατέχει βασικές τουλάχιστον ψηφιακές δεξιότητες, ποσοστό

που υπολείπεται κατά 9 ποσοστιαίες μονάδες του ευρωπαϊκού μέσου όρου (61%). Ένα εύρημα,

επίσης, που έρχεται να επιβεβαιώσει τη σημασία των ψηφιακών δεξιοτήτων και τη σύνδεσή

τους με το ζήτημα της ψηφιοποίησης της εκπαίδευσης και της κατάρτισης είναι η υψηλή

συσχέτιση που υπάρχει μεταξύ του επιπέδου των ψηφιακών δεξιοτήτων του ενήλικου

πληθυσμού και της συμμετοχής του σε on line προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης. Σε

κάθε περίπτωση, η αξιολόγηση του επιπέδου των ψηφιακών δεξιοτήτων είναι αδιαμφισβήτητα

σημαντική τόσο για την ψηφιακή σύγκλιση της χώρας με τα υπόλοιπα κράτη-μέλη της ΕΕ μέσα

από τον ψηφιακό μετασχηματισμό, όσο και για την ανάπτυξη και αναβάθμιση του εργατικού

δυναμικού προκειμένου να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις νέες ψηφιακές απαιτήσεις σε όλους

τους τομείς, καθότι κι εδώ αναδεικνύονται παράγοντες που συμβάλλουν στον αποκλεισμό

ορισμένων πληθυσμιακών ομάδων και στη διαμόρφωση σημαντικών κοινωνικοοικονομικών


1 Το ποσοστό συμμετοχής των ατόμων ηλικίας 25-64 ετών, που έχει συμμετάσχει σε πρόγραμμα εκπαίδευσης ή

κατάρτισης κατά τις τελευταίες 4 εβδομάδες από την διεξαγωγή της έρευνας. Ο δείκτης παρακολούθησης βασίζεται στην

Έρευνα Εργατικού Δυναμικού (Labour Force Survey).


ανισοτήτων.

2 η Ενότητα: Αγορά Εργασίας, Εργατικό Δυναμικό και Ψηφιακές Δεξιότητες

 Εκπαιδευτικό επίπεδο των απασχολουμένων με εξειδίκευση στις ΤΠΕ. Υψηλό το

επίπεδο στην Ελλάδα : Το 63,7% στην ΕΕ κατέχει τριτοβάθμιο επίπεδο εκπαίδευσης (ISCED

5-8), ενώ στην Ελλάδα το ποσοστό είναι υψηλότερο και ίσο με 71,1% κατατάσσοντας τη χώρα

το 2020 στην 11η θέση μεταξύ των 27 κρατών-μελών. Τέλος, το 36,4% των απασχολουμένων

με εξειδίκευση στις ΤΠΕ στην ΕΕ είναι άτομα νεαρής ηλικίας (15-34 ετών), ενώ το αντίστοιχο

ποσοστό στην Ελλάδα είναι ελαφρώς χαμηλότερο (32,5%), με τη χώρα να κατατάσσεται το

2020 στην 23η θέση μεταξύ των 27 κρατών-μελών.

 Ανεργία ατόμων με εκπαίδευση στον τομέα ΤΠΕ στην Ελλάδα και την ΕΕ: Σε ό,τι αφορά το

ποσοστό ανεργίας των ατόμων με εκπαίδευση ΤΠΕ, στο σύνολο της ΕΕ-27 το 2020 ανέρχεται

στο 7,5%, ενώ η γενική ανεργία την ίδια χρονιά ήταν ελαφρά χαμηλότερη (7,1%). Στην Ελλάδα,

ωστόσο, καθ’ όλη τη δεκαετία 2010-2020 τα άτομα με εκπαίδευση ΤΠΕ καταγράφουν σημαντικά

υψηλότερα ποσοστά ανεργίας συγκριτικά με τη γενική ανεργία. Η τάση επιβεβαιώνεται και το

2020 όπου το ποσοστό ανεργίας των ατόμων με εκπαίδευση στις ΤΠΕ είναι σημαντικά

υψηλότερο με 20,5%, του αντίστοιχου ποσοστού του συνολικού ενεργού πληθυσμού (16,3%).

Ωστόσο, το 2020 εμφανίζουν το μικρότερο ποσοστό ανεργίας της δεκαετίας. Συνεπώς, παρότι η

χώρα κατέχει μια καλή σχετικά θέση στην κατάταξη ως προς την αναλογία ατόμων με

εκπαίδευση στον τομέα ΤΠΕ στον πληθυσμό, η συγκεκριμένη πληθυσμιακή ομάδα

αντιμετωπίζει μεγάλο πρόβλημα απορρόφησης στην αγορά εργασίας, με τα επίπεδα ανεργίας

της να κυμαίνονται σε σημαντικά υψηλότερα επίπεδα συγκριτικά με την γενική ανεργία του

πληθυσμού.

 Απασχόληση ατόμων με εκπαίδευση στον τομέα Πληροφορικής (ΤΠΕ) στην Ελλάδα και

την ΕΕ: Συνολικά στην ΕΕ το 2020 2 απασχολούνται 8.431.400 εξειδικευμένα στις ΤΠΕ άτομα,

τα οποία αντιστοιχούν στο 4,3% της συνολικής απασχόλησης. Την ίδια χρονιά στην Ελλάδα η

απασχόληση των ατόμων με εξειδίκευση στις ΤΠΕ ανέρχεται σε 79.300 άτομα, που

αντιστοιχούν στο 2,0% – ποσοστό που αποτελεί και το χαμηλότερο στην ΕΕ-27. Μάλιστα, το

μερίδιο των απασχολούμενων με εξειδίκευση στις ΤΠΕ ατόμων επί της συνολικής απασχόλησης

στη χώρα καταγράφει πτώση κατά 4,8% σε σχέση με το 2019, όταν όλα τα υπόλοιπα κράτη-

μέλη (με εξαίρεση τη Μάλτα) καταγράφουν αύξηση της συγκεκριμένης αναλογίας.

 Οι επιχειρήσεις δεν επενδύουν ή επενδύουν ελάχιστα στην βελτίωση των ψηφιακών

δεξιοτήτων των εργαζομένων τους : 1 στις 5 επιχειρήσεις στο σύνολο της ΕΕ, σύμφωνα με

τα στοιχεία του 2020, υλοποίησε προγράμματα κατάρτισης με στόχο την ανάπτυξη ή τον

εμπλουτισμό των γνώσεων του προσωπικού τους σε θέματα (ΤΠΕ). Το αντίστοιχο ποσοστό

στην Ελλάδα είναι 12% με τη χώρα να κατατάσσεται στην 25η θέση μεταξύ των 27, έχοντας

πίσω της τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία.

 Ζήτηση/ανάγκες για ψηφιακές δεξιότητες στην Ελλάδα και την ΕΕ. Οι Ελληνικές

επιχειρήσεις δεν επιθυμούν να καταβάλουν βελτιωμένες αμοιβές στο εργατικό δυναμικό

με ειδίκευση στην Πληροφορική: Σχεδόν μία στις 5 επιχειρήσεις στο σύνολο της ΕΕ αλλά και

στην Ελλάδα απασχολούν άτομα με εξειδίκευση στις ΤΠΕ. Από τις επιχειρήσεις που διέθεταν

κενές θέσεις εργασίας για άτομα με εξειδίκευση στις ΤΠΕ, δυσκολεύτηκαν να τις καλύψουν σε

ποσοστό 55% στην ΕΕ και 35% αντίστοιχα στην Ελλάδα. Στην Ελλάδα, ανάμεσα στις

δυσκολίες που οι επιχειρήσεις αναφέρουν ότι αντιμετώπισαν για την κάλυψη των

θέσεών τους πρώτη θέση καταλαμβάνει σε ποσοστό 69% ¨οι υψηλές μισθολογικές


2 Τα στοιχεία προέρχονται από την Έρευνα Εργατικού Δυναμικού και αναφέρονται στο έτος διεξαγωγής της

έρευνας.


προσδοκίες των ενδιαφερομένων¨, η έλλειψη σχετικής εργασιακής τους εμπειρίας σε ποσοστό

63%, και η έλλειψη προσόντων/τίτλων σχετικών με τις ΤΠΕ σε ποσοστό 54%.

 Έντονη είναι η έμφυλη ανισότητα στην απασχόληση των ατόμων με εξειδίκευση στις

ΤΠΕ, αφού μόλις το 18,5% των απασχολουμένων της κατηγορίας στην ΕΕ είναι γυναίκες

(2020), ενώ στην Ελλάδα η αναλογία των γυναικών εμφανίζεται πιο βελτιωμένη και ανέρχεται

στο 26,5%, με τη χώρα να καταλαμβάνει την 2η καλύτερη θέση μεταξύ των 27.

 Βασικά ευρήματα «Μέρους ΙΙ. Παρουσίαση αποτελεσμάτων πρωτογενούς εθνικής

έρευνας»

 Βασικά ευρήματα της ποσοτικής 3 έρευνας:

α) Συμμετοχή : 2 στα 10 άτομα ηλικίας 25-64 ετών που ανήκουν στον ενεργό πληθυσμό

δήλωσαν ότι παρακολούθησαν κάποιο πρόγραμμα βίου εκπαίδευσης, κατάρτισης ή

επιμόρφωσης από την περίοδο έλευσης του κορωνοϊού στην Ελλάδα (Μάρτιος του 2020) και

μετά (έως και τον Ιούλιο του 2021), εκ των οποίων το 90% αφορά αποκλειστικά εξ αποστάσεως

μέσω e-learning προγράμματα.

β) Κόστος : 3 στους 10 συμμετέχοντες (30%) δήλωσαν ότι κάλυψαν οι ίδιοι το κόστος του

προγράμματος, 46% ότι το κόστος καλύφθηκε κυρίως μέσω επιχορηγούμενων /

συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων και σε πολύ χαμηλότερο ποσοστό (15%) από τον

εργοδότη.

γ) Λόγοι συμμετοχής : Ως προς τους λόγους συμμετοχής, το 57% των συμμετεχόντων δήλωσε

ότι η παρακολούθηση του εκπαιδευτικού προγράμματος ήταν προσωπική πρωτοβουλία, 3

στους 10 συμμετέχοντες (30%) δήλωσε ότι προσφέρθηκε η δυνατότητα μέσω της εργασίας

τους, ενώ το υπόλοιπο 15% ότι η παρακολούθηση απαιτήθηκε από την εργασία τους.

δ) Πρόσβαση, ανισότητες, τηλεργασία : Σε προγράμματα δια βίου εκπαίδευσης, κατάρτισης

ή επιμόρφωσης, κατά την περίοδο της πανδημίας στην Ελλάδα καταγράφονται σημαντικές

ανισότητες τόσο σε σχέση με το επίπεδο εκπαίδευσης όσο και με την κατάσταση απασχόλησης

των ερωτώμενων. Τέλος, φαίνεται πως και ο παράγοντας της τηλε-εργασίας ασκεί σημαντική

επίδραση στη συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα, αφού εργαζόμενοι που εργάζονταν με

τηλε-εργασία (είτε αποκλειστικά είτε τμηματικά) εμφανίζουν αυξημένα ποσοστά συμμετοχής

(41% και 34% αντίστοιχα) έναντι εκείνων που εργάζονταν αποκλειστικά με φυσική παρουσία

(15%).

στ) Επίπεδο ψηφιακών δεξιοτήτων των εργαζομένων σε σχέση με την εργασία και την

εκπαίδευσή τους: Σε ό,τι αφορά την αυτό-αξιολόγηση του επιπέδου των ψηφιακών τους

δεξιοτήτων, οι ερωτώμενοι σε ποσοστό 48% δήλωσαν πως διαθέτουν ανώτερες έως πολύ

ανώτερες ψηφιακές δεξιότητες ως προς τις απαιτήσεις της εργασίας τους, σε αντίθεση με το

15% εκείνων που θεωρούν πως διαθέτουν κατώτερες έως πολύ κατώτερες ψηφιακές

δεξιότητες. Αντίστοιχα είναι τα ποσοστά και ως προς τις απαιτήσεις παρακολούθησης

προγραμμάτων εκπαίδευσης ή κατάρτισης εξ αποστάσεως (μέσω internet) αλλά και ως προς τις

απαιτήσεις τηλε-εργασίας.

ζ) Επίδραση της πανδημίας Covid-19 : Η έλευσή της φαίνεται πως επηρέασε με διαφορετικό

τρόπο τις διάφορες υπό μελέτη πληθυσμιακές κατηγορίες. Γενικά μιλώντας, η επίδραση της

πανδημίας στην απόφαση για παρακολούθηση προγραμμάτων δια βίου εκπαίδευσης και

κατάρτισης θεωρείται αρνητική για 4 στους 10 ερωτώμενους, κυρίως ανέργους (49%) αλλά και

άτομα βασικής και μέσης μόρφωσης (43% και 48% αντίστοιχα). Ως θετική κρίνεται η


3 Η ποσοτική έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο του 2021 με τη μέθοδο computer assisted τηλεφωνικών

συνεντεύξεων με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου στον οικονομικά ενεργό πληθυσμό της χώρας ηλικίας

25-64 ετών. Η επιλογή του δείγματος έγινε με τυχαία δειγματοληψία με χρήση ποσοστώσεων περιφέρειας

κατοικίας. Το μέγεθος του δείγματος ανέρχεται σε 1.001 συμμετέχοντες και τα αποτελέσματα σταθμίστηκαν

με βάση τις πληθυσμιακές κατανομές ηλικίας και φύλου στον ενεργό πληθυσμό.


επίδραση της πανδημίας για το 23% των ερωτώμενων, κυρίως εκείνων με υψηλό επίπεδο

εκπαίδευσης (31%). [Ως κύριοι λόγοι της αρνητικής επίδρασης της πανδημίας αναφέρονται

πρωτίστως η μη δυνατότητα παρακολούθησης με φυσική παρουσία αλλά και η κακή ψυχολογία

την περίοδο της πανδημίας που έκανε πολλούς ερωτώμενους να μην έχουν διάθεση να

ασχοληθούν με τέτοια θέματα. Αντιθέτως, η δυνατότητα επιλογής της εξ αποστάσεως

παρακολούθησης αναφέρεται ως ένα από τα κύρια θετικά στοιχεία της πανδημίας (18%) που

ενέτεινε τη συμμετοχή σε προγράμματα δια βίου κατάρτισης, και πρωτίστως (39%) ο

περισσότερος ελεύθερος χρόνος που προέκυψε και που ώθησε στην αναζήτηση τρόπων

δημιουργικής απασχόλησης και σε διάθεση για επιμόρφωση.]

Την έρευνα παρουσίασαν οι:

 Χρήστος Γούλας, Γενικός Διευθυντής (Ph.d) ΙΝΕ & ΚΑΝΕΠ ΓΣΕΕ

 Πωλίνα Φατούρου, Επιστημονική Συνεργάτιδα ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ

Η συζήτηση, τέλος, στο πλαίσιο της στρογγυλής τράπεζας, διεξήχθη μεταξύ των

Πανεπιστημιακών Καθηγητών:

 Καραλή Θανάση, Καθηγητή Διά Βίου Μάθησης και Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο Τμήμα

Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου

Πατρών & Διευθυντή του Εργαστηρίου Παιδαγωγικών Ερευνών

 Σαββίδη Αντώνη, Καθηγητή Επιστήμης Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Κρήτης &

Επιστημονικού Συνεργάτη Ινστιτούτου Πληροφορικής (ΙCS) και Ιδρύματος Τεχνολογίας και

Έρευνας (FORTH)

 Φωτόπουλου Νίκου, Αν. Καθηγητή στο Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής

του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου & Επιστημονικού Διευθυντή ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ

Φεβρουαρίου 17, 2022

Βασιλακόπουλος: «Να ζήσουμε φυσιολογικά χρειάζεται εμβολιασμός και testing»

Στο κανάλι του Mega μίλησε ο καθηγητής Πνευμονολογίας, κ. Θεόδωρος Βασιλακόπουλος, και είπε πως «Πλέον δεν έμειναν και πολλοί περιορισμοί. Η πλήρης απελευθέρωση ψυχολογικά μας βοηθάει. Αυτό που έγινε δεν είναι επικίνδυνο, δε θα αλλάξει τρομερά την επιδημιολογική εικόνα, γιατί κατ’ ουσίαν συνέβαινε το ίδιο πράγμα στην εστίαση με τους όρθιους. Για τα γήπεδα δεν καταλαβαίνω την πληρότητα στο 50%. Αυτό που έμεινε, και πρέπει να μας μείνει σαν καλή συνήθεια, είναι οι μάσκες, όπου υπάρχει συνωστισμός ή στα ΜΜΜ, οι οποίες είναι υποχρεωτικές για λόγους υγείας».
Ο κ. Βασιλάκόπουλος τόνισε και για τον τον εμβολιασμό: «Δε γίνεται να ζούμε συνέχεια με περιορισμούς. Ο κόσμος δεν αντέχει άλλο, και εμείς που τους προτείνουμε δεν αντέχουμε άλλο. Όλοι θέλουμε να ζήσουμε φυσιολογικά. Για να γίνει αυτό υπάρχουν δύο δρόμοι, παράλληλοι: Εμβολιασμός και testing»,

Τετάρτη, Φεβρουαρίου 16, 2022

Φεβρουαρίου 16, 2022

Ο Φορτούνης έβαλε γκολ στα Τρίκαλα με τον Ολυμπιακό Β

Ο Τρικαλινός Κώστας Φορτούνης έπαιξε με τον Ολυμπιακό Β με αντίπαλο τα Τρίκαλα, και σκόραρε το πρώτο γκολ του παιχνιδιού στο 23ο λεπτό.
Ο Κώστας Φορτούνης πλέον παίζει στην ομάδα του Ολυμπιακού Β, έπειτα από τραυματισμό που είχε στις 26 Ιουνίου 2021 σε φιλικό παιχνίδι. Ο αρχηγό του Ολυμπιακού (πρώτης ομάδας) θα παίζει παιχνίδια με την δεύτερη ομάδα του Ολυμπιακού Β, καθώς για 8 μήνες δεν έπαιζε ποδόσφαιρο λόγω του τραυματισμού. Το παιχνίδι για την ιστορία μεταξύ Ολυμπιακού Β και ΑΟΤ έληξε 2-0.

Φεβρουαρίου 16, 2022

Δεν έγινε εισβολή στην Ουκρανία από την Ρωσία - Άλλα έλεγαν τα ΜΜΕ

Κάποια ΜΜΕ σε παγκόσμια κλίμακα, τιτίβιζαν πως θα έχουμε εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, σήμερα Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2022. Επίσης, ο Ουκρανός πρόεδρος κ. Βολοντίμιρ Ζελένσκι, έκανε διάγγελμα και έλεγε «Ενημερώθηκα ότι την Τετάρτη θα γίνει η ρωσική εισβολή». Σήμερα Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου και δεν έγινε καμία εισβολή στην Ουκρανία από την Ρωσία. Προς τι αυτή παγκόσμια φημολογία για πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία;