άρθρα-απόψεις
Νοεμβρίου 25, 2019
Post Top Ad
Δευτέρα, Νοεμβρίου 25, 2019
Τρίκαλα
Νοεμβρίου 25, 2019
Τρίκαλα: Θα «βουλιάξει» με κόσμο η πόλη Χριστουγέννων
Τρίκαλα
Νοεμβρίου 25, 2019
Όταν η Αριάδνη και ο Βίκτωρ σκέπασαν με χιόνι τα Τρίκαλα
Κοινωνικά
Νοεμβρίου 25, 2019
Πού θα γίνουν τα νέα ελεγχόμενα κέντρα στην ενδοχώρα
Σταθερή στην απόφασή της για αναλογικό και κατά συνέπεια δίκαιο διαμοιρασμό των βαρών του προσφυγικού-μεταναστευτικού σε όλες τις περιφέρειες της χώρας παραμένει η κυβέρνηση, παρά τις αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Στο επόμενο χρονικό διάστημα θα ξεκινήσει η κατασκευή των πέντε ελεγχόμενων κέντρων στην ενδοχώρα, συνολικής χωρητικότητας 8.000 θέσεων, σε
Δυτική Κρήτη,
Αγρίνιο,
Λιβαδειά,
Λαμία
και Ριτσώνα.
Χώροι για τη δημιουργία νέων καταυλισμών αναζητούνται επίσης
σε Αρτα
και Φωκίδα.
Οσον αφορά το σχέδιο αποσυμφόρησης των νησιών, ο κυβερνητικός σχεδιασμός αντιμετωπίζει δυσκολίες, δεδομένου ότι καθημερινά φθάνουν στα νησιά εκατοντάδες άνθρωποι από την Τουρκία. Τις τελευταίες έξι εβδομάδες έχουν συνολικά μεταφερθεί στην ενδοχώρα 9.000 αιτούντες άσυλο, οπότε από τις 20.000 θέσεις που είχαν εξευρεθεί, απομένουν 11.000, όπως αναφέρουν κυβερνητικές πηγές. Στο ίδιο χρονικό διάστημα 9.747 πρόσφυγες και μετανάστες πέρασαν από την Τουρκία στα νησιά.
Η μεταφορά των αιτούντων άσυλο στην ενδοχώρα δεν πρόκειται να σταματήσει και μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας αποσυμφόρησης, τη μεταφορά δηλαδή ακόμα περίπου 10.000 ατόμων σε δομές στην ηπειρωτική Ελλάδα. Ωστόσο δεν θα έχει τα ίδια χαρακτηριστικά όπως τώρα, με την έννοια ότι δεν σχεδιάζεται να συνεχίσουν να μεταφέρονται άνθρωποι τόσο μαζικά. Με αυτούς τους ρυθμούς χρειάζεται να «βρίσκουμε» 10.000 νέες θέσεις κάθε μήνα, τονίζουν στελέχη της υπηρεσίας πρώτης υποδοχής.
Πώς όμως θα περιοριστεί ο αριθμός όσων διαμένουν στα κέντρα υποδοχής των νησιών έτσι ώστε να μην ξεπερνούν τους αριθμούς που έχουν ανακοινωθεί αναφορικά με τη χωρητικότητα των κλειστών κέντρων; Η κυβέρνηση έχει επενδύσει πολλά στο αποτρεπτικό μήνυμα του συνόλου των νέων μέτρων που έχουν εξαγγελθεί: κλειστά κέντρα, αυστηροποίηση του συστήματος ασύλου, γρήγορες διαδικασίες, φύλαξη των συνόρων. Ο στόχος είναι, σε συνδυασμό με τις κινήσεις που πραγματοποιούνται σε διπλωματικό επίπεδο, να μειωθούν δραστικά οι ροές από την Τουρκία τουλάχιστον στο περυσινό επίπεδο. Κύριο εργαλείο είναι η εφαρμογή του νέου νόμου για το άσυλο από τις αρχές του 2020 σε συνδυασμό με την αύξηση του προσωπικού που έχει προβλεφθεί. Δεδομένου ότι το 99% όσων φθάνουν υποβάλλει αίτημα ασύλου, η πιθανότητα το αίτημα αυτό να γίνει δεκτό θα κρίνεται σε σύντομο χρονικό διάστημα (μέχρι 25 ημέρες). «Αρχικά λοιπόν θα κρίνεται αν το αίτημα ασύλου που υποβάλλεται είναι παραδεκτό ή μη παραδεκτό. Γι’ αυτό τον λόγο στον νέο νόμο προβλέπεται η λίστα ασφαλών χωρών προέλευσης. Τα άτομα που προέρχονται από αυτές τις χώρες είναι φανερό ότι δεν χρήζουν διεθνούς προστασίας και άρα μπορούν να επιστρέφονται στις χώρες τους», εξηγούν πηγές του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.
Οσον αφορά την πιθανότητα ένας αιτούμενος άσυλο να κινδυνεύει συγκεκριμένα, λόγω των σεξουαλικών του προτιμήσεων για παράδειγμα, οι ίδιες πηγές διευκρινίζουν ότι η λίστα ασφαλών χωρών προέλευσης καταρτίζεται με βάση το αν υπάρχει επαρκές σύστημα δικαίου στη χώρα, στο οποίο να μπορεί να αναζητήσει προστασία ο πολίτης, και όχι η πιθανή δράση ακραίων ομάδων.
Οσων το αίτημα ασύλου κριθεί παραδεκτό, στη συνέχεια θα μετακινούνται σε ελεγχόμενο κέντρο διαμονής στην ενδοχώρα. «Ολα τα κέντρα φιλοξενίας θα γίνουν ελεγχόμενα», με την έννοια ότι θα επιβάλλονται αυστηροί κανόνες διαμονής και εισόδου και εξόδου με συγκεκριμένες ποινές για τη μη τήρησή τους. Δεν είναι δυνατόν να μπορεί ο καθένας να πηγαίνει όπου θέλει, να κάνει ό,τι θέλει και ταυτόχρονα να επωφελείται από τις υπηρεσίες που παρέχονται δωρεάν. Υπάρχουν δικαιώματα αλλά υπάρχουν και υποχρεώσεις», τονίζουν οι ίδιες πηγές.
Η παραμονή σε κλειστά κέντρα για όσους το αίτημά τους κρίνεται μη παραδεκτό, και εφόσον επιθυμούν να συνεχίσουν τη διαδικασία μέσω του συστήματος εξέτασης των αιτημάτων ασύλου, σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία μπορεί να φτάσει τους 16 μήνες, ενώ εφόσον υπάρξει παραβατική ενέργεια μπορεί να παραταθεί για ακόμα 16 μήνες. Οσον αφορά τις επιστροφές στην Τουρκία, τα κλειστά κέντρα θα δώσουν τη δυνατότητα να οργανώνονται άμεσα, εφόσον όσων το αίτημα ασύλου απορρίπτεται δεν υπάρχει πιθανότητα να εξαφανίζονται όπως συμβαίνει έως τώρα. Προκειμένου να εξομαλυνθούν οι σχέσεις με τους δημάρχους των πέντε νησιών –Λέσβου, Σάμου, Χίου, Κω και Λέρου– όπου σχεδιάζεται η λειτουργία των κλειστών κέντρων και να αποκατασταθεί η συνεργασία σε βάση συνυπευθυνότητας, εξετάζεται η πιθανότητα να δοθούν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση περισσότερες αρμοδιότητες όσον αφορά τη διαχείριση τόσο του φαινομένου όσο και των ίδιων των δομών υποδοχής και φιλοξενίας./
πηγή Καθημερινή
greece-salonikia
http://www.newsnowgr.com/
Στο επόμενο χρονικό διάστημα θα ξεκινήσει η κατασκευή των πέντε ελεγχόμενων κέντρων στην ενδοχώρα, συνολικής χωρητικότητας 8.000 θέσεων, σε
Δυτική Κρήτη,
Αγρίνιο,
Λιβαδειά,
Λαμία
και Ριτσώνα.
Χώροι για τη δημιουργία νέων καταυλισμών αναζητούνται επίσης
σε Αρτα
και Φωκίδα.
Οσον αφορά το σχέδιο αποσυμφόρησης των νησιών, ο κυβερνητικός σχεδιασμός αντιμετωπίζει δυσκολίες, δεδομένου ότι καθημερινά φθάνουν στα νησιά εκατοντάδες άνθρωποι από την Τουρκία. Τις τελευταίες έξι εβδομάδες έχουν συνολικά μεταφερθεί στην ενδοχώρα 9.000 αιτούντες άσυλο, οπότε από τις 20.000 θέσεις που είχαν εξευρεθεί, απομένουν 11.000, όπως αναφέρουν κυβερνητικές πηγές. Στο ίδιο χρονικό διάστημα 9.747 πρόσφυγες και μετανάστες πέρασαν από την Τουρκία στα νησιά.
Η μεταφορά των αιτούντων άσυλο στην ενδοχώρα δεν πρόκειται να σταματήσει και μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας αποσυμφόρησης, τη μεταφορά δηλαδή ακόμα περίπου 10.000 ατόμων σε δομές στην ηπειρωτική Ελλάδα. Ωστόσο δεν θα έχει τα ίδια χαρακτηριστικά όπως τώρα, με την έννοια ότι δεν σχεδιάζεται να συνεχίσουν να μεταφέρονται άνθρωποι τόσο μαζικά. Με αυτούς τους ρυθμούς χρειάζεται να «βρίσκουμε» 10.000 νέες θέσεις κάθε μήνα, τονίζουν στελέχη της υπηρεσίας πρώτης υποδοχής.
Πώς όμως θα περιοριστεί ο αριθμός όσων διαμένουν στα κέντρα υποδοχής των νησιών έτσι ώστε να μην ξεπερνούν τους αριθμούς που έχουν ανακοινωθεί αναφορικά με τη χωρητικότητα των κλειστών κέντρων; Η κυβέρνηση έχει επενδύσει πολλά στο αποτρεπτικό μήνυμα του συνόλου των νέων μέτρων που έχουν εξαγγελθεί: κλειστά κέντρα, αυστηροποίηση του συστήματος ασύλου, γρήγορες διαδικασίες, φύλαξη των συνόρων. Ο στόχος είναι, σε συνδυασμό με τις κινήσεις που πραγματοποιούνται σε διπλωματικό επίπεδο, να μειωθούν δραστικά οι ροές από την Τουρκία τουλάχιστον στο περυσινό επίπεδο. Κύριο εργαλείο είναι η εφαρμογή του νέου νόμου για το άσυλο από τις αρχές του 2020 σε συνδυασμό με την αύξηση του προσωπικού που έχει προβλεφθεί. Δεδομένου ότι το 99% όσων φθάνουν υποβάλλει αίτημα ασύλου, η πιθανότητα το αίτημα αυτό να γίνει δεκτό θα κρίνεται σε σύντομο χρονικό διάστημα (μέχρι 25 ημέρες). «Αρχικά λοιπόν θα κρίνεται αν το αίτημα ασύλου που υποβάλλεται είναι παραδεκτό ή μη παραδεκτό. Γι’ αυτό τον λόγο στον νέο νόμο προβλέπεται η λίστα ασφαλών χωρών προέλευσης. Τα άτομα που προέρχονται από αυτές τις χώρες είναι φανερό ότι δεν χρήζουν διεθνούς προστασίας και άρα μπορούν να επιστρέφονται στις χώρες τους», εξηγούν πηγές του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.
Οσον αφορά την πιθανότητα ένας αιτούμενος άσυλο να κινδυνεύει συγκεκριμένα, λόγω των σεξουαλικών του προτιμήσεων για παράδειγμα, οι ίδιες πηγές διευκρινίζουν ότι η λίστα ασφαλών χωρών προέλευσης καταρτίζεται με βάση το αν υπάρχει επαρκές σύστημα δικαίου στη χώρα, στο οποίο να μπορεί να αναζητήσει προστασία ο πολίτης, και όχι η πιθανή δράση ακραίων ομάδων.
Οσων το αίτημα ασύλου κριθεί παραδεκτό, στη συνέχεια θα μετακινούνται σε ελεγχόμενο κέντρο διαμονής στην ενδοχώρα. «Ολα τα κέντρα φιλοξενίας θα γίνουν ελεγχόμενα», με την έννοια ότι θα επιβάλλονται αυστηροί κανόνες διαμονής και εισόδου και εξόδου με συγκεκριμένες ποινές για τη μη τήρησή τους. Δεν είναι δυνατόν να μπορεί ο καθένας να πηγαίνει όπου θέλει, να κάνει ό,τι θέλει και ταυτόχρονα να επωφελείται από τις υπηρεσίες που παρέχονται δωρεάν. Υπάρχουν δικαιώματα αλλά υπάρχουν και υποχρεώσεις», τονίζουν οι ίδιες πηγές.
Η παραμονή σε κλειστά κέντρα για όσους το αίτημά τους κρίνεται μη παραδεκτό, και εφόσον επιθυμούν να συνεχίσουν τη διαδικασία μέσω του συστήματος εξέτασης των αιτημάτων ασύλου, σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία μπορεί να φτάσει τους 16 μήνες, ενώ εφόσον υπάρξει παραβατική ενέργεια μπορεί να παραταθεί για ακόμα 16 μήνες. Οσον αφορά τις επιστροφές στην Τουρκία, τα κλειστά κέντρα θα δώσουν τη δυνατότητα να οργανώνονται άμεσα, εφόσον όσων το αίτημα ασύλου απορρίπτεται δεν υπάρχει πιθανότητα να εξαφανίζονται όπως συμβαίνει έως τώρα. Προκειμένου να εξομαλυνθούν οι σχέσεις με τους δημάρχους των πέντε νησιών –Λέσβου, Σάμου, Χίου, Κω και Λέρου– όπου σχεδιάζεται η λειτουργία των κλειστών κέντρων και να αποκατασταθεί η συνεργασία σε βάση συνυπευθυνότητας, εξετάζεται η πιθανότητα να δοθούν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση περισσότερες αρμοδιότητες όσον αφορά τη διαχείριση τόσο του φαινομένου όσο και των ίδιων των δομών υποδοχής και φιλοξενίας./
πηγή Καθημερινή
greece-salonikia
http://www.newsnowgr.com/
Κοινωνικά
Νοεμβρίου 25, 2019
Προσλήψεις εκτός ΑΣΕΠ: Δείτε σε ποιες υπηρεσίες του δημοσίου
Τη δυνατότητα προσλήψεων συμβασιούχων εκτός ΑΣΕΠ και μόνο με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου τους, δίνει στις Αναπτυξιακές Εταιρείες των ΟΤΑ, νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών
Συγκεκριμένα, όπως προβλέπει το άρθρο 20 του νομοσχεδίου: «Το έκτακτο προσωπικό που απαιτείται κάθε φορά για την εκτέλεση αναπτυξιακών προγραμμάτων ή για την εκτέλεση συμβάσεων τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης προσλαμβάνεται με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας για όσο χρόνο διαρκεί το εκτελούμενο πρόγραμμα ή η σύμβαση. Για την έκδοση της απόφασης απαιτείται μόνον η απόφαση ένταξης από την αρμόδια αρχή ή η σύμβαση. Οι αμοιβές και τα προσόντα του έκτακτου προσωπικού καθορίζονται από τις ειδικότερες προβλέψεις του κάθε φορά εκτελούμενου προγράμματος ή σύμβασης. Οι προσλαμβανόμενοι κατά τα προηγούμενα εδάφια με συμβάσεις ορισμένου χρόνου θεωρείται ότι καλύπτουν έκτακτες ανάγκες, αποκλειόμενης σε κάθε περίπτωση της μετατροπής των συμβάσεων αυτών σε συμβάσεις αορίστου χρόνου. Με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου είναι δυνατή η σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου, εφόσον οι δαπάνες που προκύπτουν θεωρούνται ως επιλέξιμες δαπάνες του εκτελούμενου προγράμματος. Για την έκδοση της απόφασης απαιτείται μόνον η απόφαση ένταξης στο πρόγραμμα από την αρμόδια αρχή, από την οποία τεκμαίρεται ότι δεν υποκρύπτεται σχέση εξαρτημένης εργασίας».
Αναλυτικά:
Άρθρο 20 – Αναπτυξιακές Ανώνυμες Εταιρείες ΟΤΑ
Οι Αναπτυξιακές Ανώνυμες Εταιρείες ΟΤΑ (ΑΑΕ ΟΤΑ) είναι ανώνυμες εταιρείες ειδικού σκοπού, οι οποίες λειτουργούν υπέρ του δημοσίου συμφέροντος, συμπράττουν από κοινού με τους ΟΤΑ στην υλοποίηση της αναπτυξιακής πολιτικής εντός των περιοχών ευθύνης τους και έχουν ως ειδικότερο αντικείμενο την επιστημονική και τεχνική υποστήριξη των ΟΤΑ και των ενώσεών τους, την προώθηση της επιχειρηματικής, οικονομικής και γενικότερα βιώσιμης ανάπτυξης των δήμων και των περιφερειών, μέσω της αξιοποίησης αναπτυξιακών και επενδυτικών εργαλείων, την εφαρμογή πολιτικών προστασίας του περιβάλλοντος, καθώς και την εφαρμογή πολιτικών της αυτοδιοίκησης σε δημοτικό, διαδημοτικό ή σε ευρύτερο γεωγραφικό χώρο ανάλογα με τις καταστατικές τους προβλέψεις.
Στο εταιρικό κεφάλαιο των ΑΑΕ ΟΤΑ μετέχουν αποκλειστικά οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης ή και οι φορείς τους. Κατ’ εξαίρεση, είναι δυνατή η συμμετοχή στο εταιρικό κεφάλαιο αναπτυξιακών φορέων του δημόσιου τομέα, επιστημονικών φορέων ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και επιμελητηρίων, υπό την προϋπόθεση ότι οι ΟΤΑ και οι λοιποί φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης κατέχουν την πλειοψηφία του εταιρικού κεφαλαίου, αποκλειόμενης σε κάθε περίπτωση της συμμετοχής ιδιωτών ή ιδιωτικών ενώσεων ή άλλων φορέων.
Το προσωπικό των ΑΑΕ ΟΤΑ διακρίνεται σε τακτικό και έκτακτο. Το τακτικό προσωπικό προσλαμβάνεται για την κάλυψη θέσεων βάσει κανονισμού εσωτερικής υπηρεσίας (ΚΕΥ), που εγκρίνεται από τη γενική συνέλευση των μετόχων, και με τον οποίο καθορίζονται η εσωτερική διάρθρωση των υπηρεσιών σε Διευθύνσεις, Τμήματα, Αυτοτελή Τμήματα και Αυτοτελή Γραφεία, οι αρμοδιότητες τους και οι θέσεις κατά κατηγορίες και κλάδους προσωπικού. Στον ΚΕΥ προβλέπεται υποχρεωτικά Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών και Διεύθυνση Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών. Η στελέχωση των θέσεων με τακτικό προσωπικό γίνεται κατά τις διατάξεις του άρθρου 14 και επόμενα του ν. 2190/1994 (Α’ 28). Το προσωπικό που προσλαμβάνεται κατά το προηγούμενο εδάφιο υπάγεται στις διατάξεις του άρθρου δεύτερου του ν. 3845/2010 (Α’ 65) και του άρθρου 7 του ν. 4354/2015 (Α’ 176). Το έκτακτο προσωπικό που απαιτείται κάθε φορά για την εκτέλεση αναπτυξιακών προγραμμάτων ή για την εκτέλεση συμβάσεων τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης προσλαμβάνεται με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας για όσο χρόνο διαρκεί το εκτελούμενο πρόγραμμα ή η σύμβαση. Για την έκδοση της απόφασης απαιτείται μόνον η απόφαση ένταξης από την αρμόδια αρχή ή η σύμβαση. Οι αμοιβές και τα προσόντα του έκτακτου προσωπικού καθορίζονται από τις ειδικότερες προβλέψεις του κάθε φορά εκτελούμενου προγράμματος ή σύμβασης. Οι προσλαμβανόμενοι κατά τα προηγούμενα εδάφια με συμβάσεις ορισμένου χρόνου θεωρείται ότι καλύπτουν έκτακτες ανάγκες, αποκλειόμενης σε κάθε περίπτωση της μετατροπής των συμβάσεων αυτών σε συμβάσεις αορίστου χρόνου. Με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου είναι δυνατή η σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου, εφόσον οι δαπάνες που προκύπτουν θεωρούνται ως επιλέξιμες δαπάνες του εκτελούμενου προγράμματος. Για την έκδοση της απόφασης απαιτείται μόνον η απόφαση ένταξης στο πρόγραμμα από την αρμόδια αρχή, από την οποία τεκμαίρεται ότι δεν υποκρύπτεται σχέση εξαρτημένης εργασίας. Οι διατάξεις της παραγράφου αυτής δεν καταλαμβάνουν το ήδη απασχολούμενο με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικό των αναπτυξιακών εταιρειών.
Εκτελεστικά μέλη των διοικητικών συμβουλίων, γενικοί διευθυντές, διευθυντές και προϊστάμενοι τμημάτων των ΑΑΕ ΟΤΑ ορίζονται υποχρεωτικά άτομα με αποδεδειγμένη εργασιακή εμπειρία στην εκτέλεση αναπτυξιακών προγραμμάτων και στην επιχειρηματική, οικονομική και γενικότερα βιώσιμη ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών. Κατ’ εξαίρεση της παραγράφου 3, οι γενικοί διευθυντές και οι διευθυντές των αναπτυξιακών εταιρειών ορίζονται με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου για θητεία τριών (3) ετών, η οποία μπορεί να ανανεώνεται. Μη εκτελεστικά μέλη των διοικητικών συμβουλίων ορίζονται αιρετοί προερχόμενοι από τους μετόχους δήμους.
Οι ΑΑΕ ΟΤΑ θεωρούνται αναθέτουσες αρχές κατά την έννοια της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του ν. 4412/2016 (Α’ 147), δύναται να είναι ενδιάμεσοι φορείς διαχείρισης εθνικών ή συγχρηματοδοτούμενων αναπτυξιακών προγραμμάτων, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις της κείμενης νομοθεσίας, και υπάγονται στα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου της παραγράφου 4 του άρθρου 137 του ν. 4635/2019 (Α’ 167). Θεωρείται δε, ότι κατέχουν τεχνική επάρκεια για τις διατάξεις του ν. 4412/2016, εφόσον καλύπτεται το εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) των προβλεπομένων στον ΚΕΥ θέσεων της οικείας Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών, από το προσωπικό που έχει διατεθεί σε αυτήν.
Η λειτουργία των ΑΑΕ ΟΤΑ ρυθμίζεται από τις διατάξεις του ν. 4548/2018 (Α’ 104), εκτός όσων ρυθμίζονται με ειδικότερες διατάξεις. Οι ΑΑΕ ΟΤΑ υπόκεινται σε κρατική εποπτεία συνιστάμενη σε έλεγχο από την Εθνική Αρχή Διαφάνειας κατ’ άρθρο 83 του ν. 4622/2019 (Α’ 133) και σε έλεγχο από το Υπουργείο Οικονομικών σύμφωνα με τα άρθρα 55 έως 57 του π. δ. 142/2017 (Α’ 181).
Έως την 29η.2.2020, οι λειτουργούσες αναπτυξιακές εταιρείες λαμβάνουν μέριμνα για την προσαρμογή τους στις διατάξεις του άρθρου αυτού. Εταιρείες που δεν θα προσαρμοστούν κατά το προηγούμενο εδάφιο, συνεχίζουν να λειτουργούν ως κοινές ανώνυμες εταιρείες των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης.
https://www.tromaktiko.gr/
Συγκεκριμένα, όπως προβλέπει το άρθρο 20 του νομοσχεδίου: «Το έκτακτο προσωπικό που απαιτείται κάθε φορά για την εκτέλεση αναπτυξιακών προγραμμάτων ή για την εκτέλεση συμβάσεων τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης προσλαμβάνεται με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας για όσο χρόνο διαρκεί το εκτελούμενο πρόγραμμα ή η σύμβαση. Για την έκδοση της απόφασης απαιτείται μόνον η απόφαση ένταξης από την αρμόδια αρχή ή η σύμβαση. Οι αμοιβές και τα προσόντα του έκτακτου προσωπικού καθορίζονται από τις ειδικότερες προβλέψεις του κάθε φορά εκτελούμενου προγράμματος ή σύμβασης. Οι προσλαμβανόμενοι κατά τα προηγούμενα εδάφια με συμβάσεις ορισμένου χρόνου θεωρείται ότι καλύπτουν έκτακτες ανάγκες, αποκλειόμενης σε κάθε περίπτωση της μετατροπής των συμβάσεων αυτών σε συμβάσεις αορίστου χρόνου. Με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου είναι δυνατή η σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου, εφόσον οι δαπάνες που προκύπτουν θεωρούνται ως επιλέξιμες δαπάνες του εκτελούμενου προγράμματος. Για την έκδοση της απόφασης απαιτείται μόνον η απόφαση ένταξης στο πρόγραμμα από την αρμόδια αρχή, από την οποία τεκμαίρεται ότι δεν υποκρύπτεται σχέση εξαρτημένης εργασίας».
Αναλυτικά:
Άρθρο 20 – Αναπτυξιακές Ανώνυμες Εταιρείες ΟΤΑ
Οι Αναπτυξιακές Ανώνυμες Εταιρείες ΟΤΑ (ΑΑΕ ΟΤΑ) είναι ανώνυμες εταιρείες ειδικού σκοπού, οι οποίες λειτουργούν υπέρ του δημοσίου συμφέροντος, συμπράττουν από κοινού με τους ΟΤΑ στην υλοποίηση της αναπτυξιακής πολιτικής εντός των περιοχών ευθύνης τους και έχουν ως ειδικότερο αντικείμενο την επιστημονική και τεχνική υποστήριξη των ΟΤΑ και των ενώσεών τους, την προώθηση της επιχειρηματικής, οικονομικής και γενικότερα βιώσιμης ανάπτυξης των δήμων και των περιφερειών, μέσω της αξιοποίησης αναπτυξιακών και επενδυτικών εργαλείων, την εφαρμογή πολιτικών προστασίας του περιβάλλοντος, καθώς και την εφαρμογή πολιτικών της αυτοδιοίκησης σε δημοτικό, διαδημοτικό ή σε ευρύτερο γεωγραφικό χώρο ανάλογα με τις καταστατικές τους προβλέψεις.
Στο εταιρικό κεφάλαιο των ΑΑΕ ΟΤΑ μετέχουν αποκλειστικά οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης ή και οι φορείς τους. Κατ’ εξαίρεση, είναι δυνατή η συμμετοχή στο εταιρικό κεφάλαιο αναπτυξιακών φορέων του δημόσιου τομέα, επιστημονικών φορέων ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και επιμελητηρίων, υπό την προϋπόθεση ότι οι ΟΤΑ και οι λοιποί φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης κατέχουν την πλειοψηφία του εταιρικού κεφαλαίου, αποκλειόμενης σε κάθε περίπτωση της συμμετοχής ιδιωτών ή ιδιωτικών ενώσεων ή άλλων φορέων.
Το προσωπικό των ΑΑΕ ΟΤΑ διακρίνεται σε τακτικό και έκτακτο. Το τακτικό προσωπικό προσλαμβάνεται για την κάλυψη θέσεων βάσει κανονισμού εσωτερικής υπηρεσίας (ΚΕΥ), που εγκρίνεται από τη γενική συνέλευση των μετόχων, και με τον οποίο καθορίζονται η εσωτερική διάρθρωση των υπηρεσιών σε Διευθύνσεις, Τμήματα, Αυτοτελή Τμήματα και Αυτοτελή Γραφεία, οι αρμοδιότητες τους και οι θέσεις κατά κατηγορίες και κλάδους προσωπικού. Στον ΚΕΥ προβλέπεται υποχρεωτικά Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών και Διεύθυνση Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών. Η στελέχωση των θέσεων με τακτικό προσωπικό γίνεται κατά τις διατάξεις του άρθρου 14 και επόμενα του ν. 2190/1994 (Α’ 28). Το προσωπικό που προσλαμβάνεται κατά το προηγούμενο εδάφιο υπάγεται στις διατάξεις του άρθρου δεύτερου του ν. 3845/2010 (Α’ 65) και του άρθρου 7 του ν. 4354/2015 (Α’ 176). Το έκτακτο προσωπικό που απαιτείται κάθε φορά για την εκτέλεση αναπτυξιακών προγραμμάτων ή για την εκτέλεση συμβάσεων τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης προσλαμβάνεται με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας για όσο χρόνο διαρκεί το εκτελούμενο πρόγραμμα ή η σύμβαση. Για την έκδοση της απόφασης απαιτείται μόνον η απόφαση ένταξης από την αρμόδια αρχή ή η σύμβαση. Οι αμοιβές και τα προσόντα του έκτακτου προσωπικού καθορίζονται από τις ειδικότερες προβλέψεις του κάθε φορά εκτελούμενου προγράμματος ή σύμβασης. Οι προσλαμβανόμενοι κατά τα προηγούμενα εδάφια με συμβάσεις ορισμένου χρόνου θεωρείται ότι καλύπτουν έκτακτες ανάγκες, αποκλειόμενης σε κάθε περίπτωση της μετατροπής των συμβάσεων αυτών σε συμβάσεις αορίστου χρόνου. Με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου είναι δυνατή η σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου, εφόσον οι δαπάνες που προκύπτουν θεωρούνται ως επιλέξιμες δαπάνες του εκτελούμενου προγράμματος. Για την έκδοση της απόφασης απαιτείται μόνον η απόφαση ένταξης στο πρόγραμμα από την αρμόδια αρχή, από την οποία τεκμαίρεται ότι δεν υποκρύπτεται σχέση εξαρτημένης εργασίας. Οι διατάξεις της παραγράφου αυτής δεν καταλαμβάνουν το ήδη απασχολούμενο με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικό των αναπτυξιακών εταιρειών.
Εκτελεστικά μέλη των διοικητικών συμβουλίων, γενικοί διευθυντές, διευθυντές και προϊστάμενοι τμημάτων των ΑΑΕ ΟΤΑ ορίζονται υποχρεωτικά άτομα με αποδεδειγμένη εργασιακή εμπειρία στην εκτέλεση αναπτυξιακών προγραμμάτων και στην επιχειρηματική, οικονομική και γενικότερα βιώσιμη ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών. Κατ’ εξαίρεση της παραγράφου 3, οι γενικοί διευθυντές και οι διευθυντές των αναπτυξιακών εταιρειών ορίζονται με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου για θητεία τριών (3) ετών, η οποία μπορεί να ανανεώνεται. Μη εκτελεστικά μέλη των διοικητικών συμβουλίων ορίζονται αιρετοί προερχόμενοι από τους μετόχους δήμους.
Οι ΑΑΕ ΟΤΑ θεωρούνται αναθέτουσες αρχές κατά την έννοια της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του ν. 4412/2016 (Α’ 147), δύναται να είναι ενδιάμεσοι φορείς διαχείρισης εθνικών ή συγχρηματοδοτούμενων αναπτυξιακών προγραμμάτων, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις της κείμενης νομοθεσίας, και υπάγονται στα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου της παραγράφου 4 του άρθρου 137 του ν. 4635/2019 (Α’ 167). Θεωρείται δε, ότι κατέχουν τεχνική επάρκεια για τις διατάξεις του ν. 4412/2016, εφόσον καλύπτεται το εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) των προβλεπομένων στον ΚΕΥ θέσεων της οικείας Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών, από το προσωπικό που έχει διατεθεί σε αυτήν.
Η λειτουργία των ΑΑΕ ΟΤΑ ρυθμίζεται από τις διατάξεις του ν. 4548/2018 (Α’ 104), εκτός όσων ρυθμίζονται με ειδικότερες διατάξεις. Οι ΑΑΕ ΟΤΑ υπόκεινται σε κρατική εποπτεία συνιστάμενη σε έλεγχο από την Εθνική Αρχή Διαφάνειας κατ’ άρθρο 83 του ν. 4622/2019 (Α’ 133) και σε έλεγχο από το Υπουργείο Οικονομικών σύμφωνα με τα άρθρα 55 έως 57 του π. δ. 142/2017 (Α’ 181).
Έως την 29η.2.2020, οι λειτουργούσες αναπτυξιακές εταιρείες λαμβάνουν μέριμνα για την προσαρμογή τους στις διατάξεις του άρθρου αυτού. Εταιρείες που δεν θα προσαρμοστούν κατά το προηγούμενο εδάφιο, συνεχίζουν να λειτουργούν ως κοινές ανώνυμες εταιρείες των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης.
https://www.tromaktiko.gr/
Κοινωνικά
Νοεμβρίου 25, 2019
Ο Πέτρος από την Καλαμπάκα είδε εξωγήινους. (ΒΙΝΤΕΟ)
Σύμφωνα με όσα είπε ο Πέτρος από την Καλαμπάκα στην εκπομπή της Αννίτα Πάνια (OPEN TV), πως τον έκαναν απαγωγή οι εξωγήινοι.
Ο Πέτρος πιστεύει, πως οι εξωγήινοι του έχουν αλλάξει το dna.
Πατήστε εδώ για να δείτε το βίντεο.
Ο Πέτρος πιστεύει, πως οι εξωγήινοι του έχουν αλλάξει το dna.
Πατήστε εδώ για να δείτε το βίντεο.
lifestyle
Νοεμβρίου 25, 2019
H Aναστασία Γιούσεφ χορεύει για τους πρόσφυγες. (ΒΙΝΤΕΟ)
άρθρα-απόψεις
Νοεμβρίου 25, 2019
Π. Δριτσέλη :“Ανάγκη εμβάθυνσης στη βία κατά των γυναικών”.
Με αφορμή την φετινή παγκόσμια ημέρα για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών, θα ήταν χρήσιμο να τονιστεί ότι ένα ευρύ μέτωπο δράσης είναι πιο αναγκαίο από ποτέ. Οι πολιτικές για την προστασία των γυναικών κι ιδιαίτερα εκείνων που βρίσκονται σε ευάλωτη κοινωνική κατάσταση απειλούνται με οπισθοχώρηση. Είναι απαραίτητη στο πλαίσιο αυτό η στήριξη των δομών που μάχονται στην πρώτη γραμμή αντιμετώπισης του φαινομένου, ενώ απαιτούνται σταθερές κατευθύνσεις για την καταπολέμηση ενός προβλήματος που αγγίζει όλες τς πτυχές της ζωής. Η βία κατά των γυναικών αφορά και στην οικογένεια και στην εργασία και στην πρόσβαση σε αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης. Σήμερα, είναι πιο αναγκαίο από ποτέ το κοινωνικό κράτος να εμβαθύνει, οι δομές κοινωνικής προστασίας να στηριχθούν και η ενημέρωση της κοινωνίας για το φαινόμενο να διευρυνθεί. Οι στόχοι αυτοί μπορούν να επιτευχθούν μόνο με συντονισμό δυνάμεων και με πολιτικές που θα έχουν θετικό προοδευτικό πρόσημο.
Υ.Γ. : Οι φωτογραφίες είναι από την παράσταση "Η πόρνη από πάνω" της Κατερίνας Διδασκάλου, η οποία προβλήθηκε στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Τρικκαίων, στα πλαίσια των δράσεων ευαισθητοποίησης του κοινού της πόλης.
Υ.Γ. : Οι φωτογραφίες είναι από την παράσταση "Η πόρνη από πάνω" της Κατερίνας Διδασκάλου, η οποία προβλήθηκε στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Τρικκαίων, στα πλαίσια των δράσεων ευαισθητοποίησης του κοινού της πόλης.
Κοινωνικά
Νοεμβρίου 25, 2019
Αντικαπνιστικός νόμος: Έξω και από τα μπουζούκια οι καπνιστές (vid)
Στο πεζοδρόμιο μετακομίζουν οι θαμώνες σε νυκτερινά κέντρα, καφετέριες, εστιατόρια, κ.α. καθώς τους απαγορεύεται πλέον να καπνίζουν μέσα σε αυτά. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Open TV, o αντικαπνιστικός νόμος έχει εφαρμοστεί στο ακέραιο και οι πελάτες των νυχτερινών κέντρων βγαίνουν έξω από αυτά για να καπνίσουν.
Την ίδια ώρα, αρκετοί είναι οι καταστηματάρχες που κάνουν λόγο για απαράδεκτο νόμο ο οποίος μάλιστα τους έχει προκαλέσει μεγάλη οικονομική ζημιά.
1142: Γιατί και πότε χρεώνονται οι κλήσεις για το τσιγάρο
Για συμβολική χρέωση στις κλήσεις προς το 1142, οι οποίες θα γίνονται όταν απαντούνται τα τηλεφωνήματα έκανε λόγο ο υπουργός Υγείας, Βασίλης Κικίλιας, αναφερόμενος στο εθνικό σχέδιο δράσης κατά του καπνίσματος. Είπε ότι στην όποια αναμονή για το τηλέφωνο καταγγελιών στην γραμμή 1142 «δεν πληρώνει κανείς», ωστόσο «όταν απαντάται το τηλεφώνημα υπάρχει μια συμβολική χρέωση για να αποφευχθούν οι φάρσες», ενώ , «οι καταγγελίες γίνονται επώνυμα» για να αντιμετωπιστούν φαινόμενα κακεντρεχών καταγγελιών για λόγους ανταγωνισμού.
Μιλώντας στην τηλεόραση του ΑΝΤ1 είπε ότι είναι πρώτη προτεραιότητα της Δημόσιας Υγείας η μάχη για να μειωθεί το κάπνισμα από το οποίο 20.000 συνάνθρωποί μας χάνουν την ζωή τους ετησίως στην Ελλάδα. «Πολλοί καπνιστές ζητούν βοήθεια να το κόψουν, τηλεφωνούν στο 1142 και λένε "μόνος μου δεν κατάφερα να κόψω το κάπνισμα δώστε μου βοήθεια στα ιατρεία διακοπής καπνίσματος, σε ποια νοσοκομεία σε όλη την Ελλάδα βρίσκονται να πάω να βοηθηθώ"» πρόσθεσε.«Είμαι πεπεισμένος ότι η κοινωνία μας είναι ώριμη, για πρώτη φορά βλέπω σύγκλιση όλων των πολιτικών κομμάτων, και είναι σημαντικό αυτό, σε κάτι το οποίο προάγει τη Δημόσια Υγεία. Όλες οι σύγχρονες ευρωπαϊκές χώρες έχουνε εφαρμόσει τον αντικαπνιστικό νόμο. Μέχρι και η Τουρκία τον εφήρμοσε, που ενδεχομένως να είχε άλλη κουλτούρα και άλλη νοοτροπία ως προς τα καπνικά...» είπε ο κ. Κικίλιας.
parapona-rodou
Την ίδια ώρα, αρκετοί είναι οι καταστηματάρχες που κάνουν λόγο για απαράδεκτο νόμο ο οποίος μάλιστα τους έχει προκαλέσει μεγάλη οικονομική ζημιά.
1142: Γιατί και πότε χρεώνονται οι κλήσεις για το τσιγάρο
Για συμβολική χρέωση στις κλήσεις προς το 1142, οι οποίες θα γίνονται όταν απαντούνται τα τηλεφωνήματα έκανε λόγο ο υπουργός Υγείας, Βασίλης Κικίλιας, αναφερόμενος στο εθνικό σχέδιο δράσης κατά του καπνίσματος. Είπε ότι στην όποια αναμονή για το τηλέφωνο καταγγελιών στην γραμμή 1142 «δεν πληρώνει κανείς», ωστόσο «όταν απαντάται το τηλεφώνημα υπάρχει μια συμβολική χρέωση για να αποφευχθούν οι φάρσες», ενώ , «οι καταγγελίες γίνονται επώνυμα» για να αντιμετωπιστούν φαινόμενα κακεντρεχών καταγγελιών για λόγους ανταγωνισμού.
Μιλώντας στην τηλεόραση του ΑΝΤ1 είπε ότι είναι πρώτη προτεραιότητα της Δημόσιας Υγείας η μάχη για να μειωθεί το κάπνισμα από το οποίο 20.000 συνάνθρωποί μας χάνουν την ζωή τους ετησίως στην Ελλάδα. «Πολλοί καπνιστές ζητούν βοήθεια να το κόψουν, τηλεφωνούν στο 1142 και λένε "μόνος μου δεν κατάφερα να κόψω το κάπνισμα δώστε μου βοήθεια στα ιατρεία διακοπής καπνίσματος, σε ποια νοσοκομεία σε όλη την Ελλάδα βρίσκονται να πάω να βοηθηθώ"» πρόσθεσε.«Είμαι πεπεισμένος ότι η κοινωνία μας είναι ώριμη, για πρώτη φορά βλέπω σύγκλιση όλων των πολιτικών κομμάτων, και είναι σημαντικό αυτό, σε κάτι το οποίο προάγει τη Δημόσια Υγεία. Όλες οι σύγχρονες ευρωπαϊκές χώρες έχουνε εφαρμόσει τον αντικαπνιστικό νόμο. Μέχρι και η Τουρκία τον εφήρμοσε, που ενδεχομένως να είχε άλλη κουλτούρα και άλλη νοοτροπία ως προς τα καπνικά...» είπε ο κ. Κικίλιας.
parapona-rodou
Αθλητικά
Νοεμβρίου 25, 2019
Με επιτυχία το σεμινάριο παραδοσιακού καράτε Shotokan
Με επιτυχία διεξήχθη το σεμινάριο παραδοσιακού καράτε Shotokan που διοργάνωσε ο ΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΣ στο dojo Τρικάλων .Στο σεμινάριο δίδαξε σε ομαδα αθλητών ο sensei Λαζαρίδης Γεώργιος Chief Instructor της World Shotokan karate Federation για την Ελλάδα .
Ο sensei Λαζαρίδης αγωνιζόταν επί σειρά ετών στην Εθνική ομάδα με πολλές διακρίσεις στο ενεργητικό του.
Ο ΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΣ είναι μέλος της Ελληνικής Ομοσπονδιας Καράτε "ΕΛΟΚ" & αναγνωρισμένος απο την Γ.Γ Αθλητισμού με υπεύθυνο προπονητή τον sensei Ευθύμιο Καραβίνο .
Ο sensei Λαζαρίδης αγωνιζόταν επί σειρά ετών στην Εθνική ομάδα με πολλές διακρίσεις στο ενεργητικό του.
Ο ΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΣ είναι μέλος της Ελληνικής Ομοσπονδιας Καράτε "ΕΛΟΚ" & αναγνωρισμένος απο την Γ.Γ Αθλητισμού με υπεύθυνο προπονητή τον sensei Ευθύμιο Καραβίνο .
Κυριακή, Νοεμβρίου 24, 2019
άρθρα-απόψεις
Νοεμβρίου 24, 2019
Τα Τρίκαλα απο αύριο.. μπαίνουν στους ρυθμούς των Χριστουγέννων
Από αύριο Δευτέρα, αν ο καιρός το επιτρέψει λόγω βροχής, θα ανάψει το απόγευμα το χριστουγεννιάτικο δέντρο στην κεντρική πλατεία Τρικάλων.
Στις κεντρικές γέφυρες της πόλης των Τρικάλων, έχουν ήδη τοποθετηθεί τα χριστουγεννιάτικα φωτάκια, και οι πολίτες θα δουν, αλλά, και θα νιώσουν μια Χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα.
Στις κεντρικές γέφυρες της πόλης των Τρικάλων, έχουν ήδη τοποθετηθεί τα χριστουγεννιάτικα φωτάκια, και οι πολίτες θα δουν, αλλά, και θα νιώσουν μια Χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα.
Τεχνολογία
Νοεμβρίου 24, 2019
Σώνει και καλά να μπουν τσιπ στις ταυτότητες
Έντονη φημολογία υπάρχει για τις νέες ταυτότητες στην Ελλάδα, που θα αντικαταστήσουν τις παλιές, και πάνω θα εχει ενσωματωμένο τσιπ, αλλά και έναν ισόβιο αριθμό.
«Μιλάμε πολύ για τις νέες ταυτότητες γιατί για να μπορούμε να κάνουμε ψηφιακές υπηρεσίες πρέπει να μπορούμε να ταυτοποιούμαστε από το σπίτι μας ή από τη δουλειά μας. Άρα πρέπει να ξέρει το σύστημα ότι είμαι όντως εγώ. Και γι'αυτό χρειαζόμαστε ταυτότητες νέου τύπου» δήλωσε ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης στον Real fm.
Όσο αφορά το τσιπ και τον ισόβιο αριθμό, το πρώτο θα λειτουργεί όπως μια κάρτα τραπέζης, και το δεύτερο, θα είναι ένας αριθμός που στην ουσία καταργεί ΑΜΚΑ και ΑΦΜ. (Ο ΑΦΜ άλλες πληροφορίες κάνουν λόγο, πως θα παραμείνει στους φορολογούμενους πολίτες).
Όλα αυτά παραμένουν βέβαια στην θεωρία, καθώς δεν θα είναι λίγοι Χριστιανοί Ορθόδοξοι που δεν συμφωνούν λόγω θρησκείας στο τσιπάρισμα της ταυτότητας.
«Μιλάμε πολύ για τις νέες ταυτότητες γιατί για να μπορούμε να κάνουμε ψηφιακές υπηρεσίες πρέπει να μπορούμε να ταυτοποιούμαστε από το σπίτι μας ή από τη δουλειά μας. Άρα πρέπει να ξέρει το σύστημα ότι είμαι όντως εγώ. Και γι'αυτό χρειαζόμαστε ταυτότητες νέου τύπου» δήλωσε ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης στον Real fm.
Όσο αφορά το τσιπ και τον ισόβιο αριθμό, το πρώτο θα λειτουργεί όπως μια κάρτα τραπέζης, και το δεύτερο, θα είναι ένας αριθμός που στην ουσία καταργεί ΑΜΚΑ και ΑΦΜ. (Ο ΑΦΜ άλλες πληροφορίες κάνουν λόγο, πως θα παραμείνει στους φορολογούμενους πολίτες).
Όλα αυτά παραμένουν βέβαια στην θεωρία, καθώς δεν θα είναι λίγοι Χριστιανοί Ορθόδοξοι που δεν συμφωνούν λόγω θρησκείας στο τσιπάρισμα της ταυτότητας.
άρθρα-απόψεις
Νοεμβρίου 24, 2019