Post Top Ad
Τετάρτη, Μαΐου 17, 2023
Ο καιρός την Τετάρτη 17 Μαΐου στα Τρίκαλα
Το 5 ο Γυμνάσιο Τρικάλων στο Μαθητικό φεστιβάλ
Το «κι αν ήσουν εσύ;» είναι ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, και τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος. Στο φετινό Φεστιβάλ μαθητές και μαθήτριες των Τρικάλων είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν, να συζητήσουν, παίξουν όλοι μαζί, να ανταλλάξουν απόψεις και να παρουσιάσουν καλλιτεχνικές δραστηριότητες που υλοποίησαν στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας, τηρώντας την παράδοση ετών συμμετείχαν και φέτος σ’ αυτό το Φεστιβάλ. Οι μαθητές/τριες του 5ου Γυμνασίου Τρικάλων παρουσίασαν ένα τραγούδι που έγραψαν οι ίδιοι. Η μουσική δημιουργία ήταν αποτέλεσμα αγαστής συνεργασίας και εποικοδομητικού διαλόγου των τμημάτων της Β’ τάξης και είχε σα θέμα την ειρηνική συμβίωση και την ειρηνική επίλυση διαφορών. Το τραγούδι είχε τον τίτλο «Μαζί θα φτιάξουμε τον κόσμο απ’ την αρχή». Την συνολική επιμέλεια της δημιουργίας, την καθοδήγηση των μαθητών/τριών και την οργάνωση της δράσης είχε η εκπαιδευτικός του 5ου Γυμνασίου κ. Καραγκούνη Ευγενία ενώ η κ. Άρτεμις Ψύρρα και ο κ. Νικόλαος Παπαγιαννούλης συνέβαλαν στην επιτυχημένη υλοποίηση της δράσης. Συγχαίρουμε τα παιδιά μας και τους εκπαιδευτικούς τους για τα εμπνευσμένα έργα τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι η δημιουργία του 5ου Γυμνασίου Τρικάλων θα ντύσει μουσικά και βίντεο που θα παραχθεί από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ.
Το Φεστιβάλ οργανώθηκε από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες ενώ συνεργάστηκαν ο Δήμος Τρικκαίων και Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων.
Το 5ο Γυμνάσιο ευχαριστεί τις καλλιτέχνιδες- εμψυχώτριες κ. Σόνια Ντόβα, κ. Ειρήνη Γκότση και κ. Αντονέλλα Χήρα για τον άψογο συντονισμό και οργάνωση των δράσεων, ασκήσεων και παιχνιδιών. Οι μαθητές/τριες μας με τη βοήθειά τους και μέσα από το παιχνίδι και τον αυτοσχεδιασμό κατάφεραν να διαδράσουν μεταξύ τους, να επικοινωνήσουν, να αλληλεπιδράσουν, να συνδημιουργήσουν και να συνυπάρξουν όλοι ΜΑΖΙ.
“Orienteering: Μια ευκαιρία ανάπτυξης περιβαλλοντικής συνείδησης των εφήβων”.
Το ΓΕΛ Βελεστίνου επισκέφθηκε την πόλη των Τρικάλων και την Τρίτη 9-5-23 στο πάρκο του Αη Γιώργη όπου διοργανώθηκε αγώνας Αγωνιστικού Προσανατολισμού (Orienteering) από το 4ο Πειραματικό ΓΕΛ Τρικάλων “Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης”. Αγωνίστηκαν 9 ομάδες των 2 ατόμων - μαθητές του ΓΕΛ Βελεστίνου.
Το Orienteering είναι ένα άθλημα προσανατολισμού που χρησιμοποιεί ειδικά σχεδιασμένους χάρτες πάνω στους οποίους υπάρχουν σημειωμένα κάποια σημεία ελέγχου. Όποιος συμμετέχει υποχρεούται να επισκεφθεί όλα τα σημεία ελέγχου στη σωστή σειρά. Τα σημεία ελέγχου στο δικό μας αγώνα ήτανε “κάρτες” που πάνω τους αναγράφονταν σημαντικά μέρη των Τρικάλων ώστε να γνωρίσουν οι επισκέπτες μαθητές λίγο καλύτερα τον τόπο μας. Πάνω στο χάρτη σημείωναν οι αγωνιζόμενοι το μέρος που αναγράφονταν στο σημείο ελέγχου για να αποδείξουν ότι έχουν επισκεφθεί το σωστό σημείο ελέγχου. Στο τέλος η πιο γρήγορη ομάδα που ολοκλήρωσε τον αγώνα σημειώνοντας τα σωστά σημεία ελέγχου κέρδισε και ένα μικρό αναμνηστικό δωράκι.
Οι μαθητές/τριες που συμμετέχουν σε παρόμοιους αγώνες βγαίνουν κερδισμένοι/ες καθώς ικανοποιείται η ανάγκη τους για κίνηση, αναπτύσσουν τις διανοητικές τους ικανότητες και τις επιδεξιότητες λήψης αποφάσεων. Γίνονται αποφασιστικοί/ές και προσανατολισμένοι/ες στον στόχο, αναπτύσσουν δεξιότητες δημιουργικότητας και την φυσική τους κατάσταση. Ακόμη απαιτείται εντιμότητα και κοινωνική κατανόηση και ενισχύουν την γνώση για τη γεωγραφία της Πατρίδας μας.
Στο ΓΕΛ Βελεστίνου δόθηκε ως αναμνηστικό δώρο σύντομος τουριστικός οδηγός των Τρικάλων, που δημιουργήθηκε από το 4ο Πειραματικό ΓΕΛ Τρικάλων “Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης”, με πληροφορίες για τα μέρη που περιλαμβάνονταν στα σημεία ελέγχου του χάρτη του αγώνα. Η δράση οργανώθηκε από τις υπεύθυνες εκπαιδευτικούς του προγράμματος την Ελένη Μπασμπανέλου, ΠΕ85, και την Αναστασία Βαϊνά, ΠΕ04.04, όλοι πέρασαν όμορφα δημιουργήθηκαν καινούργιες φιλίες, δροσίστηκαν με χυμούς Κλιάφα - ευγενική προσφορά της εταιρείας ΚΛΙΑΦΑ την οποία ευχαριστούμε ιδιαίτερα και αναμένουμε τις επόμενες κοινές εκπαιδευτικές δράσεις.
Η διευθύντρια του 4ου Πειραματικού ΓΕΛ Τρικάλων
“Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης”
Μαριάννα Αποστόλου, ΠΕ05, Πολιτισμολόγος
Καπουτζίδης : «Είμαι μόνος μου, αλλά θα παντρευτώ και θα κάνω παιδί»
Σε ερώτηση αν σκέφτεται να παντρευτεί ή να κάνει ένα παιδί απάντησε ο ηθοποιός Γιώργος Καπουτζίδης:
«Αν βρω τον σωστό άνθρωπο, θα το κάνω. Ένας ακόμα λόγος που μιλώ ανοιχτά για το δικαίωμα του γάμου και της τεκνοθεσίας είναι γιατί εγώ αυτά τα δικαιώματα δεν τα είχα. Δεν μου είπε κανείς ότι έχω αυτή την προοπτική. Όταν κατάλαβα ότι είμαι gay, συνειδητοποίησα ότι θα πρέπει να ζήσω μια ζωή μόνος και κρυμμένος. Θέλω λοιπόν οι νέοι να έχουν αυτή την προοπτική, να ξέρουν ότι αν θέλουν να έχουν στο πλευρό τους έναν άνθρωπο, μπορούν να το κάνουν. Κι αν θέλουν να παντρευτούν με τον σύντροφο τους και να κάνουν οικογένεια, να μπορούν επίσης να το κάνουν. Αυτά που εγώ δεν είχα – και μπορεί πλέον το τρένο να έχει φύγει για μένα, δεν το γνωρίζω – δεν θέλω να τα στερηθούν οι νέοι άνθρωποι».
Το «φάουλ» της Le Monde με τον χάρτη των τουρκικών εκλογών.
Τρίτη, Μαΐου 16, 2023
Ο καιρός την Τρίτη 16 Μαΐου στα Τρίκαλα.
Το 7ο Πειραματικό Γυμνάσιο στη Λιθουανία ERASMUS+ KA122 «Οδεύοντας προς ένα πράσινο ψηφιακό μέλλον”
Καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, οι μαθητές/τριες και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να πάρουν μέρος σε δραστηριότητες τόσο στο χώρο του σχολείου όσο και εκτός. Ο βασικός στόχος, ο οποίος ήταν απόλυτα εναρμονισμένος με τους βασικούς σκοπούς του προγράμματος, ήταν η ευαισθητοποίηση και η εκπαίδευση σχετικά με τη σημασία της βιωσιμότητας, της αειφορίας και της προστασίας του περιβάλλοντος. Τα μέλη των παιδαγωγικών ομάδων συμμετείχαν σε διαδραστικές δραστηριότητες μέσα από τις οποίες απόκτησαν γνώσεις και ανέπτυξαν δεξιότητες που αφορούν στην ιστορία της περιοχής αλλά και την οικονομική και κοινωνική δραστηριότητα. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις διαδικασίες που εφαρμόζονται στην περιοχή και αποσκοπούν στην διατήρηση και αειφορία των παραγωγικών πόρων. Μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί, αξιοποιώντας τόσο τις εγκαταστάσεις του συγκεκριμένου σχολείου όσο και τους φιλόξενους χώρους μουσείων και παραγωγικών μονάδων, επικοινώνησαν και συνεργάστηκαν στενά για τις ανάγκες των βιωματικών εργαστηρίων, γεγονός που οδήγησε στην έντονη αλληλεπίδραση και ουσιαστική γνωριμία.
Το πρόγραμμα εργασίας και δραστηριοτήτων περιλάμβανε:
Επίσκεψη και ξενάγηση το σχολείο Martyno Jankaus pagrindinė mokykla, όπου πραγματοποιήθηκαν μια σειρά από βιωματικά εργαστήρια σχετικά με την ανακύκλωση και την προστασία του περιβάλλοντος
Επίσκεψη στο δημαρχείο της πόλης Silute, όπου πραγματοποιήθηκε παρουσίαση των προτεραιοτήτων του δήμου σχετικά με την αειφορία και τη βιώσιμη ανάπτυξη καθώς και της στρατηγικής που ακολουθείται για την επίτευξη των στόχων.
Επίσκεψη στο Κέντρο Πρακτικής Αλιείας, όπου ενημερώθηκαν σχετικά με τους τρόπους εκτροφής των ψαριών της περιοχής και ξεναγηθήκαν στις εγκαταστάσεις του.
Περιήγηση και γνωριμία με την πόλη Silute, όπου, μεταξύ άλλων, πληροφορήθηκαν με βιωματικό τρόπο για την ιστορία της περιοχής.
Επίσκεψη στον Ορνιθολογικό Σταθμό «Το κέρατο του Vente», όπου έγινε παρουσίαση των δραστηριοτήτων του Κέντρου και, συγκεκριμένα, της διαδικασίας με την οποία διαχειρίζονται τις μετακινήσεις των αποδημητικών πουλιών. Επίσης, περπάτησαν το φυσικό περιπατητικό μονοπάτι Aukštumala, το οποίο διασχίζει τον βάλτο στο χωριό Ruguliai, μεταξύ Silute και Povilai.
Επίσκεψη στο Μουσείο κεχριμπαριού, όπου γνώρισαν και θαύμασαν πολύτιμα αντικείμενα κατασκευασμένα από κεχριμπάρι σ’ ένα υπέροχο κτίριο στην Palagna.
Επίσκεψη στην Klaipeda στο Μουσείο Ιστορίας της Μικρής Λιθουανίας και στο Μουσείο Σιδηρουργίας, όπου οι μαθητές/τριες έμαθαν βιωματικά τη διαδικασία εκτύπωσης σε ύφασμα και την επεξεργασία των μετάλλων.
Επίσκεψη στο Ναυτικό Μουσείο, όπου περιηγήθηκαν σ’ ένα υπέροχο ενυδρείο με μια μεγάλη ποικιλία ψαριών και απόλαυσαν ένα υπέροχο θέαμα με δελφίνια στο δελφινάριο.
Η ελληνική ομάδα απαρτίζονταν από τους/τις μαθητές/τριες Χριστίνα Αλεξίου, Δημοσθένη Αλεξόπουλο, Αχιλλεία Βήτα, Ελευθέριο Βούκια, Κωνσταντίνο Γούσιο, Ευαγγελία Ζαούτσου, Ευδοκία Κατσανού, Γερασιμία-Λυδία Μπρούσκου, Ρένο Ροδόπουλο και Μαρία Σπύρου, και τους εκπαιδευτικούς Γεωργία Κουράκου και Δέσποινα Καραμπατζάκη.
Θλίψη στα στα Σφακιά - «Έφυγε» από τη ζωή ο 25χρονος Νίκος Καγιαδάκης
Σε ανακοίνωση αναφέρει:
«Μαύρο πέπλο σκεπάζει τα Σφακιά τη σημερινή ημέρα.
Για τον τραγικό και αδόκητο θάνατο του συνεπαρχιώτη μας Νίκου Καγιαδάκη, του Παναγιώτη και της Άννας, νέου που κοσμούσε τον τόπο καταγωγής του, εκφράζουμε τα θερμότατα συλλυπητήρια μας στους οικείους του και νάχει καλοστρατιά στη γειτονιά των αγγέλων. Ας είναι ελαφρύ το Σφακιανό χώμα που θα σε δεχτεί στην αγκαλιά του..