Post Top Ad

Κυριακή, Απριλίου 10, 2022

Απριλίου 10, 2022

Εξιχνιάστηκαν κλοπή και απόπειρα κλοπής στη πόλη της Λάρισας

Από την μεθοδική έρευνα της Υποδιεύθυνσης_Ασφάλειας_Λάρισας εξιχνιάστηκαν κλοπή και απόπειρα κλοπής που διαπράχθηκαν την 5-4-2020 και σχηματίσθηκε δικογραφία σε βάρος δύο ημεδαπών ανδρών και αγνώστων, μέχρι στιγμής, συνεργών τους
Οι δράστες:
διέρρηξαν δια θραύσεως την γυάλινη κεντρική θύρα επιχείρησης-ενεχυροδανειστήριο στην πόλη της Λάρισας και εισήλθαν στο εσωτερικό, χωρίς ωστόσο να αφαιρέσουν κάτι, ενώ στη συνέχεια διέφυγαν με Ι.Χ.Ε αυτοκίνητο &
παραβίασαν αρχικά τη συρόμενη πόρτα εξωτερικής περίφραξης και στη συνέχεια, την κεντρική πόρτα επιχείρησης, ιδιοκτησίας ημεδαπού, στην ευρύτερη περιοχή της Λάρισας και αφού εισήλθαν στο εσωτερικό, αφαίρεσαν ένα τσαντάκι με το χρηματικό ποσό των 10.000 ευρώ, καθώς και 3 πλαστικές σακούλες με κέρματα, ύψους 300 ευρώ
Απριλίου 10, 2022

Ο καιρός την Κυριακή 10 Απριλίου στα Τρίκαλα

Με ηλιοφάνεια, και την θερμοκρασία στους 19 βαθμούς Κελσίου, προβλέπεται ο καιρός την Κυριακή 10 Απριλίου στα Τρίκαλα.
Την νύχτα της Κυριακής θα έχουμε λίγα σύννεφα, και η θερμοκρασία θα πέσει στους 9 βαθμούς Κελσίου.
Απριλίου 10, 2022

Συνελήφθη ημεδαπός σε περιοχή του Δήμου Τεμπών για παράβαση της νομοθεσίας περί ναρκωτικών

Συνελήφθη, στις (08-04-2022) το πρωί σε περιοχή του Δήμου Τεμπών, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Τεμπών, ένας ημεδαπός άνδρας, για παράβαση της νομοθεσίας περί ναρκωτικών.

Ειδικότερα, σε νομότυπη έρευνα που διενεργήθηκε στην οικία του, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν συνολικά:
μία σακούλα με φύλλα και κλώνους αποξηραμένης κάνναβης, συνολικού βάρους -86,63- γραμμαρίων,
μία νάιλον συσκευασία με αποξηραμένη κάνναβη, βάρους -1,15- γραμμαρίων,
-2- ηλεκτρονικές ζυγαριές,
-1- τρίφτης κάνναβης &
το χρηματικό ποσό των -680- ευρώ.

Ο συλληφθείς οδηγήθηκε στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Λάρισας.
Απριλίου 10, 2022

Ανακοίνωση σχετικά με -30- ποδήλατα, τα οποία έχουν ανευρεθεί και παραδοθεί στην Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Βόλου

Ανακοινώνεται ότι στο Αστυνομικό Μέγαρο Μαγνησίας, στη Νέα Ιωνία Βόλου, φυλάσσονται -30- ποδήλατα, τα οποία έχουν ανευρεθεί και παραδοθεί στην Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Βόλου.
Όποιοι πολίτες ενδέχεται να αναγνωρίσουν κάποια από τα ανωτέρω ποδήλατα, παρακαλούνται να προσέλθουν στην έδρα της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Βόλου, από την προσεχή Δευτέρα, 11-04-2022, μέχρι και την Παρασκευή, 15-04-2022, κατά τις ώρες 09.00-14.00 ή να επικοινωνούν με τον τηλεφωνικό αριθμό 24210-76957, για την παροχή οποιασδήποτε σχετικής πληροφορίας.

Σάββατο, Απριλίου 09, 2022

Απριλίου 09, 2022

Το 5ο Γυμνάσιο Τρικάλων με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ρομά. (ΦΩΤΟΣ)

Η Παγκόσμια Ημέρα των Ρομά (8 η Απριλίου) συνιστά μια μέρα
αφύπνισης και διεκδικήσεων από τους Ρομά όλου του κόσμου και συμβάλλει

στην ένταξη, την ενσωμάτωση και την ενδυνάμωση των κοινοτήτων των

Ελλήνων Ρομά, φέρνοντάς τους σε επαφή με τις υπόλοιπες κοινωνικές ομάδες,

προβάλλοντας τα ήθη, τα έθιμα και τις παραδόσεις τους.

Η συγκεκριμένη μέρα καθιερώθηκε σε ανάμνηση του 1 ου Παγκόσμιου

Συνεδρίου του Έθνους των Ρομά που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο στις 8
Απριλίου 1971 και έθεσε τις βάσεις για την διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους

και την καταπολέμηση του ρατσισμού και των διακρίσεων.
Στο 5 ο Γυμνάσιο Τρικάλων λοιπόν, προκειμένου να ενσωματώσουμε τους

μαθητές/τριες Ρομά και να ενισχύσουμε την εκπαίδευσή τους και την φοίτησή

τους στο σχολείο, λειτουργούμε τάξεις Υποδοχής. Οι τάξεις Υποδοχής είναι

ένας τομέας της γενικής εκπαίδευσης που αφορά αυτό που ονομάζουμε

διαπολιτισμική εκπαίδευση. Έχουν ως στόχο την ενίσχυση μαθητών και

μαθητριών από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (παιδιά μεταναστών,

παλιννοστούντων, ρομά, μουσουλμανόπαιδες). Αυτά τα παιδιά υποστηρίζονται

κυρίως στο κομμάτι της διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας.

Με αφορμή την εν λόγω ημέρα και την κουλτούρα του σχολείου, στο 5 ο

Γυμνάσιο Τρικάλων υλοποιήθηκαν και φέτος δράσεις με σκοπό την

ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας για τους Ρομά, δίνοντας έμφαση

στο γεγονός πως μέσα από την πρόσβαση στην εκπαίδευση μπορεί να γίνει το

πρώτο βήμα για την άρση της περιθωριοποίησης και του κοινωνικού

αποκλεισμού.

Αρχικά, την εκδήλωση προλόγισε η Διευθύντρια του σχολείου κ.

Σμιξιώτη, υπογραμμίζοντας τη σημασία της ημέρας και τονίζοντας πως συνιστά

μια αξιόλογη αφορμή για ευαισθητοποίηση και προβληματισμό. Στη συνέχεια,

οι καθηγήτριες των Τμημάτων Υποδοχής του σχολείου, κ. Ανδρέου και κ.

Μπαλογιάννη έκαναν μια αναδρομή στην πορεία των Ρομά και στις

προσπάθειες διεκδίκησης των δικαιωμάτων τους.

Κατόπιν η χορωδία του 5 ου Γυμνασίου ερμήνευσε τραγούδια όπως το

«Ederlezi» του Goran Bregovic. Το Εντερλέζι είναι ένα δημοφιλές

παραδοσιακό λαϊκό τραγούδι της μειονότητας των Ρομά στα Βαλκάνια και

πήρε το όνομά του από μια γιορτή για την άνοιξη, ξεχωριστής σημασίας για




τους τσιγγάνους Ρομά. Επίσης, η χορωδία ερμήνευσε την ελληνική διασκευή

Εντερλέζι της Πρωτοψάλτη, «Του Αη Γιώργη» και άλλα τραγούδια.

Η εκδήλωση συνεχίστηκε με τους μαθητές/τριες να γίνονται μια φωνή

μεταδίδοντας με ενθουσιώδη τρόπο το σύνθημα «Μo amala – Οι φίλοι μου»,

κρατώντας αφίσες που οι ίδιοι έφτιαξαν στο πλαίσιο της δράσης. Στο τέλος

προβλήθηκε video που δημιουργήθηκε από τους μαθητές/τριες του σχολείου με

την καθοδήγηση των καθηγητών τους, προβάλλοντας το έργο που

πραγματοποιείται στο σχολείο για τους μαθητές/τριες Ρομά.

Το σχολείο συγχαίρει και ευχαριστεί όλους τους μαθητές/τριες που

συμμετείχαν με πραγματικό ζήλο στις δράσεις, και βοήθησαν από τη μεριά

τους στην ανάπτυξη συμπεριφορών και στάσεων αποδοχής και συμπερίληψης.

Επίσης συγχαίρουμε και ευχαριστούμε τις εκπαιδευτικούς του σχολείου

μας κ. Ανδρεόυ Αντιγόνη, κ. Μπαλογιάννη Ουρανία, κ. Ζάχου Αικατερίνη, οι

οποίες σχεδίασαν, οργάνωσαν και συντόνισαν τις δράσεις καθώς και τους/τις κ.

Βακουφτσή Παναγιώτα, κ. Βράντζα Αθανάσιο, κ. Διατσίγκο Δημήτριο, οι

οποίοι συνέβαλαν στην επιτυχημένη πραγματοποίησή τους ενώ την

βιντεοσκόπηση και την τεχνική στήριξη της εκδήλωσης ανέλαβε ο κ.

Μόσχοβος, υποδιευθυντής του 5 ου Γυμνασίου. Οι εκπαιδευτικοί μας

ενέπνευσαν τους μαθητές/τριες ώστε να γίνουν δημιουργικοί και δραστήριοι

στην εκπαιδευτική διαδικασία και έγειραν θετικά συναισθήματα τα οποία

συμβάλλουν καθοριστικά στην κοινωνικο - ψυχογνωστική ανάπτυξη των

μαθητών/τριών μας. Μπράβο σε όλους.








Απριλίου 09, 2022

Πράσινοι: Ατόπημα η προβολή του τάγματος Αζόφ και η μη καταδίκη της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο από τον Ζελένσκι

Οι Πράσινοι από την πρώτη στιγμή καταδίκασαν την εισβολή της Ρωσικής Ομοσπονδίας σε ένα ανεξάρτητο κράτος, την Ουκρανία. Παρακολουθούμε με αμείωτο ενδιαφέρον το ανθρωπιστικό δράμα, τις βιαιότητες, τους νεκρούς, τους πρόσφυγες, την καταστροφή των υποδομών και τις τεράστιες περιβαλλοντικές επιπτώσεις του πολέμου. Και ζητήσαμε την άμεση κατάπαυση του πυρός, την αποχώρηση των ρωσικών στρατευμάτων, τον αφοπλισμό, την παρέμβαση του ΟΑΣΕ και του ΟΗΕ, τη στρατιωτική ουδετερότητα της Ουκρανίας, την επιστροφή των προσφύγων και την ανοικοδόμηση των καταστραμμένων κατοικιών και υποδομών με διεθνείς δωρητές.
Κατανοούμε και τον δύσκολο αγώνα και τις συνθήκες που αντιμετωπίζει ο νόμιμα εκλεγμένος πρόεδρος της Ουκρανίας. Θεωρούμε όμως ως ατόπημα εκ μέρους του την προσπάθειά του στην ελληνική Βουλή -με ευθύνη και της ελληνικής κυβέρνησης- να αποκαθάρει την εικόνα του τάγματος Αζόφ, το οποίο ξεκίνησε ως μια ακροδεξιά παραστρατιωτική οργάνωση. Και δεν αρκεί ότι ο κ. Ζελένσκι επιθυμεί να απαντήσει στο προβαλλόμενο άλλοθι εκ μέρους του εισβολέα, πως η επιδρομή έχει στόχο την «αποναζιστικοποίηση» της Ουκρανίας, ενώ και ο ίδιος ο Πούτιν συνδιαλέγεται και αποτελεί πόλο αναφοράς για την ακροδεξιά διεθνώς.

Το ατόπημα του κ. Ζελένσκι ολοκληρώθηκε στη Βουλή της Κύπρου, όπου στο μήνυμά του απέφυγε να κάνει οποιαδήποτε αναφορά στην τουρκική εισβολή το 1974, η οποία έγινε επίσης εναντίον ενός ανεξάρτητου και κυρίαρχου κράτους.

Οι Πράσινοι υπερασπίζονται το Διεθνές Δίκαιο χωρίς προϋποθέσεις, αστερίσκους ή σκοπιμότητες. Και είναι αταλάντευτα υπέρ της ειρηνικής επίλυσης των διαφορών, της αποκλιμάκωσης των εξοπλισμών, του αφοπλισμού των παραστρατιωτικών ομάδων και της απομάκρυνσης όλων των εθελοντών και μισθοφόρων, σε όποια πλευρά και αν βρίσκονται σήμερα. Σεβόμαστε το διεθνές ανθρωπιστικό δίκαιο και ζητούμε την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και στην Ουκρανία και στη Ρωσία και όσων διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο δίωξης.




Για επικοινωνία: 6976 448442











Πράσινοι








Σοφοκλέους 23,ΤΚ 10552, Αθήνα


Απριλίου 09, 2022

Ανάκληση προϊόντων Kinder λόγω πιθανής παρουσίας σαλμονέλας

Ο ΕΦΕΤ στο πλαίσιο της συνεργασίας του με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και όσον αφορά στην προληπτική ανάκληση προϊόντων Kinder λόγω πιθανής παρουσίας σαλμονέλας, ενημερώνει ότι η εν λόγω ανάκληση επεκτείνεται πλέον στο σύνολο των προϊόντων Kinder Schokobons και Kinder Surprise Maxi των 100gr , ανεξαρτήτου παρτίδας. Η εν λόγω εξέλιξη οφείλεται στην αδυναμία της παραγωγού επιχείρησης «Ferrero Ardennes”, που εδρεύει στο Βέλγιο, να διασφαλίσει την ασφάλειά τους.

Καλούνται οι καταναλωτές που έχουν προμηθευτεί τα ανωτέρω προϊόντα να μην τα καταναλώσουν και να επικοινωνήσουν με το τμήμα εξυπηρέτησης καταναλωτών της εταιρείας “Ferrero International S.A. Greece ΜΕΠΕ» στην ηλεκτρονική διεύθυνση info.ferrero.gr@ferrero.com

Ο Ε.Φ.Ε.Τ συνεχίζει τους σχετικούς ελέγχους και σε κάθε νεότερη εξέλιξη θα ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό (έκδοση Δελτίων Τύπου είτε μέσω της ιστοσελίδας του Ε.Φ.Ε.Τ. www.efet.gr )

Ενδεικτική απεικόνιση των προϊόντων:
Απριλίου 09, 2022

Ο καιρός το Σάββατο 9 Απριλίου στα Τρίκαλα

Αίθριος προβλέπεται ο καιρός το Σάββατο 9 Απριλίου στα Τρίκαλα. Η θερμοκρασία θα αγγίξει τις μεσημεριανές ώρες τους 23 βαθμούς Κελσίου. Την νύχτα του Σαββάτου θα έχουμε ξαστεριά, και η θερμοκρασία θα πέσει στους 14 βαθμούς Κελίου.  

Απριλίου 09, 2022

«Αναστολή λειτουργίας του 1/θεσίου Δημοτικού Σχολείου Ξυλοπάροικου, λόγω κρουσμάτων COVID-19»

Ο Διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων

Έχοντας υπόψη:

1. Την υπ’ αριθμ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/08-10-2002 (ΦΕΚ 1340 τ.Β’/16-10-2002) Υπουργική

Απόφαση «Καθορισμός των ειδικότερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των Προϊσταμένων

των Περιφερειακών υπηρεσιών Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης» όπως τροποποιήθηκε και

ισχύει.

2. Την με αρ.Φ.353.1/24/105877/Ε3/13-08-2020 απόφαση του ΥΠΑΙΘ με θέμα: «Τοποθέτηση

προσωρινών Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».

3. Το άρθρο 3, παρ.Δ.περ.2, εδάφιο β της με Αριθμ. Δ1α/Γ.Π.οικ. 55254 (ΚΥΑ), ΦΕΚ 4187/10-09-

2021 τ.Β΄.

4. Την με αρ.πρωτ.111525/ΓΔ4/09-09-2021 κοινή απόφαση της Υπουργού και της Υφυπουργού

Παιδείας και Θρησκευμάτων περί παροχής σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το

σχολικό έτος 2021-2022 (Β΄4188).

5. Την Κοινή Υπουργική Απόφαση με αριθμ.: ΓΠ οικ. 360/6-01-2022 (ΦΕΚ 7 /Β/06-01-2022).

6. Το με αριθμ. πρωτ: 29/8-4-2022 έγγραφο του 1/θεσίου Δημοτικού Σχολείου Ξυλοπάροικου

για τον αριθμό των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων.

7. Την με αριθμ. πρωτ: 135398/08-04-2022 Γνώμη του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Δημόσιας

Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Περιφερειακής Ενότητας Τρικάλων για αναστολή

λειτουργίας του 1/θεσίου Δημοτικού Σχολείου Ξυλοπάροικου Τρικάλων, λόγω κρουσμάτων

που υπερβαίνουν το προβλεπόμενο όριο COVID-19.

Α π ο φ α σ ί ζ ο υ μ ε


Την αναστολή λειτουργίας του 1/θεσίου Δημοτικού Σχολείου Ξυλοπάροικου

Τρικάλων με κωδικό 9450043, για 5 ημέρες, από 08-04-2022 έως και 012-04-2022 και την

έναρξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Κοιν.: 1. Υ.ΠΑΙ.Θ. Δ/νση Σπουδών

2. Π.Δ.Ε. Θεσσαλίας


Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΗΣ Δ.Π.Ε. ΤΡΙΚΑΛΩΝ


ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΡΙΚΑΛΗΣ


3. ΕΟΔΥ

4. 1/θ Δημοτικό Σχολείο

Ξυλοπάροικου Τρικάλων

Παρασκευή, Απριλίου 08, 2022

Απριλίου 08, 2022

Ετοιμασίες Τρικαλινών για το Πάσχα - Βάψιμο αυγών, τσουρέκια, και κουλουράκια.

Το Πάσχα Πλησιάζει στα Τρίκαλα, και τη Μεγάλη Εβδομάδα οι συμπολίτες μας θα φτιάξουν τα παραδοσιακά κουλουράκια, και τη Μεγάλη Πέμπτη το βάψιμο των κόκκινων αυγών. Άλλα εδέσματα είναι οι κουραμπιέδες, ο μπακλαβάς, και τα τσουρέκια. Το Μεγάλο Σάββατο οι συμπολίτες φτιάχνουν την παραδοσιακή μαγειρίτσα, ενώ το Πάσχα γίνεται το ψήσιμο του οβελία. 

Απριλίου 08, 2022

Άνοδος της θερμοκρασίας την Παρασκευή στα Τρίκαλα

Αίθριος θα είναι ο καιρός, και η θερμοκρασία στους 24 βαθμούς Κελσίου, την Παρασκευή 8 Απρίλιου στα Τρίκαλα. Την νύχτα της Παρασκευής θα έχουμε ξαστεριά, και η θερμοκρασία θα πέσει 12 βαθμούς Κελσίου. 

Απριλίου 08, 2022

ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ: Σημαντική απόφαση του ΔΕΕ

Άλλη μια νίκη στη φαρέτρα των συναδελφισσών και συναδέλφων με

συμβάσεις ορισμένου χρόνου στη σχολική καθαριότητα. Το Δικαστήριο της

Ευρωπαϊκής Ένωσης αποφάνθηκε θετικά υπέρ αυτών ανατρέποντας την κρίση

του Αρείου Πάγου. Η διακριτική μισθολογική μεταχείριση δε μπορεί να

δικαιολογηθεί επειδή οι εργαζόμενοι γνώριζαν ότι κάλυπταν πάγιες ανάγκες

του Ελληνικού Δημοσίου.

Με τη δημοσιευθείσα μόλις χθες 7-04-2022 διάταξή του, το Δικαστήριο

της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ) αποφάνθηκε ότι η συμφωνία-πλαίσιο για την

εργασία ορισμένου χρόνου η οποία περιλαμβάνεται στο παράρτημα της

οδηγίας 1999/70/ΕΚ [οδηγίας για την εργασία ορισμένου χρόνου], αντιτίθεται

στην ελληνική ρύθμιση κατά την οποία εργαζόμενος ορισμένου χρόνου, του

οποίου η σύμβαση έχει χαρακτηρισθεί ως σύμβαση έργου, δεν έχει δικαίωμα

να λαμβάνει αμοιβή ισοδύναμη με εργαζόμενο αορίστου χρόνου, για τον λόγο

ότι παρέχει την εργασία του, στο πλαίσιο σύμβασης ορισμένου χρόνου, εν

γνώσει ότι καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες του εργοδότη.

Πρόκειται για μια σημαντική απόφαση του ΔΕΕ, ενώ πλέον ανοίγει ο

δρόμος για τους συμβασιούχους στη σχολική καθαριότητα να διεκδικήσουν

μισθολογικές διάφορες που προκύπτουν από τη μη κατάταξη τους σε ανώτερα

μισθολογικά κλιμάκια λόγω μη υπολογισμού της διανυθείσας προϋπηρεσίας με

συμβάσεις έργου.

Οι «Ενωμένοι Εργαζόμενοι Ιδιωτικού Τομέα» πραγματοποιούν σήμερα

έκτακτη τηλεδιάσκεψη με τη συμμετοχή έγκριτων νομικών και δεκάδων

προέδρων σωματείων καθαριότητας, προκειμένου να υπάρξει ενημέρωση και

συντονισμός των ενεργειών του κλάδου.


Αθήνα, 8.4.2022

Η ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Απριλίου 08, 2022

Απάντηση της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων στις καινοφανείς θέσεις του Σεβ. Μητροπολίτη Νέας Ιωνίας κ. Γαβριήλ, για το Μάθημα των Θρησκευτικώ


Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (ΠΕΘ) εκφράζει τη βαθιά της λύπη, για τις παράδοξες, για Ορθόδοξο Ιεράρχη θέσεις, που εξέφρασε, δημοσίως, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας κ. Γαβριήλ για τον χαρακτήρα και τη θέση του Μαθήματος των Θρησκευτικών (ΜτΘ) στο ελληνικό σχολείο. Ακούσαμε να εκφράζει, σε διαδικτυακό διάλογο που είχε με μαθητές, τις απόψεις του για το ΜτΘ, οι οποίες μας ξενίζουν και μας απογοητεύουν ως Θεολόγους. Μεταξύ άλλων είπε: «Τα Θρησκευτικά δεν έχουν χαρακτήρα να σας μάθουν για Τον Χριστό. Έχουν χαρακτήρα και στόχο να μάθετε την έννοια των θρησκειών… Δεν είναι κατήχηση με την έννοια ότι μας μαθαίνει τι σημαίνει Ορθόδοξη Εκκλησία. Μας μαθαίνει και την Ορθόδοξη Εκκλησία, αλλά κυρίως απ’ όλα, πρέπει να μας μάθει πως οι θρησκείες στη ζωή μας είναι απαραίτητες, για να μπορέσουμε να συνυπάρχουμε με αυτά τα θρησκευτικά πράγματα στη ζωή μας. Είναι άλλο η Εκκλησία και είναι άλλο το μάθημα των Θρησκευτικών. Είναι δυο διαφορετικά πράγματα». (Βλ. μετά το 7ο λεπτό στο: https://youtu.be/w9pqzhfw6I4?t=13)

Δεν γνωρίζει άραγε ο Σεβασμιώτατος ότι, αυτές ακριβώς οι θέσεις, που διαχωρίζουν και απομακρύνουν το ΜτΘ και τους μαθητές που το διδάσκονται από την Εκκλησία, αποτελούσαν τον βασικό άξονα των Πολυθρησκειακών Προγραμμάτων Σπουδών και των Βιβλίων του 2016 και 2017, που απορρίφτηκαν και ακυρώθηκαν τόσο από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) όσο και από την Ελληνική Κοινωνία και την Εκκλησία; (Βλ. τις αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, τον Μάρτιο του 2016 και την Επιστολή του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου κ. Ιερωνύμου προς τον Πρωθυπουργό και τους πολιτικούς Αρχηγούς, τον Σεπτέμβριο του 2016).

Δεν γνωρίζει ο Σεβασμιώτατος τις αποφάσεις του ΣτΕ ή τις γνωρίζει και δεν τις ασπάζεται;

Απαντώντας στον Σεβασμιώτατο, αναφέρουμε, δειγματικά, ελάχιστα μόνον σημεία από όσα περιλαμβάνουν οι αποφάσεις του ΣτΕ, που απορρίπτουν τις θέσεις των πολυθρησκειακών και ουδετερόθρησκων Θρησκευτικών, που εισήχθησαν στην Παιδεία, με Νόμο, από τους πρ. Υπουργούς Παιδείας κ. Φίλη και κ. Γαβρόγλου το 2016 και 2017 και οι οποίες συμπλέουν με το πνεύμα και το γράμμα των θέσεων του Σεβασμιώτατου:

«Με το πρόγραμμα σπουδών για τις τάξεις του Δημοτικού και για το Γυμνάσιο, φαλκιδεύεται ο επιβεβλημένος από τη συνταγματική διάταξη σκοπός, η ανάπτυξη δηλαδή της ορθόδοξης χριστιανικής συνειδήσεως των μαθητών, που ανήκουν στην επικρατούσα θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού».

«Η συγκεκριμένη αλλοίωση της θρησκευτικής τους αγωγής «είναι ικανή… να τους εκτρέψει από την ορθόδοξη χριστιανική συνείδησή τους, διότι προσβάλλει το δικαίωμα των ανηκόντων στην επικρατούσα θρησκεία ορθόδοξων χριστιανών γονέων, να διασφαλίσουν τη μόρφωση και εκπαίδευση των παιδιών τους, σύμφωνα με τις δικές τους θρησκευτικές πεποιθήσεις».

Είναι σαφές ότι ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας κ. Γαβριήλ, με τις προειρημένες απόψεις που διατύπωσε, σε διαδικτυακή του ομιλία προς μαθητές, δείχνει να αμφισβητεί:

1. Τη διαβεβαίωση που έδωσε, ως νεοεκλεγείς Μητροπολίτης, κατά την καθιερωμένη τελετή, ενώπιον του τότε Προέδρου της Δημοκρατίας, μακαριστού Κάρολου Παπούλια ότι θα εκπληροί τα Αρχιερατικά του καθήκοντα, ότι θα τηρεί τους Ιερούς Αποστολικούς και Συνοδικούς Κανόνες και τις Ιερές Παραδόσεις και ότι θα υπακούει στο Σύνταγμα και τους Νόμους του Κράτους.

2. Την «συνταγματικώς κατοχυρωμένη αρχή της ισότητος», διότι, σύμφωνα με το ΣτΕ, τέτοιες απόψεις βρίσκονται στην ίδια κατεύθυνση με τις θέσεις των Προγραμμάτων που ακυρώθηκαν και οι οποίες στερούν «από τους μαθητές του ορθοδόξου χριστιανικού δόγματος το δικαίωμα να διδάσκονται, αποκλειστικώς, τα δόγματα, τις ηθικές αξίες και τις παραδόσεις της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού, ενώ η νομοθεσία προβλέπει, για μαθητές Ρωμαιοκαθολικούς, Εβραίους και Μουσουλμάνους, τη δυνατότητα να διδάσκονται αποκλειστικώς τα δόγματα της πίστεώς τους (όχι δε και τα δόγματα άλλων θρησκειών), μάλιστα δε, από δασκάλους προτεινόμενους από την οικεία θρησκευτική κοινότητα».

3. Το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) και τις αποφάσεις που αυτό έχει εκδώσει για τη διδασκαλία του Μαθήματος των Θρησκευτικών (ΜτΘ). Η κυρίαρχη απαίτηση των αποφάσεων του ΣτΕ είναι ότι το ΜτΘ θα πρέπει «να αναπτύσσει στους Ορθόδοξους μαθητές τη θρησκευτική τους συνείδηση, η οποία ταυτίζεται με την Ορθόδοξη χριστιανική» (Βλ. ΣτΕ 1749 / 2019, Ολομ). Το ΣτΕ, εξάλλου, απαιτεί το ΜτΘ «να μην υποβαθμίζεται, κατά την διδασκαλία και την εξέταση, σε σχέση με άλλα μαθήματα και να περιλαμβάνει οπωσδήποτε, με σαφήνεια και πληρότητα, τα δόγματα, τις ηθικές αξίες και τις παραδόσεις της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού, χωρίς να προκαλεί σύγχυση με τη διδασκαλία άλλων δογμάτων και θρησκειών» (βλ. ΣτΕ 660, 926 / 2018 Ολομ.).

4. Τον Εκπαιδευτικό Νόμο για τη δομή και τη λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (1 εδάφ. α΄, του νόμου 1566/1985), με τον οποίο ορίζεται ότι ο σκοπός της εκπαίδευσης είναι να υποβοηθεί τους μαθητές, όπως, εκτός των άλλων, να «διακατέχονται από πίστη στην πατρίδα και τα γνήσια στοιχεία της Ορθόδοξης Χριστιανικής παράδοσης».

Μεταξύ όλων όσων ανέφερε ο Σεβασμιώτατος, με ικανοποίηση τον ακούσαμε να αναφέρεται για το πολύτιμο διδακτικό έργο της Εκκλησίας προς τους νέους. Μας δημιουργεί όμως θλίψη το γεγονός ότι εκφράζει ατομικές και αντισυνταγματικές απόψεις -και μάλιστα σε μαθητές- για τον χαρακτήρα του ΜτΘ.

Εμείς, όμως, παρά το γεγονός ότι τέτοιες απόψεις, και μάλιστα, όταν βγαίνουν από το στόμα ορθόδοξου Ιεράρχη, είναι δυνατόν να επιδρούν αρνητικά στις ψυχές του μαθητικού πληθυσμού και να δυσκολεύουν το έργο μας, τηρούμε το Σύνταγμα και τις αποφάσεις του ΣτΕ και διαλεγόμαστε με τους νέους μας για τον Χριστό και την Εκκλησία και αγωνιζόμαστε και θα αγωνιζόμαστε, με τη βοήθεια του Τριαδικού Θεού, προκειμένου να προσφέρουμε, σε περισσότερους από 500.000 ορθόδοξους μαθητές των Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας μας, με επιστημονικό, θεολογικό και παιδαγωγικό τρόπο, τη διδασκαλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας, σύμφωνα με το Σύνταγμα και τους ισχύοντες Νόμους.

Τον πληροφορούμε, μάλιστα, ότι, τόσο από τη δική μας εμπειρική έρευνα στις τάξεις όσο και μέσα από επιστημονικές και πανεπιστημιακού επιπέδου έρευνες και ερωτηματολόγια, που έχουν διεξαχθεί, τον τελευταίο καιρό, με «υποκείμενα έρευνας» γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς, έχουμε διαπιστώσει ότι η πλειοψηφία των μαθητών/τριών του ελληνικού σχολείου, των γονέων και των εκπαιδευτικών Θεολόγων και Δασκάλων, επιθυμούν ως Θρησκευτικά, τη διδασκαλία της ορθόδοξης χριστιανικής πίστεως, που εκφράζει την αυθεντική και μοναδική διδασκαλία Του Σωτήρα Χριστού.

Συνδέουν, μάλιστα, τη χριστιανική διδασκαλία, αφενός, με την κάλυψη των κενών που χαρακτηρίζουν την εποχή μας, ως προς την πίστη και τη σχέση των ανθρώπων προς τον Θεό και, αφετέρου, με τη διατήρηση και καλλιέργεια των παραδοσιακών χριστιανικών ηθικοπνευματικών και κοινωνικών προτύπων και αρετών στις σχέσεις του ανθρώπου με τον συνάνθρωπο.

Σχετικά με την κατήχηση, που ανέφερε ο Σεβασμιώτατος, ελπίζουμε να μην αγνοεί ο Σεβασμιώτατος ότι οι πλείστοι εκ των μαθητών/τριών, για διάφορους λόγους, δεν φοιτούν στα κατηχητικά σχολεία της Εκκλησίας μας και, συνεπώς, αν ακολουθηθούν οι απόψεις του Σεβασμιώτατου για τα Θρησκευτικά, οι μαθητές/τριες που ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία, δεν θα μαθαίνουν για τον Χριστό και την Εκκλησία αλλά «αλλά κυρίως απ’ όλα για τις απαραίτητες στη ζωή μας», κατά τον Σεβασμιώτατο, «θρησκείες».

Αυτό σημαίνει, όμως, ότι, όπως λεπτομερώς έχει διασαφηνιστεί από τις ως άνω αναφερθείσες αποφάσεις του ΣτΕ, αν οι μαθητές/τριες δεν αναπτύξουν στο σχολείο τη γονεϊκή χριστιανική εκκλησιαστική τους συνείδηση, τότε δημιουργείται στην ελληνική παιδεία μια τεράστιας σημασίας συνταγματική εκτροπή, που, εκτός των άλλων, προσβάλλει και ακυρώνει τα κατοχυρωμένα δικαιώματα του ανθρώπου, για τα οποία έχει δεσμευτεί να μη παραβιάζει η πατρίδα μας, μέσω αποφάσεων διεθνών οργανισμών που έχει υπογράψει.

Ως εκ τούτου, θεωρούμε ότι τέτοιου είδους θέσεις βρίσκονται εκτός τόπου και χρόνου καθώς σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς, που ο πνευματικός αποπροσανατολισμός βρίσκεται στις δόξες του είναι παράδοξο για έναν Ιεράρχη να αρνείται στους ορθόδοξους Θεολόγους να διδάσκουν για τον Χριστό και την Εκκλησία, να μεταφέρουν, δηλαδή στους μαθητές/τριες, αυτά που διδάχτηκαν στις Ορθόδοξες Θεολογικές τους Σχολές, εκπληρώνοντας το σκοπό της παρουσίας τους, στα σχολεία, ως καθηγητών της Θεολογίας, σύμφωνα με το Σύνταγμα και τους Νόμους.

Με λύπη μας, τέλος, δηλώνουμε, ως μέλη της ΠΕΘ, ότι δεν αναμέναμε να ακούσομε από ορθόδοξο Ιεράρχη της Εκκλησίας μας να εκφράζεται με τέτοια περιφρόνηση για το θεολογικό έργο και την εν Χριστώ σχολική διδασκαλία, που μέσα από δυσμενείς συνθήκες προσφέρουμε στα σχολεία μας.

Έτσι, με πόνο ψυχής, βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση να ερχόμαστε σε αντίθεση με έναν Μητροπολίτη, τον οποίον μάλιστα είχαμε επισκεφθεί και είχαμε συζητήσει, γόνιμα, το θέμα αυτό. Είναι άγνωστος, επομένως, ο λόγος, που άλλαξε θέσεις, ως προς το συγκεκριμένο θέμα.

Ομολογουμένως μας προκαλεί απογοήτευση το γεγονός ότι, όπως προκύπτει από τα λεγόμενά του, φαίνεται ότι, γι’ αυτόν, στόχος του ΜτΘ στα σχολεία δεν είναι η σπορά και η βίωση των σωτήριων και φιλάνθρωπων αληθειών του Χριστού στις ψυχές των μαθητών και, μέσω αυτών, η βελτίωση των όρων συνύπαρξης και συμβίωσης των ανθρώπων και των λαών, αλλά η σπορά του λόγου των Θρησκειών, τις οποίες θεωρεί, όπως ο ίδιος λέει και εννοεί, κυρίως απ΄όλα απαραίτητες στη ζωή μας και στη δόμηση του τρόπου συνυπάρξεώς μας.





Το ΔΣ της ΠΕΘ